معرفی بهترین و قوی ترین چسب قطره ای بازار ایران


معرفی بهترین و قوی ترین چسب قطره ای بازار ایران

چسب قطره ای یکی از پرکاربرد‌‌ترین انواع چسب‌ها است که رنج وسیعی از فعالیت‌ها را پوشش ‌می‌دهد. در این محتوا قصد داریم بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران را به شما معرفی کنیم تا در بین انبوه برندها و مدل‌های مختلف این چسب، بهترین نمونه که توسط افراد زیادی مورد بررسی قرار گرفته و کیفیت و دوام بالایی دارد را انتخاب و خریداری کنید.

به طور کلی این چسب دارای حجم و وزن کمی است و در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمان لازم برای خشک شدن چسب قطره‌ای بسیار پایین است و در کوتاه‌‌ترین زمان به طور کامل خشک و سفت ‌می‌شود. استفاده از چسب فوق بسیار راحت بوده و نیازی به‌‌ ترکیب یا اضافه کردن آب و حلال ندارد، تنها کافی است که درب آن را باز کرده و با کاتر سری چسب قطره‌ای را برش دهید. درنهایت آن را بر روی سطح موردنظر ریخته تا اتصالی محکم بین دو جسم شکل گیرد. حال به معرفی موارد استفاده و ویژگی‌های این چسب ‌می‌پردازیم.

 

 

چسب قطره‌ای چیست؟

چسب قطره ای چیست؟ همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره داشتیم چسب قطره‌ای جزو پرکاربردترین انواع چسب‌ها برای اتصال سریع و محکم سطوح مختلف نظیر شیشه، فلز، پلاستیک، چینی، سرامیک، کاشی و موارد دیگر است. قدرت چسبندگی این چسب بسیار بالا بوده و پس از زمان کوتاهی به طور کامل خشک ‌می‌شود. یکی از ویژگی‌های مثبت چسب قطره‌ای شفافیت آن است که امکان استفاده از آن در تمام سطوح، شیشه و چرم و ظروف تزیینی و... را فراهم ‌می‌کند. همچنین به دلیل بی‌رنگ بودن پس از استفاده ظاهر نامطلوب از خود به جای نمی‌گذارد.

اگر هنگام استفاده از چسب فوق دقت کافی به خرج دهید، پخش شدگی چسب به اطراف سطوح دیده نمی‌شود، اما در غیر این صورت نیز ‌می‌توان از حلال‌های چسب قطره‌ای از نوع صنعتی و یا خانگی برای پاک کردن آن استفاده کرد. حال به بررسی موارد استفاده از این چسب ‌می‌پردازیم.

 

چسب قطره‌ای چیست؟

 

 

موارد استفاده از چسب قطره‌ای

کاربرد و تنوع فعالیت با این چسب بسیار بالا است و افراد هم در فعالیت‌های خانگی و کارگاهی و هم در صنعت از آن استفاده ‌می‌کنند. زمینه‌های استفاده از این محصول بسیار متنوع است که در ادامه چند نمونه را بیان می‌کنیم:

  • به عنوان مثال شاهد حضور چسب قطره‌ای در انواع فعالیت‌های پزشکی و دندان پزشکی، در کارخانه‌های پلاستیک سازی، کائوچویی، سیلیکون و ... هستیم.
  • به طور کلی از این چسب برای چسباندن انواع سطوح نظیر چوب، سرامیک، سفال، ام دی اف و حتی سنگ ‌می‌توان استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای چسب فوق برای تولید انواع مدارهای الکترونیکی ریز و حساس است.
  • از این چسب برای فعالیت‌های تزیینی و هنری نظیر دکوراسیون داخلی، کاردستی، مخرج طلاکاری نیز ‌می‌توان استفاده کرد.
  • از دیگر زمینه‌های کاربرد چسب قطره‌ای در صنعت لباس و پوشاک است.

عملاً این چسب یک محصول همه کاره برای تمام فعالیت‌ها بوده که اطلاع از بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران منجر به خریدی مناسب می‌شود.

 

 

ویژگی‌های بهترین چسب قطره‌ای

برای آشنایی با بهترین چسب قطره‌ای ابتدا باید ویژگی‌های بهترین نمونه آن را بدانید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یکچسب قطره‌ای تمام عیار اشاره کرده‌ایم:

 

قدرت چسبندگی

اولین و مهم‌‌ترین عامل برای انتخاب و خرید یک چسب قطره‌ای، قدرت چسبندگی آن است. هر چه این قدرت بیشتر باشد اتصالات محکم‌تر شده و طول عمر و دوام آن طولانی‎‌تر می‌شود.

 

ویژگی‌های بهترین چسب قطره‌ای

 

سرعت خشک شدن

یکی دیگر از ویژگی‌های چسب قطره‌ای که آن را به بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران تبدیل ‌می‌کند، سرعت در خشک شدن است. معمولاً چسب‌های قطره‌ای در مدت زمان بسیار کوتاهی خشک ‌می‌شوند. هرچه این سرعت خشک شدن بالاتر باشد زمان فعالیت‌ها کوتاه‌‌تر ‌می‌شود و عملا صرفه جویی در وقت را خواهیم داشت، اما در مقابل به سرعت عمل بیشتری نیاز است. این ویژگی برای افرادی که حجم وسیعی از فعالیت‌هایشان با چسب قطره‌ای است اهمیت بیشتری دارد.

 

مقاومت در مقابل تغییرات محیطی

از دیگر ویژگی‌ها برای انتخاب یک چسب به عنوان قوی‌‌ترین چسب قطره‌ای، ‌می‌توان به مقاومت‌ در مقابل شرایط محیطی نظیر تغییرات آب و هوا یا ضربه و فشار اشاره داشت. یک چسب قطره‌ای خوب باید در مقابل گرمای زیاد یا سرمای شدید از خود مقاومت نشان داده و تغییری در بافتی یا چسبندگی آن دیده نشود. همچنین باید در مقابل اعمال فشار نیز مقاوم بوده و به راحتی کنده نشود.

 

عدم تغییر رنگ

از دیگر موارد برای انتخاب بهترین چسب قطره‌ای، ثابت ماندن رنگ آن در طول زمان است. این ثابت ماندن رنگ بر فعالیت‌های تزیینی یا اتصال شیشه بسیار حائز اهمیت است، چرا که تغییر رنگ چسب در این موارد بر ظاهر جسم موردنظر تأثیر منفی ‌می‌گذارد.

 

 

قوی‌‌ترین چسب قطره‌ای در بازار

پس از آن که به بررسی ویژگی‌های بهترین چسب قطره‌ای پرداختیم، حال به معرفی چند نمونه از بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران ‌می‌پردازیم:

 

قوی‌‌ترین چسب قطره‌ای در بازار

 

چسب قطره ای ANTIA super glue

این چسب جزو بهترین و پرفروش‌‌ترین انواع چسب قطره‌ای در ایران به شمار ‌می‌آید که درصد بالای رضایت مشتریان را به خود اختصاص داده است. از جمله ویژگی‌های چسب فوق ‌می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • زمان خشک شدن چسب 5 الی 10 ثانیه است.
  • از این چسب در رنج دمایی -15 تا +40 درجه ‌می‌توان استفاده کرد.
  • این محصول دارای یک سال انقضا پس از تولید است.
  • از چسب فوق برای چسباندن انواع سطوح نظیر سرامیک، بتن، جواهر، پلی اتیلن، شیشه چینی، چوب، پلاستیک و... ‌می‌توان استفاده کرد.
  • این چسب‌ها در بسته بندی 50 گر‌می ‌به فروش ‌می‌رسند و دارای رنگ شفافی هستند.
  • بسته بندی چسب ANTIA super glue به شکل ساندیسی بوده و غلظت مایع درونی آن پایین است.

 

چسب قطره ای ANTIA super glue

 

همچنین این محصول دارای مزایا و معایب زیر است:

از جمله معایب ANTIA super glue ‌می‌توان به عدم مقاومت در مقابل نور UV، عدم خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ و کپک اشاره داشت، به همین منظور استفاده از این چسب در محیط‌های مرطوب یا محیط‌هایی که به شدت در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه نمی‌شود. از دیگر معایب این محصول این است که نمی‌توان از آن برای آینه‌های پشت ماشین، شیشه، تفلون و یا سطوحی که به شدت در معرض فشارهای فیزیکی و ضربه و شوک هستند استفاده کرد.

اما مزیت ANTIA super glue سرعت بالای خشک شدن و همچنین پوشش دهی رنج وسیعی از دماها است. علاوه بر موارد فوق این چسب برای چسباندن تما‌می ‌سطوح قابل استفاده است.

 

چسب قطره ای Loctite 401

از دیگر انواع چسب‌های قطره‌ای که ‌می‌توان آن را در دسته بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران قرار داد، چسب قطره ای Loctite 401 است. از این نمونه برای رنج وسیعی از فعالیت‌ها به خصوص چسباندن فلز و لاستیک و ... ‌می‌توان استفاده کرد. این چسب در مقایسه با نمونه قبلی تحمل حرارت بیشتری دارد و دارای کدهای مختلف است.

از جمله مشخصات ظاهری چسب فوق ‌می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نوع بسته بندی این چسب تیوپی است.
  • وزن حدود 45 گرم دارد.
  • دارای حجم 20 میلی متری است.

 

چسب قطره ای Loctite 401

 

حال به بررسی چند نمونه از مزایای این محصول می‌پردازیم:

  • از جمله مزایای این محصول ‌می‌توان به مقاومت بالا در مقابل انواع لرزش‌ها اشاره داشت، به طوری که از آن در گیربکس و موتور‌های مختلف استفاده می‌شود.
  • همچنین از این چسب در انواع پمپ پا گیربکس‌ها برای جلوگیری و استحکام پیچ‌ها و مهره‌ها ‌می‌توان استفاده کرد.
  • استحکام چسب قطره ای Loctite 401 آن قدر بالاست که مقاومتی نظیر جوش به سطوح مختلف همچون فلزها ‌می‌بخشد.
  • از دیگر مزایای این محصول ‌می‌توان به استفاده از آن در صنعت تولید عینک اشاره داشت، بدین صورت که از آن برای سفت شدن پیچ عینک‌ها استفاده ‌می‌کنند و به دلیل برخورداری از ظاهر بی‌رنگ، هیچ گونه اثری از خود برجا نمی‌گذارد.
  • از دیگر کاربردهای این نمونه برای آب بندی لوله‌ها و یا سطوحی که در ارتباط با آب هستند است.

به طور کلی محصول فوق رنج وسیعی از فعالیت‌ها را پوشش می‌دهد و برای تمامی کارها قابل استفاده است.

 

چسب قطره ای Loctite 406

 

چسب قطره ای Loctite 406

 

این نمونه نیز مانند دو نمونه قبلی جزو بهترین و مرغوب‌‌ترین چسب‌ها به شمار ‌می‌آید که برای اتصال انواع سطوح فلزی، چرم، پارچه و پلاستیک مناسب است.

از جمله مشخصات ظاهری و ویژگی‌های این چسب ‌می‌توان به ابعاد و وزن آن اشاره داشت. بدین صورت که دارای وزنی 75 گر‌می ‌بوده و در تیوب‌هایی با ارتفاع 15 سانتی متری عرضه ‌می‌شود. در صورتی که یک بسته کامل از این چسب را خریداری کنید، در هر بسته 12 عدد از این محصول قرار گرفته است.

رنگ مایع داخل ظرف کاملاً شفاف بوده و در دسته چسب‌های تک جزئی قرار ‌می‌گیرد. ویسکوزیته چسب Loctite 406 پایین است و برای سفت و خشک شدن به هوای آزاد نیاز دارد. تحمل دمای چسب فوق بسیار بالا و چیزی حدود به 80 درجه سانتی گراد است.

 

چسب قطره ای Loctite 326

 

چسب قطره ای Loctite 326

 

محصول فوق از دیگر چسب‌های قطره‌ای پرفروش در بازار ایران بوده که در دسته بهترین و قوی‌‌ترین چسب قطره‌ای قرار ‌می‌گیرد. از جمله مشخصات ظاهری این محصول ‌می‌توان به شکل تیوپی و رنگ زرد آن اشاره داشت. این محصول برای مصارف عمو‌می ‌مانند چسباندن شیشه، فلز، آهن، سرامیک و ... کاربرد بالایی دارد. مدت زمان خشک شدن این چسب در حد 30 ثانیه است و زیر 5 دقیقه به طور کامل خشک ‌می‌شود. از این محصول در محل‌هایی که به مقاومت بالا نیاز دارند استفاده ‌می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مثبت و مزایای چسب قطره ای Loctite 326 مقاومت آن در مقابل انواع محلول‌ها است. همچنین نفت، روغن، گریس و ... نیز تأثیری بر روی این چسب ندارند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول ‌می‌توان به مقاومت در مقابل رطوبت اشاره داشت که در طول مدت تغییر رنگ یا تغییر در بافت و چسبندگی در آن دیده نمی‌شود.

یک ویژگی مثبت و منحصربه فرد چسب فوق مقاومت آن در مقابل تغییرات دما است، بدین صورت که تحمل دمای 120 درجه سانتی گراد و همچنین -54 درجه را دارد. از این محصول برای مصارف صنعتی نیز استفاده‌های زیادی ‌می‌شود.

 

 

چگونه ‌می‌توان چسب قطره‌ای را پاک کرد؟

چسب قطره‌ای قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و در زمان کوتاهی، کاملاً خشک ‌می‌شود. این مزیت‌ها ممکن است گاهی مشکل ساز باشد و فرد در حین کار نتواند سرعت عمل خوبی از خود نشان دهد و یا چسب بر روی دیگر نقاط ریخته شود. در این صورت به حلال‌های خاص برای پاک کردن آن نیاز داریم.

چند نمونه از حلال‌های خانگی و متداول این چسب ‌می‌توان به استون، نفت، سرکه و روغن اشاره داشت، بدین صورت که اگر جسم موردنظر کوچک باشد ‌می‌توان آن را در یک ظرف استون برای چند دقیقه نگه داشت تا چسب از روی آن پاک شود؛ اما استفاده از این روش‌های خانگی در تما‌می ‌زمان‌ها مناسب و کارآمد نیست. به همین منظور تولیدکنندگان چسب قطره‌ای در کنار خود چسب، حلال‌های آن را نیز تولید و وارد بازار ‌می‌کنند.

متریال و مواد به کاررفته در این حلال‌ها به گونه‌ای است که قابلیت حل کردن چسب در زمان کوتاه را دارد. همچنین بر سطح مورد نظر مانند لباس، پوست یا ماشین تأثیر نمی‌گذارد. همچنین در ادامه میتوانید با مراجعه به مقاله راه های پاک کردن چسب قطره ای از سطوح مختلف اطلاعات جامع تری کسب کنید.

 

 

چگونه از چسب قطره‌ای استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از این چسب بسیار راحت است، اما پیش از آن نیاز داریم که سطح جسم‌های موردنظر را آماده کنیم. برای این منظور حتماً باید اجسام را از آلودگی، گرد و غبار و چربی پاک کنید و همچنین رطوبت آن‌ها را گرفته و سطح را کاملاً خشک کنید. در مرحله دوم درب چسب را باز کرده و پلمپ آن را با کاتر یا چاقو برش دهید.

برای بهتر چسبیدن دو سطح ‌می‌توانید از اسپری چسب قطره‌ای استفاده کنید که این اسپری نقش پرایمر را دارد. پس از این مراحل به میزان لازم چسب را بر روی جسم ریخته و جسم دوم را بر روی آن محکم فشار دهید و چند ثانیه جسم را در این حالت نگه دارید تا چسب کاملاً خشک شود. در ادامه و در صورت نیاز ‌می‌توان از حلال برای پاک کردن اطراف جسم استفاده کرد.

 

چگونه از چسب قطره‌ای استفاده کنیم؟

 

 

دوام چسب قطره‌ای تا چه مدت است؟

دوام این چسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل حجم و سایز دو قطعه است. به‌ عنوان مثال اگر دو قطعه سنگین را به کمک این چسب به هم متصل کنیم، امکان دارد دوام آن کم‌تر از زمانی باشد که در قطعه از وزن پایینی برخوردار است.

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی دوام آن می‌توان به شرایط محیطی اشاره داشت. تغییرات شدید آب ‌و هوایی نظیر گرما و سرمای شدید موجب تغییر در بافت چسب شده و این انبساط و انقباض‌های زیاد از استحکام و دوام آن می‌کاهد. از دیگر عوامل می‌توان به وجود رطوبت و آب در محیط اشاره داشت. چسب قطره‌ای اگر در معرض مداوم رطوبت و آب باشد ممکن است دوام کافی و مورد انتظار را از خود نشان ندهد. عواملی همچنین وارد شدن ضربه و فشار و یا تکان‌های شدید نیز می‌تواند بر روی دوام چسب تأثیر بگذارد.

اما به حالت کلی یک چسب قطره‌ای چیزی مابین 6 ماه تا 1 سال دوام از خود نشان می‌دهند و دیده شده در صورتی ‌که تحت شرایط جوی بد قرار نگیرد تا مدت‌های طولانی نیز اتصال سالمی خواهد داشت.

شما می‌توانید انواع چسب اعم از چسب قطره‌ای، چسب سیکافلکس، چسب پلی اورتان، چسب قایقی و ... را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از سایت اینترنتی رایمند تجارت خریداری نمایید.

سوالات متداول

1- ویژگی‌های بهترین چسب قطره‌ای چیست؟

یک چسب قطره‌ای باید ویژگی‌هایی نظیر قدرت چسبندگی بالا، مقاومت در مقابل فشار و ضربه، مقاومت در مقابل رطوبت، عدم تغییر رنگ، سرعت بالای خشک شدن و ... را داشته باشد تا در دسته بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران قرار گیرد.

 

2- از چسب قطره‌ای در چه مواردی استفاده ‌می‌شود؟

چسب فوق دارای کاربردهای بسیار وسیعی بوده که از آن در صنایع مختلف و حتی فعالیت‌های خانگی استفاده ‌می‌شود. به طور کلی از این چسب برای چسباندن انواع سطوح فلزی، پلاستیکی، چوبی و کاغذی ‌می‌توان استفاده کرد. همچنین در صنعت آرایشی و بهداشتی، تولید مدارهای الکترونیکی و ماشین سازی نیز کاربرد دارد.

 

3- بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران کدام است؟

تنوع این چسب‌ها بسیار زیاد است و در بازار شاهد مدل‌های مختلفی از آن هستیم؛ اما چهار نمونه چسب قطره ای ANTIA super glue، چسب قطره ای Loctite 401، چسب قطره ای Loctite 406 و چسب قطره ای Loctite 326 جزء بهترین و قوی‌‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند.

جمع‌ بندی

در این محتوا به بررسی چسب قطره‌ای و ویژگی‌های آن پرداختیم. همان‌ طور که در متن نیز بیان شد، این چسب کاربرد بسیار زیادی دارد، به ‌طوری ‌که شاهد حضور آن در انواع فعالیت‌های صنعتی، خانگی و کارگاهی هستیم. از چسب قطره‌ای برای چسباندن انواع سطوح نظیر فلز و پلاستیک، پارچه، چرم، کاغذ، شیشه و ...می‌توان استفاده کرد.

این چسب به ‌طور معمول بدون رنگ بوده و ضمن قدرت چسبندگی بالا، هیچ‌گونه اثر یا کثیفی قابل ملاحظه‌ای از خود به ‌جا نمی‌گذارد. همچنین سرعت خشک شدن آن بسیار بالا بوده و از استحکام و دوام خوبی برخوردار است. تنوع چسب‌های موجود در بازار بسیار زیاد است، به ‌همین منظور در محتوای فوق چهار مورد از بهترین چسب قطره‌ای بازار ایران را به شما معرفی کردیم. این چهار مورد چسب قطره ای ANTIA super glue، چسب قطره ای Loctite 401، چسب قطره ای Loctite 406 و چسب قطره ای Loctite 326 هستند.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد