چسب قایقی چیست؟


چسب قایقی چیست؟

چسب چوب مارین (قایقی) یکی از انواع چسب‌های پرکاربرد در مصارف خانگی و صنعتی بوده که از نمونه‌های تک جزئی است. این چسب در صنایع مختلف نظیر صنایع چوب، دکوراسیون داخلی و خارجی، انواع تجهیزات پزشکی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این محتوا به بررسی آن که چسب قایقی چیست می‌پردازیم و در ادامه ویژگی‌های این چسب و کاربردهای آن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

مقاومت این محصول بسیار بالا بوده و در مقابل تغییرات آب و هوایی و فشار، استحکام خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین چسب فوق در مکان‌هایی که دارای رطوبت، آب و حتی بخار هستند نیز قابل استفاده بوده و دچار تغییر در بافت یا تضعیف چسبندگی نمی‌شود. ویسکوزیته محصول فوق بالا بوده و در بسته‌بندی‌های تیوپی و وزن‌های مختلف در بازار موجود است. برندهای متنوعی در زمینه تولید این چسب فعال هستند که هرکدام از آن‌ها بسته به متریال به کاررفته، چسبندگی‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

 

 

چسب قایقی چیست؟

همان طور که در مقدمه محتوا نیز اشاره داشتیم، این چسب مارین یکی از پرکاربردترین انواع چسب‌ها با ویسکوزیته بالا و به طور تک جزئی بوده که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. محصول فوق در مقابل رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان داده و همچنین تغییرات دمایی و آب و هوایی بر قدرت چسبندگی آن تأثیر نمی‌گذارند.

از این چسب در صنایع مختلفی نظیر دکوراسیون داخلی و خارجی، صنعت چوب و مبلمان و... استفاده می‌شود و به دلیل ویژگی‌های مثبتی نظیر رنگ‌پذیری، چسبندگی بالا و طول عمر زیاد بسیار پرکاربرد است. محصول فوق به‌واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مشخصات خاصی که دارد جزو نمونه‌های پرطرف‌دار در بازار است که امروزه شاهد تقاضای بالا برای خرید چسب‌های قایقی از برندهای مختلف هستیم.

 

چسب قایقی چیست؟

 

 

ویژگی‌های چسب قایقی چیست؟

 پس از آن که دیدیم چسب قایقی چیست به بررسی ویژگی‌های این چسب می‌پردازیم:

  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن که این محصول را به یک نمونه خاص تبدیل کرده، مقاومت آن در مقابل رطوبت هوا و آب است. این چسب در مجاورت با رطوبت خراب نشده و بافت خود را از دست نمی‌دهد.
  • از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت در مقابل تغییرات شدید آب و هوایی نظیر انبساط و انقباض‌های شدید اشاره داشت.
  • چسب قایقی در مقابل مواد شیمیایی اسیدی و بازی و انواع حلال‌ها نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.
  • از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به قدرت چسبندگی بالا و همچنین استفاده آسان آن اشاره داشت. بسته بندی محصول به گونه‌ای است که استفاده از آن بسیار راحت بوده و در حین کار آلودگی محیطی و لباس به ندرت به چشم می‌خورد.
  • به طور کلی این چسب را برای تعمیر یا چسباندن انواع سازه‌های چوبی، سرامیکی، سنگ، بتن، پلیمر و... می‌توان استفاده کرد. همچنین در چسباندن تجهیزاتی که به مقاومت در مقابل آب و رطوبت نیاز دارند نیز کاربرد بالایی دارد.

 

 

کاربرد چسب قایقی

کاربرد این چسب بسیار متنوع است و در بخش‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از بخش‌هایی که چسب قایقی به شدت در آن استفاده می‌شود، سطوح نمناک با رطوبت پایین است. از این چسب برای بخش‌هایی که در معرض آب هستند و رطوبت دارند می‌توان استفاده کرد. همچنین چسب قایقی را بر روی سطح فلزات و برای چسباندن چوب نیز می‌توان استفاده کرد. به طور کلی از این چسب در صنایع تولید قایق‌های چوبی، لنج، مبلمان، میز و کلیه لوازم یا وسایل چوبی نیز به وفور استفاده می‌شود.

 

کاربرد چسب قایقی

 

 

مشخصات چسب قایقی

مشخصات چسب قایقی به طور کلی بر اساس متریال، شرکت و برند تولیدی متفاوت است. معمولاً این چسب‌ها در بسته بندی‌های 500 گرمی ‌و در ظرف‌های تیوپی موجود هستند که طبق متریال به کاررفته در رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند. ویسکوزیته این محصول چیزی مابین 5000 تا 15000 است و مدت زمان لازم برای خشک شدن آن حدود 20 دقیقه الی یک ساعت است. البته که این زمان به تعداد و ضخامت لایه، رطوبت هوا و دما نیز بستگی دارد.

چسب‌های قایقی در مقابل تغییرات دمایی بین -30 تا +100 درجه سانتی‌گراد مقاوم هستند و چیزی حدود دو سال انقضا پس از تولید دارند.

 

 

نحوه مصرف و استفاده چسب قایقی

پس از توضیح پیرامون این چسب به نحوه مصرف و استفاده از آن می‌پردازیم. به طور کلی برای استفاده از این محصول ابتدا باید سطح موردنظر را از هرگونه آلودگی، گرد و خاک، روغن و رطوبت پاک کرد. سپس چسب را بر روی سطح مورد نظر ریخته و حدود 2 دقیقه آن را فشار دهید تا چسبندگی بهتر صورت گیرد. همچنین برای افزایش این چسبندگی می‌توان از اسپری آب و کمی ‌رطوبت نیز کمک گرفت.

چیزی ما بین 2 الی 3 ساعت پس از استفاده، چسب کاملاً خشک شده و چسبندگی به طور کامل انجام می‌شود. رایمند تجارت با دادن مشاوره تخصصی، به شما کمک می‌کند تا از این محصول به درستی استفاده نمایید.

 

نحوه مصرف و استفاده چسب قایقی

 

 

سوالات متداول

 

1- چسب قایقی چیست؟

 چسب قایقی یکی از انواع چسب‌های تک جزئی بوده که دارای ویسکوزیته بالا و قدرت چسبندگی و استحکام خوبی است.

 

2- ویژگی‌های چسب قایقی چیست؟

ازجمله ویژگی‌های مثبت و منحصربه‌فرد این محصول می‌توان به مقاومت در مقابل نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در مقابل تغییرات شدید آب و هوایی، قدرت چسبندگی بالا و استفاده آسان اشاره داشت.

 

3- از چسب قایقی در چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

 به طور کلی از این محصول برای تعمیر یا چسباندن انواع سازه‌های چوبی، فلزات، سنگ، سرامیک و... می‌توان استفاده کرد و حضور آن را در صنعت مبلمان، تولید قایق و لنج و حتی فعالیت‌های خانگی شاهدیم.

 

 

جمع بندی

چسب قایقی یکی از پرکاربردترین انواع چسب‌های موجود در بازار بوده که هم در فعالیت‌های صنعتی و هم در فعالیت‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ‌چسب در مقابل آب، بخار و رطوبت مقاوم بوده و همچنین نسبت به تغییرات دمایی نیز عکس العمل از خود نشان نمی‌دهند.

بافت چسب قایقی به گونه‌ای است که چسبندگی بالا داشته و همچنین قابلیت رنگ‌پذیری نیز دارد. در استفاده از این چسب باید سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگی، روغن و گرد و غبار پاک کرد و پس از استفاده، حدود 2 الی 3 ساعت زمان داد تا چسب به طور کامل خشک و ثابت شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از نوع و قیمت چسب چوب مارین به مقاله چسب چوب مارین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مراجعه نمایید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد