نحوه استفاده از چسب چوب مارین D4


نحوه استفاده از چسب چوب مارین D4

نحوه استفاده صحیح از چسب مارین

چسب های چوب مارین یا چسب چوب قایقی درواقع چسب های پایه پلی اورتانی هستند که دارای فرمولاسیون خاص بابت مقاومت چسب در برابر رطوبت و آب (تماس مستقیم با آب) هستند. این چسب ها برای اتصالات چوبی، اتصالات فلزی و حتی اتصالات پلی اورتانی به کار برده می شوند. قدرت چسبندگی و اتصال این چسب ها به شدت بالاست ولی افزایش حجم اندکی دارند که سبب می شود کار کردن با آنها برای کسانی که نا آشنا هستند و قبلا با این چسب کار نکرده اند، سخت باشد. در این مقاله در رابطه با چسب چوب مارین و نحوه استفاده درست از این چسب پلی اورتانی اطلاعاتی هرچند کوتاه ولی مفید داده شود.

همانگونه که عنوان شد، این چسب های چوب D4 یا چسب چوب ضد آب مارین اپل به دلیل اینکه در زمان خشک شدن و در مجاورت رطوبت هوا افزایش حجم دارند، بایستی بوسیله گیره محکم به هم متصل شوند تا درگیری سطوح بهتر باشد و چسبندگی کامل برقرار باشد. در تصویر زیر مراحل کلی استفاده از چسب پلی اورتان مارین اپل را مشاهده می کنید. شما می توانید برای اطلاع از مشخصات و خرید چسب مارین که به آن چسب چوب قایقی نیز گفته می شود روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

 

نحوه استفاده از چسب مارین قایقی اپل

 

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، ابتدا مثل زدن انواع چسب های دیگر، ابتدا باید سطح را پاکسازی کنیم تا آماده برقراری اتصال باشد. این مورد با زدودن چربی ها و غبار از روی سطح کفایت می کند. در مرحله بعد مقدار مورد نیاز از چسب قایقی را بر روی سطح به صورت زیگزاگ می ریزیم. سپس با استفاده از برس و یا فرچه، چسب چوب قایقی را بر روی سطح پخش می کنیم تا همه قسمت های سطح چسبی شوند. در مرحله بعد با استفاده از گیره های مخصوص چوب، قطعات را برای مدت معینی به هم می فشاریم و نگه میداریم. (این زمان نگهداشتن با استفاده از گیره مخصوص برای هر کارخانه تولید کننده چسب مارین قایقی متفاوت است ولی به طور کلی در حدود 20 الی 40 دقیقه می باشد). در مرحله آخر پس از باز کردن گیره چوب، با استفاده از کارتک یا کاتر مقادیر اضافی از چسب چوب مارین اپل را که بر اثر افزایش حجم چسب به بیرون ریخته اند را برمیداریم تا سطح آماده استفاده شوند و چسب اضافی بر روی سطح نباشد. 

پیشنهاد میکنیم در صورتی که در حین استفاده از چسب پوب مارین D4 سطح یا دست دچار کثیفی شد و چسب بر روی آنها ریخت، میتوانید برای حل این مشکل و کسب اطلاعات بیشتر مقاله نحوه پاک کردن چسب چوب از روی پوست را مطالعه کنید.

 

 

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد