چسب پلی اورتان زود خشک چیست؟


چسب پلی اورتان زود خشک چیست؟

چسب های پلی اورتان به دلیل برخورداری از ویژگی ها و مزایا منحصر به فرد مانند مقاومت حرارتی بالا، استفاده ساده و راحت، کیفیت چسبندگی مطلوب، طول عمر بالا، نفوذ ناپذیری در برابر آب و... در انواع مختلفی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. چسب پلی اورتان زود خشک یکی از انواع پر طرف دار و معروف چسب های پلی اورتان است. این چسب از خاصیت گیرش در مدت زمان بسیار کوتاه برخوردار بوده و به همین دلیل کاربرد های بسیار زیادی دارد. در ادامه قصد داریم به معرفی کامل این محصول بپردازیم.

 

 

معرفی چسب پلی اورتان زود خشک

 

 

چسب پلی اورتان زود خشک چه ویژگی هایی دارد؟

 

برای آن که شناخت کامل از چسب پلی اورتان زود خشک داشته باشید، لازم است تا در ابتدا با ویژگی های این محصول آشنا شوید. از این رو تصمیم گرفته ایم، مهم ترین ویژگی های این نوع از چسب های پلی اورتان را برای شما توضیح دهیم.

  • زمان خشک شدن این چسب ها بسیار کوتاه بوده و در مدت زمان کمی می توانند، حداقل قدرت چسبندگی لازم را ایجاد کنند.
  • این نوع از چسب ها فرم پذیری بسیار بالایی دارند. از این رو استفاده از آن ساده بوده و به هیچ تجربه یا دانش خاصی نیاز نیست.
  • چسب پلی اورتان زود خشک عایق بسیار خوبی برای صدا است و می توان برای کاهش لرزه یا صدا روی آن حساب کرد.
  • چسب های پلی اورتان زود خشک از قابلیت رنگ پذیری برخوردار هستند و پس از خشک شدن شما می توانید، انواع رنگ ها را بر روی آن ها بزنید.
  • شما می توانید این نوع چسب های پلی اورتان را بر روی سطوح مختلف استفاده کنید.
  • چسب های پلی اورتان زود خشک مقاومت بسیار خوبی در برابر انقباض و انبساط دارند.
  • مقاومت در برابر لرزش، آب ‌بندی و چسباندن هم ‌زمان از دیگر ویژگی های این چسب ها است.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت چسب پلی اورتان به صفحه خرید انواع چسب پلی اورتان مراجعه کنید.

 

 

ویژگی های مختلف چسب پلی اورتان زود خشک

 

 

بررسی کاربرد های چسب پلی اورتان زود خشک

 

کاربرد چسب پلی اورتان زود خشک بسیار گسترده است و از این محصول در زمینه های مختلف و برای اهداف گوناگون می توان استفاده کرد. در ادامه مهم ترین زمینه های کاربرد چسب پلی اورتان زود خشک را برایتان شرح داده ایم.

  • برای درزگیری حرفه ای مکان هایی مانند مترو ها، پارکینگ ها، تونل ها و... می توان از این چسب استفاده کرد.
  • در صنعت ساخت و ساز به عنوان عایق رطوبتی، عایق صوتی و عایق حرارتی به کار برده می شود.
  • می توان برای آب بندی و درزگیری درب و پنجره ساختمان ها از این چسب استفاده کرد.
  • به عنوان متوقف کننده آب در بخش فاضلاب و منابع آب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای درزگیری و چسباندن شیشه اتومبیل در صنایع خودروسازی از چسب پلی اورتان زود خشک استفاده می کنند.
  • این چسب ها برای چسباندن مواد و سطوح مختلف مانند فلز، پلاستیک، بتن، چوب، شیشه و... به یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • استفاده از این چسب ها در محل هایی که تکانه و لرزه زیادی وجود دارد، بسیار رایج است.
  • به دلیل برخورداری از ویژگی عایق حرارتی، در مخازن نفتی می توان از این چسب استفاده کرد.

 

 

 

کاربرد چسب پلی اورتان زود خشک

 

 

علت استفاده از این چسب پرکاربرد در صنعت

 

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود، شما برای انجام کار های خود در صنایع مختلف از چسب پلی اورتان زود خشک استفاده کنید. در ادامه مهم ترین علل استفاده از چسب پلی اورتان زود خشک در صنایع را برای شما شرح داده ایم.

 

 

دلایل استفاده از چسب پلی اورتان زود خشک

 

 

مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ ناپذیری در برابر آب

 

یکی از اصلی ترین علل کاربرد چسب پلی اورتان زود خشک در صنایع مختلف، مقاومت این چسب در برابر رطوبت و نفوذ ناپذیر بودن آن در مقابل آب است. برخورداری از همین ویژگی باعث می شود تا چسب پلی اورتان زود خشک برای آب بندی و به عنوان یک عامل مقاوم در برابر نفوذ آب مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین چسب های پلی اورتان زود خشک در هنگام قرار گرفتن در محیط مرطوب یا تماس با آب، خاصیت چسبندگی خود را از دست نمی دهند و کارایی و کیفیت آن ها افت نمی کند.

به طور کلی می توان گفت چسب های پلی اورتان زود خشک یکی از بهترین چسب ها در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب هستند. اما با این همه حال توجه داشته باشید که غوظه ور کردن آن ها به مدت طولانی در داخل آب می تواند، باعث کاهش کیفیت این چسب ها شود. البته اگر از رنگ محافظ استفاده کنید، هیچ مشکلی برای چسب و قدرت چسبندگی آن به وجود نخواهد آمد.

 

مدت زمان کم برای گیرش

 

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع چسب ها و استفاده گسترده از آن ها در صنایع مختلف این است که چسب های پلی اورتان زود خشک مدت بسیار کمی را برای گیرش نیاز دارند و در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانند مقاومت و چسبندگی لازم بین مواد یا سطوح مختلف را ایجاد کنند.

 تقریبا مدت زمانی لازم برای گیرش این چسب ها، 20 دقیقه است. مدت زمان کم گیرش به شما این امکان را می دهد که عملیات چسباندن را بسیار ساده و راحت انجام دهید. همچنین به طور قابل توجهی در زمان صرفه جویی کنید. اگر بنا به زمینه کاری که دارید، سرعت چسبیدن قطعات یا سطوح به یکدیگر برای شما حائز اهمیت است، استفاده از چسب پلی اورتان زود خشک می تواند، تمام انتظارات شما را به بهترین شکل ممکن بر آورد سازد.

 

قابلیت استقاده بر روی سطوح مختلف

 

از دیگر مزایا این نوع چسب ها امکان استفاده از آن ها بر روی سطوح مختلف است. همین ویژگی باعث شده است تا چسب پلی اورتان زود خشک در صنایع مختلف و برای انجام کار های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. یعنی شما با خرید و استفاده از این چسب تقریبا از دیگر نوع چسب ها بی نیاز خواهید شد و همین یک محصول می تواند، پاسخ گو نیاز های مختلف شما باشد.

در واقع برخورداری از استحکام بالا و مقاومت بسیار عالی باعث می شود که این چسب بتواند، انواع مواد مختلف نظیر مواد طبیعی، متخلخل و غیر متخلخل را به یکدیگر بچسباند. از آن گذشته این نوع از چسب ها انعطاف پذیر بسیار بالایی دارند و شما می توانید از آن ها برای چسباندن شیشه و آینه بر روی دیوار نیز استفاده کنید.

 

بررسی مزایا و معایب چسب پلی اورتان زود خشک

 

چسب پلی اورتان زود خشک مزایا منحصر به فرد و خارق العاده ای را دارد. معرفی تمام مزایای این محصول در یک بخش کار بسیار سختی است. از این رو ما تصمیم گرفته ایم، تنها بخشی از مهم ترین و بارز ترین نکات مثبت این چسب را برای شما ذکر کنیم. مزایا چسب پلی اورتان زود خشک عبارت اند از:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر لرزه ‌های ناگهانی
  • مدت ‌زمان گیرش کوتاه
  • قابل‌استفاده بر روی سطوح مختلف
  • برخورداری از خاصیت رنگ‌پذیری
  • حفظ انسجام و مقاومت در هنگام شست و شو سطح
  • استفاده راحت و آسان
  • فرم پذیری بالا
  • امکان آب بندی سطوح مختلف
  • مقاوم در برابر انقباض و انبساط
  • عایق صوتی
  • عایق لرزه‌ای
  • عایق رطوبتی
  • عایق حرارتی

شایان ذکر است چسب پلی اورتان زود خشک عیب و ایراد خاصی نداشته و در اکثر مواقع می تواند کارایی لازم برای رفع مشکل شما را داشته باشد. از این رو می توانید با اطمینان خاطر این چسب را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

 

 

مزایا و معایب استفاده از چسب های پلی اورتان زود خشک

 

 

 سخن پایانی

 

چسب پلی اورتان زود خشک یکی از انواع چسب های پر کاربرد در صنایع است. این چسب ها به دلیل برخورداری از مزایا و ویژگی های بسیار زیادی که دارند، در صنعت به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. بارز ترین ویژگی این محصولات برخورداری از قابلیت گیرش سریع است. چسب پلی اورتان زود خشک در مدت زمان بسیار کوتاهی به گیرش قابل قبولی می رسد و هیچ گونه افت کیفیت در آن وجود ندارد.

 

 

خرید و استفاده از چسب های پلی اورتان

 

 

برای خرید انواع مختلفی از چسب های پلی اورتان به خصوص چسب پلی اورتان زود خشک می توانید به فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت مراجعه کنید. در این فروشگاه شما میتوانید در بین انواع مختلفی از چسب ها، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و در تعداد دلخواهی آن را سفارش دهید. شایان ذکر است که تمام محصولات موجود در فروشگاه رایمند تجارت اوریجنال بوده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. همچنین محصولات این فروشگاه نسبت به فروشگاه های دیگر قیمت های مقرون به صرفه تری دارند.

 

سوالات متداول

 

چسب پلی اورتان زود خشک برای چه کاری مناسب است؟

این محصولات کاربرد های بسیار زیادی داشته و در زمینه های مختلف نظیر درزگیری، پر کردن ترک ها و حفره ها، آب بندی، چسباندن مواد و سطوح مختلف به یکدیگر و... مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چسب های پلی اورتان زود خشک را چگونه می توان تهیه کرد؟

برای خرید این محصولات می توانید به فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت مراجعه کرده و محصول مد نظرتان را در تعداد دلخواهی سفارش دهید تا بسته شما در کوتاه ترین زمان ممکن به درب منزلتان ارسال شود.

 

قیمت چسب های پلی اورتان زود خشک چقدر است؟

فروشگاه های مختلف قیمت های متفاوتی را برای این چسب ها تعیین کرده اند. در بین فروشگاه های مختلف، فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت از منصفانه ترین قیمت ها برخوردار است.

 

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد