درزگیر پلی اورتان چیست؟


درزگیر پلی اورتان چیست؟

درزگیر پلی اورتان چیست؟ احتمالا بارها نام این محصول را شنیده‌‌اید مخصوصا اگر به اصطلاح «آدم فنی» باشید و دستی در صنعت داشته باشید؛ اما آیا واقعا می‌دانید ویژگی‌ها و کاربرد درزگیر پلی اورتان چیست؟

شاید بتوان گفت ساده‌ترین کاربرد آن برای درزگیری در و پنجره‌هاست؛ اگر درز پنجره‌ها باز باشد در فصل زمستان باد از آن‌ها عبور کرده و وارد منزل می‌شوند. شما با استفاده از این ماستیک می‌توانید خیلی راحت این مشکل را برای همیشه حل کنید! البته ماستیک پلی اورتان مصارف بسیار مهم‌تر و بزرگ‌تری نیز دارد. در این مقاله از سایت رایمند تجارت شما با ویژگی‌ها، معایب و و نحوه خرید درزگیر پلی اورتان آشنا می‌شوید. پس با ما همراه شوید.

 

 

درزگیر یا ماستیک پلی اورتان چیست؟

درزگیر یا ماستیک پلی اورتان برای اولین بار در سال 1937 و در آلمان کشف شد و از آن زمان تاکنون در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی وقتی اسم درزگیر به میان می‌آید، ماستیک پلی اورتان یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب است.

در واقع پلی اورتان از واکنش گلیکول و ایزوسیانات ایجاد شده و در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم است. درزگیر پلی اورتان در هر دو کاربرد صنعتی و تجاری مفید بوده و اغلب به عنوان چسب سنگین و همچنین نوعی پوشش مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول به روش‌های متفاوتی مثل اسپری، برس، فشار و... استفاده می‌کنند؛ اما رایج‌ترین روش مصرف آن با تفنگ درزگیری است.

تا اینجا تاحدودی با کاربرد درزگیر پلی اورتان آشنا شدید، در بخش زیر بیشتر در مورد ویژگی‌های این محصول توضیح می‌دهیم.

 

درزگیر یا ماستیک پلی اورتان چیست؟

 

ویژگی‌های درزگیر پلی اورتان

این محصول ویژگی‌های مختلفی داشته و در موارد گوناگونی کاربرد دارد. درزگیر پلی اورتان تک جزئی بوده و به راحتی با رطوبت هوا خشک می‌شود؛ بنابراین نیازی به مخلوط کردن ندارد.

جالب است بدانید ماستیک پلی اورتان برای انواع مواد مثل چوب، سنگ، بتن، شیشه و... کاربرد دارد و در شرایط سخت محیطی نیز دوام می‌آورد. این درزگیر مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالایی داشته و به دلیل چسبندگی فوق‌العاده‌اش، به سطوح مختلف می‌چسبد.

علاوه بر این درزگیر پلی اورتان کاملا غیر سمی بوده و هیچ ضرری ندارد؛ به همین دلیل حتی در مخازن آب و در کنار آب آشامیدنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با وجود روان و نرم بودنش هرگز در درزهای عمودی و صاف به اصطلاح شره نکرده و همین موضوع استفاده از آن را راحت می‌کند.

ماستیک پلی اورتان به دلیل خاصیت رنگ پذیر بودن، با انواع سیستم‌های رنگ‌آمیزی سازگار بوده و تقریبا می توان گفت از هیچ تغییرات دمایی تاثیر نمی‌گیرد! از دیگر ویژگی‌های این درزگیر می‌توان به مقاومت شیمیایی‌اش در برابر مواد نفتی، مقاومت در برابر عوامل محیطی مثل اشعه ماوراء بنفش و... اشاره کرد.

تا این جا شما با ویژگی‌های این محصول فوق‌العاده آشنا شدید، اما باید بدانید ماستیک پلی اورتان نیز مانند هر محصول دیگر، یک سری معایب و نکات منفی نیز دارد که در بخش زیر آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

ویژگی‌های درزگیر پلی اورتان

 

معایب درزگیر پلی اورتان چیست؟

ماستیک پلی اورتان در کنار تمام ویژگی‌های مثبتش، خالی از عیب نیست؛ به همین دلیل بهتر است قبل از خرید و استفاده، با این موارد نیز آشنا شوید. در زیر بخشی از این نکات منفی را بخوانید.

 

 

سطح استحکام و قدرت چسبندگی

برخی از انواع این درزگیرها استحکام کمی دارند؛ به همین دلیل حتما قبل از استفاده از قدرت استحکام آن مطمئن شوید. البته برخی از مارک‌های بی‌کیفیت نیز، پیوند ضعیفی ایجاد می کنند؛ اما مارک‌های باکیفیت این نوع درزگیرها، چسبندگی و استحکام خوبی دارند.

 

 

ماندگاری پایین برخی از درزگیرهای پلی اورتان

گاهی اوقات پلی اورتان‌ها به دلیل تمایلشان به رطوبت، جذب آب شده و همین موضوع دوام آن‌ها را کاهش می‌دهد. اما امروزه با وجود پیشرفت‌های مداوم در این صنعت، دوام این محصولات روزبه‌روز در حال افزایش است.

 

معایب درزگیر پلی اورتان چیست؟

 

حاوی مواد مضر برای سلامتی

در ساخت این محصول از مقداری مواد مضر استفاده شده است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم حتما در هنگام کار با این محصول، از یک تهویه مناسب و دستکش استفاده و از تماس آن با پوست دستتان جلوگیری کنید.

 

 

مدت زمان خشک شدن

درزگیر پلی اورتان برای سفت و خشک شدن به رطوبت نیاز دارد؛ به همین دلیل استفاده از آن در مناطق خشک به دلیل کمبود رطوبت کمی سخت به نظر می‌رسد.

تا این جا شما با مزایا و معایب این ماستیک آشنا شدید؛ حتما می‌دانید که از این محصول در صنایع و موارد بسیار متفاوتی استفاده می‌کنند. در بخش زیر بیشتر با کاربرد درزگیر پلی اورتان آشنا می‌شوید.

 

 

آشنایی با کاربرد و مصارف مختلف درزگیر پلی اورتان

همانطور که عنوان شد این محصول کاربردهای زیادی دارد؛ اما از آن بیشتر در درزگیری سطوح، پوشش و سازه‌ها استفاده می‌کنند. به طور کلی ماستیک پلی اورتان در پر کردن درزهای قطعات پیش ساخته، درزبندی مخازن و تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، درزگیری پیاده روها و کف، و همچنین در درزبندی درزهای داخلی و خارجی نقش پررنگی دارند.

علاوه بر این ماستیک پلی اورتان در ساخت و ساز، تعمیر و بازسازی مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل استحکام طرف‌داران زیادی دارد. این درزگیرها هم به صورت تک جزئی و هم دو جزئی تولید شده و هر کدام نیز در موارد متفاوتی کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای درزگیر پلی اورتان می‌توان به کاربرد آن در کفسازی، فونداسیون، پل‌سازی، راه‌سازی، ورق‌های عایق و... اشاره کرد.

 

آشنایی با کاربرد و مصارف مختلف درزگیر پلی اورتان

 

تهیه باکیفیت‌ترین درزگیر پلی اورتان در فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت

نظر شما درباره این درزگیر چیست؟ ما شما را با تمام نکات مورد نیاز در مورد این محصول از ویژگی‌ها و کاربرد گرفته تا معایب آن آشنا کردیم، مسلما شما هم با من موافقید که با وجود مزیت‌های خارق‌العاده این محصول، قطعا ارزش خرید زیادی دارد.

اما همان‌طور که گفتیم برخی از برندهای بی‌کیفیت، دوام و استحکام خوبی ندارند؛ پس به نظرتان چگونه می‌توان یک درزگیر پلی اورتان باکیفیت و بادوام پیدا کرد؟ در بخش زیر پاسخ سوال خود را دریافت می‌کنید.

شاید یافتن یک درزگیر باکیفیت در بازار کار راحتی نباشد؛ اما رایمند تجارت این مشکل شما را حل کرده است؛ شما می‌توانید بهترین و محکم‌ترین نوع ماستیک پلی اورتان را در این فروشگاه معتبر یافته و به راحتی و بدون دردسر خرید خود را انجام دهید.

فراموش نکنید با خرید اینترنتی از رایمندتجارت در زمان و هزینه رفت و آمد صرفه‌جویی کرده و دیگر نگرانی از بابت کیفیت و اصالت کالا نیز نخواهید داشت؛ زیرا این شرکت با سال‌ها تجربه و سابقه، بهترین ارائه‌دهنده انواع درزگیرهای پلی اورتان و محصولات دیگر در حوزه چسب های صنعتی است.

توصیه می‌کنم برای اطمینان و کسب اطلاعات بیشتر پس از ورود به سایت، توضیحات هر محصول و همچنین نظرات افراد را مطالعه کنید. علاوه بر این اگر سوال یا ابهامی در مورد این محصول و یا کالای دیگری دارید، با کارشناسان رایمند تجارت در ارتباط بوده و از یک مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

 

تهیه باکیفیت‌ترین درزگیر پلی اورتان در فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت

 

سخن پایانی


شما در این مطلب از رایمند تجارت خواندید که درزگیر پلی اورتان چیست و همچنین با مزایا، معایب و کاربردهای آن آشنا شدید. توصیه می‌کنم اگر در زمینه استفاده از این محصول تجربه ندارید، حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا استفاده از درزگیر پلی اورتان، نکات متفاوت و مهمی دارد؛ برای مثال حتما تمام لوازم کارتان را در پایان کار تمیز کنید، زیرا پس از خشک شدن دیگر کاری از دستتان بر نمی‌آید.

اگر برای خرید سوال یا ابهامی دارید، سوالاتتان را با ما در میان گذاشته و یا با مشاوران ما در رایمند تجارت در ارتباط باشید. این مقاله کاربردی را نیز برای دوستان و اطرافیان خود بفرستید.

 

 

سوالات متداول


1- درزگیر پلی اورتان را چگونه پاک کنیم؟


برای پاک کردن این درزگیر از محصولات فوم کلینر استفاده کنید؛ این محصول درزگیرهای پلی‌اورتان‌های مرطوب را به راحتی پاک کرده و حتی در تمیز کردن لباس، در و پنجره، سطوح و... نیز نقش مهمی دارند.

 

 

2- آیا درزگیر پلی اورتان ضد آب است؟


این محصول تا حدودی ضد آب است؛ اما موارد گوناگونی وجود دارند که این خاصیت را از بین می‌برند. پلی اورتان به طور کلی تمایل به جذب آب دارد و به دلیل همین خاصیت فیزیکی، به طور قطعی و 100 درصد ضد آب به شمار نمی‌رود.

 

 

3- آیا پلی اورتان ماندگاری بالایی دارد؟


پلی اورتان در مصارف سنگین و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین قطعا دوام بالایی دارد. این محصول به راحتی فرسوده و تجزیه نشده و مدت زمان زیادی دوام می‌آورد. البته تمام این موارد در صورتی اتفاق می‌افتند که شما یک برند مرغوب و باکیفیت را انتخاب کنید.

 

 

4- بهترین پلی اورتان بادوام برای چوب چیست؟


درزگیر پلی اورتان بر پایه آب، بهترین گزینه برای کف‌پوش‌های چوبی بوده و دوام بالایی دارد. استفاده از این نوع پلی‌اورتان‌ها بسیار آسان بوده و ضرر کمتری نیز برای شما، حیوانات و محیط زیست دارند.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد