نحوه صحیح استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان


نحوه صحیح استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان

انواع مختلفی از محصولات برای درزگیری مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اسپری فوم است. به همین منظور در این محتوا قصد داریم طرز استفاده از اسپری فوم را به شما بیاموزیم. این اسپری‌ها به دلیل ویژگی‌های شیمیایی و منحصر به فردی که دارند، برای فعالیت‌های درز‌گیری بسیار مناسب هستند.

از اسپری‌های فوم به منظور درزگیری انواع حفره، عایق بندی‌های صوتی و حرارتی و موارد دیگر استفاده ‌می‌کنند. از جمله ویژگی‌های مثبت اسپری‌های فوق ‌می‌توان به شکل‌گیری متناسب با حفره مورد نظر، ثابت و خشک ماندن، ضد باکتری و کپک و ... اشاره داشت. در نحوه کار با اسپری فوم نیاز به سپری شدن صحیح مراحل داریم که در ادامه این مراحل را به طور دقیق بیان ‌می‌کنیم.

اسپری فوم پلی اورتان یک نوع درزگیر است که به کمک رطوبت موجود در هوا خشک شده، در حین خشک شدن منبسط می‌شود و به شکل آئروسل نیمه‌سفت برای نصب، تزریق و عایق‌سازی به کار می‌رود. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان و کاربردهای آن را به طور کامل توضیح دهیم.

حجم درزگیر پلی اورتان پس از استفاده افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل می‌تواند تمامی درزها را به خوبی پوشش دهد. آگاهی از نحوه استفاده درزگیر پلی اورتان می‌تواند به شما در استفاده دقیق‌تر و صحیح‌تر از محصول کمک کند.

فوم‌های پلی اورتان عمدتاً برای مونتاژ درب و پنجره، به عنوان پرکننده، عایق صوتی و حرارتی، مانع ضد آب و عایق در برابر آتش استفاده می‌شوند. فوم پلی اورتان به سرعت با رطوبت موجود در هوا واکنش می‌دهد و پس از استفاده منبسط می‌شود. این فوم به دلیل قدرت چسبندگی بالا به خوبی به سطوحی که بر روی آن‌ها اعمال شده می‌چسبد. اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه خرید درزگیر پلی اورتان و چگونگی استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان به دست آورید، تا پایان این مطلب از سایت رایمند تجارت با ما همراه باشید.

 

 

اسپری فوم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

 

اسپری فوم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

پیش از آنکه به بررسی طرز استفاده از اسپری فوم بپردازیم، خوب است توضیح مختصری از آن داشته باشیم. این اسپری یک ماده عایق برای درزگیری است که کاربرد بالایی دارد. از اسپری فوم برای درزگیری بسیاری از حفره‌ها نظیر در و پنجره، سیم، دیوار و ... استفاده می‌کنند که در ادامه کاربردهای آن را بیشتر بررسی ‌می‌کنیم. اسپری فوم یکی از چسب‌های دو جزئی بوده که پیش از استفاده به ترکیب این دو جزء و آماده‌سازی نیاز داریم. برند‌ها و کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید آن فعالیت می‌کند که هر کدام دارای قیمت و مواد شیمیایی خاص خود هستند.

از جمله ویژگی‌های این اسپری ‌می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

  • درزگیری سریع و کامل
  • خشک شدن سریع
  • ثابت ماندن در گذر زمان و طول عمر بالا
  • ضد باکتری و میکروب
  • انبساط مناسب
  • وزن پایین
  • و ...

 

 

اسپری فوم پلی اورتان در کجا کاربرد دارد؟

 

مونتاژ در و پنجره، مهم‌ترین کاربرد اسپری فوم درزگیر پلی اورتان است.از دیگر کاربرد اسپری فوم، می توان به عایق‌کاری تأسیسات برق، لوله‌های آب سرد و گرم، چسباندن کاشی‌های سقف، عایق کردن تراس‌ها، ساختمان‌های بتنی، عایق‌کاری سقف‌های صنعتی، سردخانه‌ها و کارخانه‌های یخ‌سازی، عرشه کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی، پر کردن فضاهای خالی و عایق‌بندی انبارهای مواد غذایی خشک نام برد.

 

 

اسپری فوم پلی اورتان در کجا کاربرد دارد؟

 

 

کاربرد‌های متنوع اسپری فوم

 

در بخش قبل با کاربرد اسپری فوم پلی یورتان آشنا شدید؛ در این قسمت می خواهیم به کاربرد های دیگر آن بپردازیم. کاربردهای اسپری فوم تنها محدود به درزگیری نمی‌شوند، بلکه از این محصول برای بسیاری موارد دیگر ‌نیز می‌توان استفاده کرد:

 

 

درزگیری

 

رایج‌ترین و متداول‌ترین کاربرد اسپری فوم برای درزگیری دیوارها، پنجره‌ها و... است که از نفوذ گرد و غبار، رطوبت و سرما جلوگیری ‌می‌کند. همچنین یک عایق صدای بسیار مناسب به حساب می‌آید.

 

 

عایق حرارتی و صوتی

 

یکی از کاربردهای اسپری فوم، عایق حرارتی بین لایه‌های دیوار است که با پر کردن فضای خالی و شکاف درون دیوار، مانع انتقال حرارت ‌می‌شود. همچنین نقش عایق صوتی را نیز در استودیوهای ضبط ایفا ‌می‌کند.

 

 

کاربرد‌های متنوع اسپری فوم

 

 

استفاده در اتاق ایزوله

 

از دیگر کاربردهای این اسپری ‌می‌توان به استفاده در اتاق‌های ایزوله اشاره داشت که بیشتر در کارخانه‌های داروسازی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

 

 

عایق کابل و سیم

 

از این اسپری برای پوشاندن کابل و سیم نیز ‌می‌توان استفاده کرد که عایق بسیار خوبی برای الکتریسیته است.

 

عایق صدا خودرو

 

اسپری فوم اورتان برای عایق صدا خودرو هم مورد استفاده قرار می گیرد. این فوم با کاهش نفوذ صداهای خارجی به داخل فضای داخلی خودرو استفاده می‌شود. این فوم عایق صدا معمولاً به صورت اسپری عرضه می‌شود و پس از اعمال بر روی سطوح داخلی خودرو، به شکل یک لایه عایقی پوشش داده می‌شود. اسپری فوم عایق صدا خودرو معمولاً از موادی مانند پلی‌اورتان یا اپوکسی تشکیل شده است.

 

اتصال اجسام

 

به دلیل قدرت چسبندگی و خشک شدن بالای این اسپری، از آن برای ثابت ماندن اجسا‌می‌ نظیر قفسه و کتابخانه و ...استفاده ‌می‌کنند. همچنین اسپری فوق در بسته بندی‌های لوازم شکستنی و حساس الکترونیکی بسیار کاربرد دارد.

 

 

اتصال اجسام

 

 

ضد باکتری

 

همانطور که گفتیم این اسپری دارای ویژگی ضد باکتری و ضد میکروب است به همین منظور از آن برای مبارزه با حشرات استفاده ‌می‌کنند. بدین شکل که اسپری را در درز‌ها و راه‌هایی که احتمال لانه‌سازی حشرات وجود دارد به کار می‌گیرند. در این صورت ضمن جلوگیری از گسترش حشرات به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد. همچنین از این اسپری برای مبارزه با کپک دیوار‌های مرطوب نیز استفاده می‌کنند.

 

 

فعالیت‌های متفرقه

 

از دیگر کاربردهای آن می‌توان به استفاده در فعالیت‌های هنری و ... اشاره داشت.

 

 

انواع فوم پلی اورتان بر اساس نحوه اعمال و کاربرد

 

انواع اسپری فوم پلی اورتان بسته به نوع کاربرد و نحوه اعمال، به دو بخش تقسیم می‌شوند:

 

انواع فوم پلی اورتان با توجه به نحوه اعمال

 

  • اسپری شلنگی: می‌توان از آن به عنوان رایج‌ترین و پرفروش‌ترین فوم پلی اورتان در بازار نام برد. به دلیل سرعت انبساط بالا، برای پر کردن فضاهای خالی ترجیح داده می‌شود.
  • اسپری گانخور: با گان مخصوص استفاده می‌شود. این محصول برای افراد حرفه‌ای مناسب‌تر است. به دلیل نرخ انبساط کم، برای پر کردن فضاهای خالی نسبتاً باریک گزینه‌ای فوق‌العاده به شمار می‌رود.

 

انواع فوم پلی اورتان با توجه به کاربرد مورد نظر

 

  • فوم برای پر کردن فضاهای خالی: این محصول استاندارد، پرکاربردترین نوع فوم است.
  • فوم چسبنده: فوم‌هایی هستند که به دلیل دارا بودن سرعت انبساط بسیار پایین نسبت به فوم‌های استاندارد و پلیمر متراکم‌تر، خاصیت چسبندگی بیشتری دارند. مواد عایق حرارتی، بتن، آجر و مصالح ساختمانی مختلف مانند سنگ مرمر را می‌توان با استفاده از این نوع فوم چسباند.

 

 

از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان

 

 

استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان به عنوان عایق صدا، گرما و آب

 

آیا می‌دانستید که استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان به عنوان یک عایق بسیار رایج است؟ در ادامه با این کاربرد خاص فوم‌های پلی اورتان بیشتر آشنا خواهیم شد:

  • عایق صدا: از فوم پلی اورتان برای پر کردن فضای خالی بین مواد عایق صدا، فضای خالی در و پنجره، جلوگیری از عبور صدا، گرما و هوا، عایق‌کاری محیط مجاری دریچه، دودکش‌ها و واحدهای آب و هوایی بیرون‌زده از ساختمان‌ها و بسیاری موارد مشابه دیگر استفاده می‌شود.
  • عایق حرارتی: فوم‌های ۲ جزئی سفت و سخت (قوی) به عنوان عایق حرارتی ترجیح داده می‌شوند. انواع فوم‌های پلی اورتان که برای دماهای پایین ساخته شده‌اند، به عنوان یک عایق حرارتی عالی حتی در شرایط بسیار چالش‌برانگیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • عایق آب: یکی از مزیت‌های فوم پلی اورتان (اگر به درستی اعمال و کاملاً خشک شود) این است که آب به هیچ وجه نمی‌تواند به آن آسیب برساند. فوم‌های پلی اورتان تک جزئی در فضاهای باز، استخرها، چسباندن سنگ‌های تزئینی به یکدیگر، جلوگیری از نشت آب از مفاصل مکانیسم‌ها و آنتن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. فوم‌های پلی اورتان موجود در فروشگاه رایمند، عمر طولانی داشته و به عنوان یک عایق بسیار مناسب عمل می‌کنند.

 

 

کاربرد اسپری فوم پلی اورتان

 

 

نحوه صحیح استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان

 

روش استفاده از اسپری فوم بسیار ساده است اما برای یادگیری طریقه استفاده از اسپری فوم به شکل صحیح، باید یک سری فاکتورها از جمله شرایط جوی، انواع مختلف بستر و دما را مد نظر قرار دهید.

سطوح باید تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار و چربی باشند تا از چسبندگی خوب فوم پلی اورتان به بستر اطمینان حاصل شود. در بسترهای فلزی بهتری است سطح از هر گونه زنگ‌زدگی عاری باشد. برای اطمینان از چسبندگی خوب روی بسترهای فلزی، استفاده از پرایمر مناسب توصیه می‌شود و بهتر است دمای بستر در هنگام استفاده از فوم پلی اورتان حداقل ۵ درجه سانتی‌گراد باشد. در ادامه مراحل استفاده از فوم پلی اورتان را بررسی خواهیم کرد:

 

 

قوطی فوم را محکم تکان دهید

 

قبل از استفاده، باید قوطی فوم پلی اورتان را حداقل ۲۵ بار تکان دهید تا اطمینان حاصل کنید که فوم چسبناک پلی اورتان و پیشرانه کاملاً با یکدیگر مخلوط شده‌اند. به این ترتیب شما یک جرم همگن ایجاد می‌کنید و پیشرانه می‌تواند سه وظیفه مهم خود را انجام دهد. این وظایف عبارتند از:

 

  • عمل کردن به عنوان محرک فوم چسبناک پلی اورتان
  • کمک به تخلیه فوم از داخل قوطی
  • به عنوان یک ماده منبسط کننده برای فومی که از قوطی خارج می‌شود عمل کرده و ساختار منافذ ریز را در فوم ایجاد می‌کند که باعث عایق شدن آن می‌شود.

اگر از قوطی برای مدت طولانی‌تری استفاده می‌کنید، هر چند وقت یکبار دوباره آن را تکان دهید.

اگر فراموش کنیم قوطی را تکان دهیم چه اتفاقی می‌افتد؟

فوم و پیشرانه یک ماده همگن تشکیل نمی‌دهند و فوم فقط کمی منبسط می‌شود.

 

نحوه صحیح استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان

 

 

فوم را وارونه روی بستر مورد نظر اعمال کنید

 

متخصصان می‌دانند که قوطی‌های فوم پلی اورتان باید طوری نگه داشته شوند که دریچه رو به پایین باشد. این تنها راه برای تخلیه صحیح قوطی است.

چرا؟ برخلاف قوطی‌های آئروسل کلاسیک، قوطی‌های فوم دارای لوله بالابر نیستند که با فشار دادن سر اسپری، محتوای مایع را به بیرون پمپاژ کند. از آنجایی که فوم پلی اورتان چسبناک است، چنین لوله انتقالی به راحتی مسدود می‌شود.

در عوض باید برای استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان، قوطی را وارونه خالی کرد. این باعث می‌شود که توده چسبناک به سمت پایین حرکت کند. مقدار کافی فوم در شیر جمع می‌شود و می‌توانید فوم را به راحتی و به طور یکنواخت اعمال کنید.

 

 

فوم را خیس کنید

 

اکثر فوم‌های تک جزئی برای سفت شدن نیاز به جذب مقدار مشخصی رطوبت از محیط دارند؛ بنابراین، بستر و فوم تازه اعمال‌شده بر روی آن، باید با آب مرطوب شوند.

به عنوان یک قاعده کلی، خوب است بدانید یک قوطی فوم پلی اورتان با ۷۵۰ میلی‌لیتر فوم به حدود ۶۰ میلی‌لیتر آب برای سخت شدن نیاز دارد.

اگر رطوبت کافی وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

فوم کندتر سفت شده و کمتر منبسط می‌شود. در بدترین حالت، ممکن است بعداً دچار انبساط شود.

 

فوم درزگیر پنجره

 

فوم‌های پلی اورتان بهترین محصولات برای درزگیری پنجره‌ها هستند. این فوم تراکم و قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد. با پوشاندن درزهای پنجره‌ توسط این فوم می توانید صداهای مزاحم را کاهش داده و اتلاف انرژی را به حداقل ممکن برسانید.

 

اسپری فوم عایق صدا خودرو

 

یکی از مهم‌ترین کاربردهای فوم‌های پلی اورتان، استفاده از آن‌ها به عنوان عایق صدا در خودرو است. عایق‌های صوتی پلی یورتان با جذب صدا و ارتعاش‌های تولید شده، صدای داخلی خودرو را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. نحوه استفاده درزگیر پلی اورتان در خودرو با توجه به نوع فوم استفاده شده، متفاوت است.

 

فوم درزگیر ضد آب

 

یکی از مهم‌ترین مزایای فوم‌های پلی اورتان، خاصیت ضدآب بودن آن‌ها است. به دلیل این ویژگی می‌توان از این فوم ها در تمام  شرایط آب و هوایی استفاده کرد. از جمله کاربردهای مهم فوم‌های درزگیر ضدآب، استفاده در استخرها، حمام و سرویس‌های بهداشتی و عایق بندی پشت بام است.

 

فوم پرکننده دیوار

 

یکی از مزایای شگفت انگیز فوم‌های پلی اورتان، استفاده از آن‌ها برای درزگیری دیوار است. شما می‌توانید به راحتی تمامی فضاهای خالی بین دیوار را به وسیله این فوم پر کنید. خرید درزگیر پلی اورتان بهترین گزینه برای استفاده در اتاق‌های ایزوله، در کارخانه‌های داروسازی است.

 

 

 

 

 

نحوه چسباندن فوم پلی اتیلن

 

فوم‌های پلی اتیلن نوعی رزین ترموپلاستیک هستند که از ترکیب حباب‌های ریز هوا و پلی اتیلن فشرده تولید می‌شوند. این فوم‌‌ها بسیار سبک و انعطاف‌پذیر بوده و بهترین ماده برای عایق کاری و ایزولاسیون هستند. فوم‌های پلی اتیلن عایق بسیار خوبی برای گرما، رطوبت و آب هستند.

فوم‌های پلی اتیلن چسبندگی بسیار بالایی دارند و می‌توانند توسط انواع مختلفی از چسب‌ها به سطوح مختلف بچسبند. این فوم‌ها خاصیت ارتجاعی دارند و به سادگی خم می‌شوند؛ از این رو به فرم‌های دلخواه درآمده و هیچ‌گونه پارگی یا شکستگی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

نحوه استفاده درزگیر پلی اورتان با فوم‌های پلی اتیلن کاملا متفاوت است. درزگیرهای پلی اورتان برای استفاده نیاز به هیچ‌گونه ماده چسبنده‌ای ندارند، اما برای استفاده از فوم‌های پلی اتیلن باید از چسب‌های مخصوص استفاده کرد.

 

برای چسباندن فوم از چه چسبی استفاده کنیم؟

 

فوم‌های پلی اتیلن به دلیل ساختار خود باید توسط چسب‌های مخصوص چسبانده شوند تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. یکی از بهترین چسب‌های مورد استفاده برای فوم پلی اتیلن، چسب‌های پاتکس هستند. این چسب‌ بسیار قدرت‌مند بوده و ‌می‌تواند برای چسباندن فوم‌های پلی اتلین مورد استفاده قرار گیرد.

چسب‌های صنعتی سیانواکریلات همراه با پرایمر پلی اولفین نیز برای چسباندن فوم‌های پلی اتیلن به کار می‌روند. معمولا قیمت چسب درزگیر بر حسب برند تولیدی و کیفیت چسب متفاوت است. توجه داشته باشید که چسب‌های ارزان قیمت از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و ممکن است به‌ راحتی از روی سطح باز شوند.

 

 

 

 

 

مراحل استفاده از اسپری فوم

 

پس از آن که دانستیم اسپری فوم چیست و چه ویژگی‌ها و کاربرد‌هایی دارد، به نحوه استفاده از آن ‌می‌رسیم. این اسپری دارای دو جز بوده که پیش از استفاده باید آن‌ها را باهم مخلوط کرد. خوب است که استفاده از این اسپری برای عملیات درزگیر توسط افراد متخصص انجام گیرد، اما اگر به فرد متخصص دسترسی ندارید ‌می‌توانید طبق مراحل زیر پیش روید.

 

 

مراحل استفاده از اسپری فوم

 

 

مرحله نخست آماده سازی سطح

 

ابتدا باید سطح مورد نظر برای کار را به طور کامل تمیز کنید. این سطح باید از هرگونه آلودگی، چربی و گرد و غبار پاک شود، چرا که وجود مواد آلوده بر روی سطح از درصد چسبندگی اسپری فوم ‌می‌کاهد. پس قبل از درزگیری سطح را با دستمال یا به کمک حلال مناسب و ... پاک کنید تا درزگیری بهتر صورت گیرد.

 

مرحله دوم آماده سازی اسپری

 

اینکه از چه نوع اسپری استفاده می‌کنید در این قسمت مهم است. اسپری‌های فوم دارای دو نوع شلنگی و گان خور هستند که مدل شلنگی دارای چگالی بالا بوده و بیشتر برای درزگیری و آب بندی یا عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسپری در کنار خود دارای یک شلنگ برای انتقال فوم به محل مورد نظر است.

اما مدل گان خور بیشتر برای درزگیری‌های ساختمانی و صنعتی به کار می‌رود و برای استفاده به تفنگ مخصوص خود نیاز دارد. این تفنگ امکان انتقال مواد اسپری را به درز‌های ریز و مکان‌های کوچک و باریک فراهم ‌می‌کند.

پس اگر از مدل گان خور استفاده می‌کنید، اسپری را تکان داده و گان را به آن متصل کنید و یا اگر از مدل شلنگ‌دار استفاده می‌کنید، اسپری را تکان داده و در ادامه شلنگ را به آن متصل کنید.

 

مرحله سوم عملیات اسپری

 

پس از سپری کردن دو مرحله قبل، به مرحله اصلی که همان مرحله اسپری کردن است می‌رسیم، بدین صورت که در قدم اول حدود ۳۰ درصد از درز مورد نظر را با فوم پر کنید. چند لحظه صبر کنید تا فوم به طور کامل منبسط شود و پس از آن دوباره به بررسی درز پرداخته و در صورت باز بودن، دوباره از فوم استفاده کنید. معمولاً با دو بار استفاده از این اسپری درز به طور کامل پر می‌شود.

 

مرحله چهارم پایان کار

 

پس از آنکه اسپری به طور کامل در محل مورد نظر خود خشک شد، ‌می‌توانید به کمک یک تیغه یا کاردک ناخالصی‌ها و ناصافی‌های سطح آن را جدا کنید و یا برای هم سطح شدن آن را سنباده بکشید. در این مرحله و در صورت تمایل ‌می‌توانید بر روی اسپری خشک شده از رنگ استفاده کنید تا به رنگ دلخواه درآید. همانطور که مشاهده کردید نحوه کار با اسپری فوم بسیار راحت بوده و تنها نیاز است که مراحل طرز استفاده از اسپری فوم را به ترتیب سپری کنید.

 

 

نکات مهم هنگام استفاده از اسپری فوم پلی اورتان

 

  • فوم پلی اورتان تقریباً به تمام سطوحی که محکم، تمیز و عاری از گرد و غبار و چربی باشند می‌چسبد. سیلیکون خالی، روغن، گریس، پلی اتیلن، تفلون یا سطوح مشابه برای فوم پلی اورتان مناسب نیستند.
  • موادی که می‌توانند به طور فعال رطوبت را جذب کنند، به عنوان مثال گچ استثنا به شمار می‌روند. البته باید این سطوح را به اندازه کافی مرطوب کنید تا اطمینان حاصل شود که فوم به رطوبت کافی برای خشک شدن دسترسی دارد.
  • فوم‌های تک جزئی معمولی باید در دمای بین ۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد اعمال شوند تا فوم سخت‌شده کیفیت لازم را داشته باشد.

 

 

نکات ضروری در استفاده از اسپری فوم

 

این اسپری از مواد شیمیایی تهیه شده که هنگام کار با آن حتماً باید موارد ایمنی را رعایت کرد. از جمله این موارد استفاده از ماسک، دستکش، عینک مخصوص و... است. دقت کنید که هیچ‌گاه اسپری را بر روی سطح پوست نزنید و یا در محل‌های بسته از آن استفاده نکنید.

از آن جایی که این اسپری قدرت چسبندگی بالایی دارد پاک کردن آن از سطح کار دشواری است، به همین منظور هنگام کار حتماً از لباس پوشیده و یا ترجیحا لباس کار استفاده کرده و آن را به طور دقیق در محل مورد نظر اسپری کنید. قبل از استفاده از اسپری فوم حتما به تناسب ترکیبات شیمیایی آن با نوع درز دقت کنید. هر اسپری فوم برای نوع خاصی از درزگیری یا سطح طراحی و تولید شده و متریال آن متناسب با همان سطح هستند.

 

 

استفاده از اسپری فوم پلی اورتان

 

 

سخن پایانی

 

همانطور که مشاهده کرید، در این مقاله به طور ویژه به نحوه استفاده از اسپری فوم پلی یورتان پرداختیم. یکی از موارد بسیار پرکاربرد برای درزگیری سطوح و یا عایق کاری و چسباندن اجسام، اسپری فوم است. به همین منظور در این محتوا طرز استفاده از اسپری فوم را بیان کردیم تا در صورت نیاز به درستی از آن استفاده کنید.

اسپری فوم پلی اورتان یک درزگیر و عایق بسیار کاربردی است که در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به نحوه استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان پرداختیم و نکات مهمی که باید حین این کار در نظر گرفته شوند را نیز شرح دادیم.

قبل از استفاده از فوم پلی اورتان، حتماً قوطی را کامل تکان دهید تا مواد داخل آن باهم مخلوط شوند و ماده یکدستی به وجود آید. همچنین هنگام اعمال فوم، حتماً قوطی را به صورت وارونه نگه دارید تا فوم راحت‌تر از آن خارج شود. هم ‌اکنون می‌توانید با کارشناسان رایمند تجارت تماس بگیرید، تا اسپری فوم پلی اورتان را در حالت‌های شلنگی، گانخور و پاک‌کننده از بهترین برندهای معتبر خریداری کنید.

 

سوالات متداول

 

فوم درزگیر پلی اورتان چیست؟

اسپری فوم درزگیر محصولی چند منظوره است که برای آب‌بندی و عایق‌کاری لوله‌کشی‌های ساختمانی، کف، سقف، دیوارها و درزگیری فریم‌های درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چرا باید در زمان استفاده از محصول، آن را وارونه کنیم؟

وارونه کردن قوطی سبب می‌شود که توده چسبناک به سمت پایین حرکت کرده و مقدار کافی فوم در شیر جمع شود.

 

آیا برای استفاده از فوم درزگیر باید آن را خیس کنیم؟

بیشتر فوم‌های تک جزئی برای سفت شدن، نیاز به مقدار مشخصی آب دارند؛ به همین دلیل لازم است بستر و فوم تازه اسپری شده را به میزان کمی مرطوب کنید.

 

چرا باید از فوم درزگیر پلی اورتان استفاده کنیم؟

  • به دلیل افزایش حجم اسپری بعد از استفاده
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت
  • سبکی و وزن بسیار کم
  • جلوگیری از ورود مواد آلوده کننده به ساختمان
  • مقاومت در برار انواع حلال‌ها

 

 

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد