چسب قطره ای ساندیسی چیست و به منظوری استفاده می شود؟


چسب قطره ای ساندیسی چیست و به منظوری استفاده می شود؟

چسب قطره ای (سوپرگلو یا همان ساندیسی)


چسب قطره ای (سوپرگلو یا همان ساندیسی) چیست؟


در این مقاله قصد داریم تا به صورت کلی با چسب های قطره ای سیانو اکریلات که بخش بسیار مهمی از خانواده ی چسب های تک جزئی هستند و کاربردهای فراوانی( از کوچکترین مصارف خانگی تا تخصصی ترین مصارف صنعتی) دارند آشنا شویم.
این محصول در بازار با نام های سوپر گلو (به علت خاصیت چسبندگی)، قطره ای ، چسب تک جزئی قطره ای ، چسب فوری ، چسب آبکی ، چسب بنر، چسب پلاکارد، چسب سنگ آنتیک و چسب سیانو ، چسب ساندیسی و چسب قطره ای ساندیسی، Super glue و  ... شناخته می شود.
در زمینه سمی بودن چسب های قطره ای باید گفت چسب های قطره ای یا همان سوپر گلوها کمی خاصیت سمی بودن دارند به طوری که در ابتدا ممکن است بخارات حاصل از مصرف چسب غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی (به عنوان مثال چشم، بینی، گلو و ریه ها) را تحریک کند، بنابراین توصیه می شود تا مستقیما چسب قطره ای را در برابر مشام خود نگیرید و مواظب باشید تا این چسب با مواد شیمیایی دیگر برخورد نداشته باشد ( به خاطر فعل و انفعالات شیمیایی گاز های بسیار سمی از خود ساطع خواهد کرد ).

 

چسب قطره ای ساندیسی


نگهداری چسب های قطره ای ( سوپر گلو ) :


چسب های سیانواکریلات (چسب قطره ای) طول عمر زیادی ندارند و به سرعت در معرض هوا واکنش می دهند در نتیجه پس از باز کردن درب باید طی ۳۰ روز استفاده شود. در صورتی که در شرایط مناسب در مکان های خشک و خنک (البته به شیوه ای که با هیچ یک از مواد غذایی تماس نداشته باشد و در بسته بندی مخصوص باشد) با دمای بین 5+ تا 35+ درجه سانتیگراد نگهداری شود، تا دو سال ماندگاری خواهد داشت. 

 

نحوه ی عملکرد چسب های قطره ای ( سوپر گلو ) :


نحوه ی عملکرد و خشک شدن چسب های قطره ای بصورت هوازی می باشد. یعنی اینکه این چسب در معرض رطوبت هوا شروع به خشک شدن میکند و این به دلیل فعل و انفعال های شیمیایی در آن می باشد. سرعت خشک شدن چسب قطره ای ساندیسی در مقایسه با سایر چسب های قطره ای ساندیسی خیلی بیشتر میباشد. به نحوی که این چسب در مدت زمان حدودی 5 ثانیه بعد از تماس با سطح خشک می شود.


کاربردهای چسب های قطره ای ( سوپر گلو ) :


امروزه اکثریت عموم مردم با کاربردهای چسب های قطره ای در زندگی روزمره آشنا میباشند. خاصیت چسبندگی بالا به همراه کاربری آسان این چسب، آن را به محصولی پر استفاده و کارامد برای بسیاری از فعالیت های خانگی و صنعتی تبدیل کرده است و سبب شده است تا با چسبی همه کاره (سوپر گلو) رو به رو باشیم . از این چسب علاوه بر مصارف خانگی ، آرایشی ، در صنایع پزشکی، دندانپزشکی (‌برای اتصال کامپوزیت دندان) ، چسباندن فلزات ، لاستیک ، پلاستیک و سیلیکون در صنایع استفاده می شود . این چسب ها به دلیل ویسکوزیته پایینی که دارند، برای استفاده و کاربرد در صنعت چرم، جواهرسازی، سنگ اسلب یا سنگ های تزئینی، پلاکارد یا بنر مورد استفاده قرار میگیرد.

خرید چسب ساندیسی قطره ای

 

طریقه مصرف چسب قطره ای ( سوپر گلو ) :


جهت مصرف چسب قطره ای باید آن را به صورت یک لایه نازک بر روی سطح مورد نظر قرار داد. نکته ای که در هنگام مصرف اهمیت دارد تمیز و خشک بودن سطح است و در صورتی که لایه ضخیمی از آن روی سطح ریخته شود، اتصال بخوبی انجام نخواهد شد. هنگام استفاده از چسب های قطره ای از تهویه مناسب محل کار اطمینان حاصل کنید چون بخارات چسب در محل چسبکاری موجب آسیب به ریه و حتی چسم های فرد استفاده کننده می شود. از آنجایی که چسب های قطره ای سیانواکریلات چسبندگی بالایی به انواع مواد – علی الخصوص پوست انسان- دارند توصیه می شود تا حتما زمان استفاده از آنها از دستکش استفاده نمایید. هم چنین . این چسب ها با مواد پنبه ای، پشمی، چرمی و… واکنش سریع و گرمازا می دهند و باید هنگام مصرف احتیاط کرد . برای پاکسازی چسب قطره ای ساندیسی از روی پوست یا سطوح میتوانید از حلال هایی نظیر MEK یا DMF استفاده کنید.

 

قیمت چسب قطره ای ساندیسی

قیمت و بسته بندی چسب سوپر گلو ( قطره ای ) :


باتوجه به نیاز مصرف کننده این چسب در بسته بندی های مختلف و وزن های متفاوت ( 50 میلی لیتر ، 25 میلی لیتر ، 3 میلی لیتر ) از کشور های چین ، انگلیس و ترکیه وارد بازار ایران شده . چسب قطره ای یا همان سوپر گلو با برند های ایرانی و خارجی در بازار یافت می شود ( لازم به ذکر است بگوییم برند های ایرانی مواد این چسب ها را از چین وارده کرده و در کشور بسته بندی می کنند ) یکی از بهترین و قویترین سوپر گلو هادر بازار ایران و اروپا چسب قطره ای با نام تجاری آنتیا می باشد . قیمت چسب های فوری یا چسب قطره ای در یازار بسته به نوع بسته بندی ، وزن و نوع چسب سیانویی که در آن هست متفاوت می باشد ولی جهت لاطلاع از قیمت دقیق این چسب ها میتوانید با کارشناسان شرکت رایمند تجارت، وارد کننده چسب آنتیا در ابران تماس بگیرید.

* در نهایت نکته ای که باید همواره مد نظر داشت این است که عوامل بسیار زیادی برای انتخاب چسب قطره ای مناسب کاربرد شما وجود دارد . با توجه به تنوع بسیار زیاد این دسته از چسب ها، حتما پیش از خرید از فرد متخصص مشاوره فنی دریافت کنید تا با توجه به جنس سطوح و شرایط کاربری خاص شما ، بهترین چسب قطره ای را خریداری نمایید برای خرید بهترین چسب قطره ای میتواننید با همکاران ما در گروه بازرگانی رایمند تجارت مرز تماس برقرار کنید . ما همراره می کوشیم تا شمارا با بهترین و برترین محصولات و برند های حال حاضر در دنیا آشنا کنیم .

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد