نحوه اصولی درزگیری اطراف درب و پنجره دوجداره از داخل


نحوه اصولی درزگیری اطراف درب و پنجره دوجداره از داخل

در این مطلب می‌خواهیم نحوه درزگیری پنجره دوجداره را به طور کامل و جامع توضیح دهیم. در فصل زمستان برای پیشگیری از نفوذ هوای سرد و سروصدا به داخل منزل، می‌توان از روش‌های مختلفی برای درزگیری پنجره‌ها استفاده کرد. با توجه به نوع پنجره و شرایط آب‌وهوایی هر منطقه، می‌توان بهترین درزگیر را انتخاب کرد.

درزگیری و آب‌بندی درز بین دیوار و فریم پنجره نصب شده یکی از مهمترین مواردی است که حتما می بایستی توسط شرکتهای اجرا کننده در و پنجره و نصاب های آنها مورد توجه قرار گیرد. ایجاد مشکل های متنوع از جمله آبدهی از بیرون به داخل، خروج گرما از محیط داخل ساختمان به بیرون، ورود سرما از بیرون به داخل، ورود حشرات از بیرون به داخل از جمله مواردی هستند که در موقع اشتباه در اجرای درزگیری و آببندی در و پنجره و نما پیش می آید. آب بندی و درزگیر نما و همچنین آببندی و درزگیری در و پنجره به ظاهر امری ساده است اما در عین ساده بودن بسیار کار حساس و با دقتی است که بایستی با استفاده از متریال درزگیری و آببندی مناسب و همچنین تیم تخصصی اجرای آببندی انجام گردد.

درزگیری پنجره‌های دوجداره بلافاصله بعد از نصب آن‌ها انجام می‌شود؛ اما ممکن است در طول زمان دچار مشکلاتی شوند. محصولات متنوعی مانند انواع مختلف چسب ها، برای درزگیری در بازار وجود دارند. با انجام این کار در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد. بافت فشرده و پوشش‌دهی کامل از ویژگی‌های درزگیرهای درب و پنجره هستند. آن‌ها از تبادل گرما و صدا جلوگیری می‌کنند.

درزگیرها چسب بسیار محکمی دارند و سرتاسر قاب پنجره را می‌پوشانند. همچنین، از اتلاف انرژی و خروج گرما به طور کامل جلوگیری می‌کنند و بسیار پرفروش هستند. مزیت چسب درزگیر نسبت به دیگر محصولات این است که درزهای ریز را کامل می‌پوشاند.

 

 

آب بندی پنجره دوجداره

 

 

 

بهتر است از درزگیرهای منعطف استفاده کنید؛ چون کمتر منقبض شده و راحت­تر چسبانده می‌شوند. دقت کنید که سطحی که قرار است با چسب یا درزگیر فومی پوشانده شود، باید کاملاً خشک و تمیز بوده و هیچ گردوغباری روی آن نباشد. در این صورت، درزگیر به راحتی می‌چسبد و تمام راه‌های نفوذ را می‌بندد. چسب را به آرامی روی نقاطی که مدنظر دارید بکشید.

اگر نقاطی که می‌خواهید درزگیری کنید بیشتر از ۵ میلیمتر است، در ابتدا باید با استفاده از درزگیر سیلیکون، فضاهای خالی را پر کنید. بعد از انجام این کار به مدت ۳ ساعت برای خشک شدن، صبر کنید. روش‌ها و محصولات دیگری هم برای درزگیری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. هر یک از این محصولات ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

 

انواع مختلف درزگیرهای پنجره دوجداره

 

در متن بالا نحوه درزگیری پنجره دوجداره را بیان کردیم و حال می‌خواهیم به انواع مختلف درزگیرها بپردازیم. هر یک از آن‌ها عملکرد خاص خود را دارند.

  • چسب سیلیکونی
  • چسب آکواریوم
  • چسب ماستیک
  • چسب پلی اورتان
  • نوار چسب
  • لاستیک‌های درزگیر

 

مرحله اولیه درزگیری و آببنیدی درزگیری بادخور بین فریم پنجره و دیواره می باشد که اصولا از طریق 3 روش ذیل انجام می پذیرد:

 

روش اول: استفاده از بکر راده بعنوان یک راه حل ساده که میتواند هم نقش عایق حرارتی را ایجاد نماید و هم بعنوان یک گزینه مناسب جهت پر کردن اولیه فاصله بین درز پنجره و دیوار استفاده گردد. معمولا بکر راد ها در سایزهای مختلفی از قطر یک سانت تا قطر 10 سانت می باشند. استفاده از بکر راد مناسب میتواند هم میزان مصرف چسب را که بعنوان پر کننده درز جهت آببندی استفاده میشود کاهش داده و هم کمک شایانی به آببندی هرچه بهتر و اصولی نماید.

پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چگونگی درزگیری پنجره دوجداره از خارج را مطالعه کنید.

 

 

ماستیک درب و پنجره دوجداره

 

 

 

روش دوم: استفاده از اسپری فوم پلی یورتان که به صورت شلنگی و گانخور تولید میشود. استفاده از اسپری فوم پلی اورتان بعنوان یک پرکننده مناسب بین درز دیوار و فریم پنجره هم به چهت یک پرکننده مناسب با شریب چسبندگی مناسب و خوب و هم بعنوان یک دزگیر پرکننده مناسب به جهت عایق حرارتی و آببند مناسب میتواند گزینه بسیار خوبی جهت درزگیری اولیه مناسب استفاده گردد. استفاده از اسپری فوم پلی اورتان گانخور به جهت خروجی یکدست و به اندازه دلخواه در مقایسه با اسپری فوم های شلنگی از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه تر هستند و خروجی نهایی کار بهتر و زیباتر است.

 

نحوه زدن درزگیر پنجره

 

نحوه درزگیری پنجره دوجداره بسیار ساده بوده و ابتدا باید چسب را داخل تفنگ مخصوص آن قرار دهید. سپس، به آرامی و در یک خط صاف آن را در محل مورد نظر اعمال کنید.

 

استفاده از نوار چسب درزگیر

 

ابتدا ابعاد پنجره را محاسبه کنید و سپس به مقدار لازم نوار چسب را دورتادور پنجره بچسبانید. این محصول ضخامت‌های متفاوتی دارد. همچنین، میزان و قدرت چسبندگی از نکاتی است که موقع خرید درزگیر باید به آن دقت کنید.

 

چسب مخصوص درزگیر

 

درزگیر سیلیکون یکی از پرفروش‌ترین چسب‌هایی است که برای درزگیری درب و پنجره از آن استفاده می‌شود. علاوه بر این چسب، چسب آکواریوم یک عایق فوق‌العاده بوده و قدرت چسبندگی بالایی دارد. با استفاده از چسب پلی اورتان، برای مدت طولانی نیازی به تمدید درزگیر نخواهید داشت.

 

 

نحوه درزگیری پنجره دوجداره با استفاده از درزگیر پلی اورتان

 

 

 

 

استفاده از پرده لانه زنبوری

 

برای گرفتن درز درب ورودی و پنجره‌ها می‌توان از پرده لانه زنبوری استفاده کرد. این پرده‌ها از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. در تمام فصول قابل استفاده هستند.

 

استفاده از کرکره‌های چوبی بادشکن

 

علاوه بر چسب آکواریوم، کرکره‌های چوبی هم برای درزگیری پنجره‌ها مناسب هستند. این پرده‌ها مانند پنجره دوجداره از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند و نمای زیبایی دارند.

 

گرفتن درز درب ورودی

 

در این مقاله علاوه بر نحوه درزگیری پنجره دوجداره، می‌خواهیم به موضوع درزگیری درب هم اشاره کنیم. درب‌ها را می‌توان با استفاده از چسب پلی اورتان و یا درزگیرهای فومی، پوشاند.

 

 

 

بهترین درزگیر برای پنجره دوجداره

 

 

 

خمیری که برای پرکردن اطراف شیشه پنجره استفاده میشود

 

روش درزگیری پنجره دوجداره متعدد است و به یک روش محدود نمی‌شود. علاوه بر چسب، خمیر درزگیری هم از دیگر محصولاتی است که مقاومت و چسبندگی بالایی دارد.

 

 

نحوه درزگیری پنجره دوجداره با استفاده از چسب آکواریوم

 

نحوه درزگیری پنجره دوجداره با استفاده از چسب آکواریوم بسیار ساده بوده و خودتان می‌توانید در منزل انجام دهید. مقدار مناسبی از چسب را با استفاده از ابزار مخصوص روی قاب پنجره اعمال کنید و به آن زمان دهید تا خشک شود.

 

درزگیر پنجره از کجا بخریم؟

 

برای خرید آنلاین درزگیر پنجره می‌توانید از طریق سایت رایمند تجارت اقدام کنید. مجموعه ما بهترین درزگیرهای بازار را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. تمام انواع چسب‌ها را می‌توانید با یک سرچ ساده پیدا کنید.

 

 

نحوه درزگیری پنجره دوجداره با استفاده از چسب سیلیکونی

 

 

 

سخن آخر

 

 در این مطلب به موضوع نحوه درزگیری پنجره دوجداره پرداختیم و انواع مختلف درزگیرها را نام بردیم. درزگیری درب و پنجره یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای فصول سرد انجام دهیم. همان‌طور که گفتیم انواع متعددی از درزگیرها در دسترس هستند که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند. تمام آن‌ها از اتلاف انرژی، خروج گرما و نفوذ هوای سرد به داخل، جلوگیری می‌کنند.

 این درزگیرها برای تابستان و زمستان مناسب هستند. سایت رایمند تجارت معتبرترین سایت فروش آنلاین درزگیرهای پنجره دوجداره است. انواع مختلف چسب‌ها را می‌توانید در این سایت مشاهده کنید. تمام محصولات این مجموعه قدرت چسبندگی و دوام فوق‌العاده‌ای دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره محصولات، با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

 سؤالات متداول

 

 برای پوشاندن درزهای ریز چه درزگیری مناسب‌تر است؟

 چسب‌های آکواریوم، سیلیکونی و پلی اورتان بهترین گزینه هستند و کاملاً ریزترین درزها را می‌پوشانند.

 

 برای تأثیر بیشتر چسب‌ها و درزگیرهای فومی باید چه نکته‌ای را رعایت کنیم؟

 قبل از اعمال چسب، قاب پنجره را کاملاً تمیز و خشک کنید؛ چون در صورت وجود هرگونه گردوغبار، قدرت چسبندگی چسب کم می‌شود.

 

 درزگیرهای چسبی بهتر هستند یا کرکره‌های چوبی؟

 درزگیرهای چسبی کوچک‌ترین درزها را می‌پوشانند؛ اما کرکره‌ها نمای بهتری دارند و جلوی نفوذ آفتاب را هم می‌گیرند.

 

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد