بهترین چسب سنگ نما


بهترین چسب سنگ نما

استفاده از ماده‌ای مناسب برای چسباندن نمای ساختمان نظیر سنگ و سرامیک دغدغه تمامی افرادی است که در زمینه ساختمان سازی فعالیت دارند. با روی کار آمدن چسب نما این دغدغه به خوبی برطرف شده و افراد با استفاده از این محصول می‌تواند اتصالات ایمن برای ساختمان‌ها و نمای آن‌ها فراهم کنند. به همین منظور در این محتوا قصد داریم بهترین چسب سنگ نما را به شما معرفی کرده و ویژگی‌هایی که باید در انتخاب آن در نظر بگیرید را برایتان بیان کنیم.

به طور کلی چسب سنگ نما یکی از پرکاربردترین انواع چسب‌ها بوده که توانسته جای ملات سیمانی را به خوبی بگیرد. استفاده از سیمان یا دیگر ملات‌های مشابه وزن بالایی دارد که درنهایت منجر به اضافه وزن کلی بر روی ساختمان می‌شوند، همچنین مقاومت آن‌ها در مقابل تغییرات آب و هوایی پایین است؛ اما چسب سنگ نما این معایب را نداشته و دارای وزن پایین، مقاومت بالا در مقابل گرما و سرمای شدید، انعطاف پذیری و ... است. همین مزایا در کنار استفاده آسان و قیمت مناسب سبب شده که محبوبیت چسب سنگ نما بسیار زیاد باشد و در مدت زمان کوتاهی  مخاطبین زیادی به خود جذب کند.

 

 

چرا باید از چسب سنگ برای نما استفاده کرد؟

پیش از بررسی بهترین چسب سنگ نما ابتدا به بیان علت استفاده از آن می‌پردازیم. همان طور که در قسمت مقدمه نیز اشاره داشتیم چسب سنگ دارای مزایای زیادی نظیر وزن پایین، چسبندگی بالا و موارد دیگر است.

یکی از دلایل استفاده از این چسب قدرت چسبندگی بالا در کنار وزن پایین است، به طوری که می‌توان اتصالات بسیار محکمی‌ بدون آن که اضافه وزن و اضافه بار بر روی ساختمان اعمال شود، فراهم کرد. از دیگر دلایل استفاده از این چسب می‌توان به انعطاف پذیری آن اشاره داشت. ملات‌های سیمانی یا دیگر روش‌های قدیمی‌ فاقد این انعطاف پذیری بوده و در صورت وارد شدن هرگونه ضربه و فشار اتصال کنده می‌شود، اما چسب سنگ نما دارای انعطاف پذیری است و در اثر فشارهای مکانیکی به راحتی کنده نمی‌شود.

مقاومت این چسب در مقابل گرما و سرمای شدید بسیار بالا است. از آن جایی که نمای ساختمان در معرض مستقیم هوای بیرون، نور خورشید یا باران و برف و آب قرار می‌گیرد باید مقاومت خوبی از خود نشان دهد  که این ویژگی در چسب سنگ نما دیده می‌شود. از دیگر دلایل استفاده از این محصول در نمای ساختمان می‌توان به استفاده آسان، قیمت پایین، سرعت بالای خشک شدن، عایق گرما و صدا اشاره کرد که تمامی ‌آن‌ها جزو دلایل و مزایای استفاده از این محصول هستند.

 

چرا باید از چسب سنگ برای نما استفاده کرد؟

 

 

بهترین چسب سنگ برای نما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پس از بیان دلایل استفاده از این محصول برای نمای ساختمان به ویژگی‌های بهترین چسب سنگ نما می‌پردازیم.

 

قدرت چسبندگی

یکی از ویژگی‌های این محصول که هنگام انتخاب باید مورد توجه قرار داد، قدرت چسبندگی است. هرچه این قدرت چسبندگی بیشتر باشد اتصالات سنگین‌‌تری را نگه می‌دارد و درنهایت استحکام بیشتری به ساختمان می‌بخشد.

 

فاقد تغییر رنگ

از دیگر ویژگی‌های یک چسب سنگ نمای خوب، عدم ایجاد تغییر رنگ در آن است. به دلیل آن که نمای ساختمان تحت اشعه UV و یا برف و باران قرار می‌گیرد در کوتاه مدت دچار تغییر رنگ می‌شود. اگر چسب سنگ انتخابی دارای ویژگی عدم تغییر رنگ باشد این مشکل رخ نداده و ظاهر ساختمان تمیز و زیبا باقی می‌ماند.

 

انعطاف پذیری

از دیگر ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین چسب سنگ نما انعطاف پذیری آن است. این خاصیت کشسانی استحکام چسب و نمای اتصال یافته با آن را در مقابل فشارهای مکانیکی، وزش باد و زمین لرزه فراهم می‌کند. به واسطه این انعطاف پذیری نماهای ساختمان به دنبال ضربات کوچک کنده نشده و مشکلات دیگری را به وجود نمی‌آورد.

 

بهترین چسب سنگ برای نما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 

مقاومت در مقابل تغییرات دما

از دیگر ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین چسب سنگ نما مقاومت آن در مقابل تغییرات آب و هوایی و دمایی است. بدین صورت که چسب نباید بافت خود را در مقابل این انبساط و انقباض از دست دهد.

 

ضد حریق

خاصیت ضد حریق بودن از دیگر مواردی است که می‌توان هنگام انتخاب چسب سنگ نما به آن توجه داشت. چرا که این خاصیت هنگام آتش سوزی بسیار مهم است و از گسترش آتش جلوگیری می‌کند.

 

استفاده آسان

از دیگر ویژگی‌هایی که هنگام خرید باید به آن توجه داشت قابلیت استفاده چسب در قسمت‌های مختلف ساختمان و یا برای چسباندن قطعات مختلف نظیر شیشه، فلز، سنگ و پلاستیک است. جهت استفاده بهینه و صحیح از چسب چوب به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله نحوه استفاده از چسب سنگ را مطالعه نمایید.

 

از چسب ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟

 

عمر طولانی مدت

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که هنگام خرید یک چسب سنگ نما باید به آن توجه داشت دوام و طول عمر آن است. این دوام با توجه به متریال به کاررفته برای ساخت آن چسب قابل تعیین است. هرچه این متریال و مواد شیمیایی بهتر باشند، طول عمر و دوام چسب بیشتر می‌شود.

 

برند تولیدی

می‌توان گفت برند تولیدی نیز در انتخاب بهترین چسب سنگ نما مهم و تأثیرگذار است. هر چه این برند نام آشناتر و معروف‌‌تر باشد، بدین معناست که چسب آن مقاومت و کیفیت بهتری دارد.

 

 

انواع چسب سنگ

پس از بررسی ویژگی‌های بهترین چسب سنگ نما به معرفی انواع این چسب‌ها می‌پردازیم. به طور کلی چسب سنگ نما در سه دسته اپوکسی، پودری و پلی‌استر تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام دارای نمونه‌های مختلفی هستند.

 

انواع چسب سنگ

 

چسب سنگ اپوکسی

یکی از انواع چسب‌هایی که برای نمای ساختمان به کار می‌رود چسب سنگ اپوکسی بوده که خود دارای مدل‌های یک جزئی و دو جزئی است. مدل یک جزئی به طور کامل در کارخانه آماده شده و برای استفاده مهیا است، اما نمونه دو جزئی را پیش از استفاده باید در ظرفی جدا با هم ترکیب کرد تا به غلظت و دوام و چسبندگی مناسب برسد.

این نمونه از چسب سنگ دارای ویژگی‌های مثبتی نظیر استحکام مناسب، مقاومت مکانیکی بالا، مقاومت در مقابل تغییرات دمایی و سرعت خشک شدن بالا است. همین ویژگی‌ها سبب شده که کاربرد و موارد استفاده از محصول فوق بیشتر باشد.

چسب سنگ اپوکسی دارای سه مدل معمولی، حرارتی و UV است. چسب سنگ اپوکسی حرارتی خود به شکل تک جزئی و دو جزئی در بازار موجود بوده که در مقابل حرارت مقاوم است و ساختار خود را از دست نمی‌دهد. از این محصول بیشتر برای محل‌هایی که در مقابل درجه بالایی از حرارت هستند استفاده می‌شود. چسب سنگ اپوکسی معمولی برای اتصال قطعات مختلف نظیر بتن، شیشه و فلز، سنگ و چوب  مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مقاومت خوبی دارد. چسب سنگ اپوکسی UV نیز در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاوم بوده و در معرض نور خورشید شاهد تغییر رنگ در آن نیستیم.

 

چسب سنگ پودری

از دیگر انواع چسب سنگ می‌توان به نمونه پودری آن اشاره داشت. این نمونه به طور کامل در کارخانه آب‌زدایی شده و به صورت خشک و پودری در بسته بندی‌های حجیم به فروش می‌رسد. پس از خرید این چسب برای استفاده باید آن را با آب مخلوط کرد تا یک خمیر با غلظت مناسب به دست آید. سپس از این خمیر برای چسباندن انواع کاشی، سرامیک و سنگ می‌توان استفاده کرد. این نمونه از چسب سنگ نسبت به رطوبت مقاوم بوده و یک جایگزین مناسب برای ملات سیمانی است.

 

چسب سنگ پلی استر

نمونه پلی استر نیز از دیگر انواع چسب سنگ‌ها بوده که دارای قیمت مناسب و ماندگاری ایده آل است. از این محصول برای چسباندن انواع سطوح در نمای ساختمان و یا حتی درزگیری نیز می‌توان استفاده کرد، اما مقاومت آن نسبت به نمونه‌های دیگر در مقابل تغییرات شدید آب و هوایی کم‌‌تر است. به همین منظور برای محل‌هایی که در معرض مستقیم سرما و گرما و برف و نور خورشید هستند زیاد مناسب نبوده و طول عمر خوبی ندارد.

 

 

از چسب ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟

این که چسب سنگ موردنظر ما از برندهای داخلی باشد یا خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل میزان بودجه در دسترس و هزینه‌ای که فرد برای این چسب خرج می‌کند است. اگر بودجه شما به خرید نمونه‌های خارجی می‌رسد، توصیه می‌کنیم چسب سنگ خارجی را انتخاب کنید، اما اگر دارای بودجه محدودی هستید می‌توانید از نمونه‌های داخلی و با کیفیت انتخاب کنید.

از دیگر موارد می‌توان به میزان انتظار از آن چسب اشاره داشت. اگر ساختمان در محل‌هایی با تغییرات شدید آب و هوایی یا امکان بروز زلزله است، توصیه می‌کنیم از نمونه‌های باکیفیت و بعضاً خارجی خریداری کنید. درهرصورت برندهای داخلی نیز در زمینه تولید چسب سنگ نما خوش درخشیدند و شاهد بهترین چسب برای سنگ نما از آن‌ها هستیم.

 

از چسب ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟

 

اجرای چسب سنگ برای نما

برای استفاده از این محصول ابتدا باید سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگی، روغن و رطوبت پاک کرد. در مرحله بعدی نوع چسب انتخابی حائز اهمیت است. اگر از چسب‌های تک جزئی و آماده استفاده می‌کنید نیاز به پروسه خاصی ندارد اما اگر از چسب دو جزئی برای این کار استفاده می‌کنید ابتدا باید دو جزء آن را با یکدیگر در ظرفی مجزا ‌‌ترکیب کنید. اگر از چسب سنگ پودری استفاده می‌کنید پیش از مصرف باید آن را با آب مخلوط کرده تا چسبی با غلظت مناسب به دست آید.

پس از آماده کردن چسب به مرحله اتصال می‌رسیم. به این صورت که قطعه موردنظر را به چسب آغشته کرده و در محل موردنظر قرار می‌دهیم. حدود یک دقیقه آن را به‌خوبی فشار داده تا چسب خود را بگیرد، پس از آن حدود یک روز طول می‌کشد تا چسب به طور کامل خشک شده و تغییری در وضعیت آن به چشم نخورد.

 

 

سوالات متداول

 

1- چسب سنگ نما چیست؟

چسب سنگ نما یکی از پرکاربردترین انواع چسب‌ها بوده که برای کار ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک جایگزین عالی برای ملات سیمانی است.

 

2- ویژگی‌های بهترین چسب سنگ نما را بیان کنید

از جمله ویژگی‌های بهترین چسب سنگ نما می‌توان به انعطاف پذیری، قدرت چسبندگی بالا، مقاومت در مقابل فشارهای مکانیکی و فیزیکی، مقاومت در مقابل تغییرات دما، ضد حریق و ... اشاره داشت.

 

3- چسب سنگ‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود؟

چسب سنگ‌ها شامل سه مدل پلی استر، اپوکسی و پودری هستند که نمونه اپوکسی خود به سه شکل معمولی، حرارتی و UV قابل انتخاب و خریداری است.

 

 

جمع بندی

چسب سنگ نما یکی از بهترین متریال مورد استفاده در ساختمان سازی بوده که جایگزین مناسبی برای ملات سیمانی است. این چسب دارای نمونه‌های اپوکسی، پودری و پلی استر است که هر کدام دارای تنوع در شکل و ویژگی‌ها هستند. به طور کلی بهترین چسب سنگ نما باید دارای ویژگی‌هایی نظیر انعطاف پذیری، قدرت چسبندگی بالا، استحکام و مقاومت در مقابل فشار و ضربه و موارد دیگر باشد. شما می‌توانید این چسب سنگ را از فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت خریداری نمایید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد