استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز


استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز

یک چسب سرامیک خوب باید بتواند سطوح متخلخل را کنترل کند. بدون این ویژگی کلیدی، سرامیک به سادگی چسب را جذب می‌کند و شما را به همان جایی که شروع کرده بودید باز می‌گرداند. چسب‌های کاشی بر اساس کاربردهای خاصی مانند کاشی‌کاری، چسباندن موزاییک شیشه‌ای، گذاشتن کاشی‌ها بر روی کاشی‌های موجود بدون برداشتن آن‌ها، فرموله می‌شوند.

این چسب در پارکینگ، مکان‌های صنعتی، در استخرهای شنا و بسیاری از موارد دیگر قابل استفاده است. اگر اقلام شکسته شما کاملاً روی هم قرار نمی‌گیرد، ممکن است لازم باشد برخی از شکاف‌ها را پر کنید. بهترین چسب‌های سرامیک، قابلیت پرکردن شکاف را نیز دارند. برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز باید مقاوم‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع آن را انتخاب کنید.

چسب سیلیکون قوام زیادی دارد و در سرما یخ نمی‌زند و در گرما ذوب نمی‌شود. این محصول بافت ضخیمی دارد و خیلی زود خشک می‌شود. این نوع چسب، استحکام بالایی دارد و برای اتصال تقریباً هر ماده‌ای، مهندسی شده است. برای چسباندن سنگ، فلز، چوب، اکثر پلاستیک‌ها، چرم، سرامیک، کاغذ و سایر مواد رایج دیگر، قابل استفاده هستند.

در صورتی که از آن برای چسباندن سرامیک استفاده کنید، برای مدت طولانی نیازی به تمدید چسب نخواهید داشت. برای استفاده از آن، ابتدا تمام قطعات شکسته را دوباره به طور منظم کنار هم قرار دهید، مطمئن شوید که تمام قطعات را دارید. چسب سرامیک را به‌صورت یک لایه نازک، بادقت در دو طرف سرامیک شکسته اضافه کنید.

طبق دستورالعمل سازنده، قطعات چسب خورده را به هم فشار دهید و در جای خود نگه دارید تا اتصال را محکم کنید. مراقب باشید تکه‌ها را جابه‌جا نکنید. پس از خشک شدن کامل، چسب اضافی یا ریخته شده در اطراف سرامیک را بردارید. از یک تیغ استفاده کنید و به‌آرامی چسب را بتراشید.

 

 

چگونگی استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز

 

 

 

چسب کاشی مناسب کدام قسمت ساختمان است؟

 

چسب کاشی انواع مختلفی دارد و هر کدام برای یک قسمت خاص در ساختمان قابل استفاده هستند. بعضی از آن‌ها برای کاشی‌های سفالی و سرامیکی که زمینه سیمانی دارند مناسب‌اند. بعضی دیگر برای کاشی و موزاییک شیشه‌ای و یا کاشی‌های تمام سنگ قابل استفاده هستند. فرمولاسیون نوع دیگری از چسب‌ها به‌گونه‌ای است که از آن‌ها می‌توان برای کاشی‌های روی دیوار بتنی، گچی، چوبی و آجری استفاده کرد. این محصول هم برای داخل ساختمان و هم فضای باز مناسب است.

 

استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای بیرونی

 

همان‌طور که گفتیم برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز، ابتدا باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. بعضی از چسب‌ها در برابر شرایط آب‌وهوایی بد، مقاوم نیستند و خیلی زود خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهند. چسب سیلیکون به دلیل ترکیباتی که دارد بهترین گزینه برای استفاده در فضای باز است. این چسب به‌ هیچ‌ وجه ترک نمی‌خورد و قدرت چسبندگی خود را تحت هر شرایطی حفظ می‌کند.

 

مزایا و معایب نصب کاشی با چسب

 

استفاده از چسب برای نصب کاشی و سرامیک مزایا و معایب مختلفی دارد. مزایای این روش بیش از معایب آن است. در ادامه بعضی از نقاط ضعف و قوت آن را نام می‌بریم:

  • یکی از مزایای استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز صرفه‌جویی در زمان است؛ چون به‌سرعت خشک می‌شود.
  • بر خلاف سیمان، تمام درزهای ریز و کوچک را پر می‌کند. بنابراین رطوبت و آب به نقاط دیگر سرایت نمی‌کند.
  • استفاده از آن بسیار راحت است و نیازی به تخصص ندارد و به‌راحتی می‌توانید در منزل کاشی‌ها را به یکدیگر بچسبانید.
  • از معدود معایب آن، به‌هم‌ ریختگی ظاهر کاشی بعد از استفاده از چسب است که می‌توان با کاردک یا چاقو چسب‌های اضافی را از بین برد.

 

 

خرید آنلاین چسب پلی اورتان

 

 

 

 

چسب کاشی و سرامیک از لحاظ شیمیایی

 

چسب‌های کاشی و سرامیک از نظر شیمیایی فرمولاسیون فوق‌العاده‌ای دارند و روی سطوح مختلفی قابل استفاده هستند. به دلیل ترکیبات و مواد اولیه منحصربه‌فردی که دارند، در برابر سرما، گرما و رطوبت مقاوم‌اند. در ادامه مقاومت این نوع چسب را در شرایط جوی مختلف بررسی می‌کنیم.

 

مقاومت چسب کاشی و سرامیک در برابر رطوبت

 

برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز، باید ابتدا به مقاومت آن در برابر رطوبت توجه کنید. هر چسبی مناسب فضای مرطوب نیست؛ اما چسب‌هایی مانند چسب پلی اورتان، مخصوص مکان‌های مرطوب‌اند. این محصول، تمام درزها را می‌پوشاند و اجازه نمی‌دهد رطوبت به سایر نقاط سرایت کند. بنابراین، هم برای فضای بیرونی و هم برای داخل منازل قابل استفاده است.

 

مقاومت چسب کاشی و سرامیک در برابر آفتاب

 

چسب‌هایی که مخصوص فضای باز تولید می‌شوند، ترکیبات قوی‌تری دارند و در برابر آفتاب و گرمای زیاد بسیار مقاوم هستند. چسب کاشی در برابر نور خورشید انسجام خود را کاملاً حفظ می‌کند و هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند. این محصول مدت زمان طولانی خاصیت چسبندگی خود را حفظ می‌کند.

 

مقاومت چسب کاشی و سرامیک در برابر باران

 

برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز و به‌ویژه در مناطقی که باران بیشتر می‌بارد، حتماً باید چسبی را انتخاب کنید که خاصیت ضد آب داشته باشد. این چسب‌ها به دلیل پیوندهای شیمیایی ویژه‌ای که دارند، در مقابل نفوذ آب، مقاوم‌اند و بهترین گزینه برای مناطق سردسیر هستند.

 

 

بهترین نوع چسب کاشی و سرامیک

 

 

 

 

چسب کاشی و سرامیک برای حمام، دستشویی و آشپزخانه

 

چسب کاشی روی سطوح متنوعی قابل استفاده است و به همین دلیل در مکان‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. حمام، دستشویی و آشپزخانه مکان‌هایی هستند که بیشتر از سایر نقاط نیاز به چسب دارند. ویژگی ضد آب بودن و مقاومت در برابر گرما و رطوبت، این چسب را به یک محصول همه‌کاره تبدیل کرده است.

 

سخن آخر

 

در این مقاله نکات مهمی را برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک در فضای باز بیان کردیم. همچنین، قابلیت‌های این چسب را در برابر شرایط جوی مختلف توضیح دادیم. این محصول برای فضای بیرونی و داخل منزل قابل استفاده است.

به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارد، از انتقال رطوبت به نقاط دیگر جلوگیری کرده و در برابر نور خورشید مقاوم است. سایت رایمند تجارت یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه فروش انواع مختلف چسب کاشی است. برای خرید چسب اپوکسی و دیگر انواع چسب‌های موجود در بازار، با شماره‌های ذکر شده تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

 

چه نوع چسبی برای فضای باز مناسب‌تر است؟

 

چسب‌های پلی اورتان و اپوکسی جزء بهترین چسب‌ها برای فضای باز و انواع مختلف شرایط جوی هستند.

 

مدت زمان خشک شدن چسب کاشی و سرامیک چقدر است؟

 

دما و رطوبت دو عامل مهم در خشک شدن چسب هستند؛ اما به‌طورکلی ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد. در طول این مدت نباید روی کاشی آب ریخته شود.

 

آیا برای استفاده از چسب کاشی به ابزار خاصی نیاز است؟

 

ماله شانه‌ای و کاردک دو ابزار مورد نیاز برای این کار هستند.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد