بهترین چسب درزگیر سینک ظرفشویی


بهترین چسب درزگیر سینک ظرفشویی

جلوگیری از نفوذ آب ظرفشویی به کابینت‌ و پیشخوان‌های اطراف سینک،‌ یکی از دغدغه‌های خانه‌داران است. امروزه با وجود هزینه‌های گزاف طراحی و نصب متریال‌هایی مثل ام دی اف در فضای آشپزخانه، نگرانی‌‌ از آسیب دیدن آن‌ها بیشتر از گذشته نیز شده است. از ‌این‌رو پیدا کردن راهی که بتوان اطراف سینک را عایق‌کاری و از ورود آب، زباله و کپک زدن دور آن، جلوگیری کرد از اولویت‌های افراد است. یکی از کاربردی‌ترین وسایلی که برای آب‌بندی دور سینک استفاده می‌شود و از آسیب‌دیدگی پیشخوان‌ها جلوگیری می‌کند، چسب درزگیر است. در این مقاله قصد داریم نحوه آب‌بندی اطراف سینک را برایتان توضیح دهیم و بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی را به شما معرفی کنیم،‌ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

 

 

چرا به آب‌بندی سینک ظرفشویی نیاز داریم؟

 

سینک ظرفشویی را می‌توان یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه‌ دانست که‌ دائما مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب‌بندی کردن و چسب دور سینک ظرفشویی به دلیل‌ آنکه با آب و رطوبت در ارتباط است، اهمیت زیادی دارد.‌ هیچ‌کس‌ نمی‌خواهد که آب ظرفشویی به‌ دیگر قسمت‌های خانه نفوذ و آن‌ها را خراب کند.‌ به‌ طور مثال اگر دور سینک ظرفشویی به‌خوبی و‌ با استفاده از چسب مناسب مهروموم نشود، آب با وارد شدن به قسمت‌های دیگر آشپزخانه مانند پیشخوان و کابینت‌ به آن‌ها آسیب می‌زند و هزینه‌های زیادی را به صاحب‌خانه تحمیل می‌کند. چسب آب بندی سینک ظرفشویی می تواند تا حد زیادی این هزینه ها را کاهش دهد.

یکی دیگر از دلایلی که به آب‌بندی اطراف ظرفشویی نیاز داریم آن است که سینک از طریق چسب‌کاری، در جای خود ثابت می‌ماند ‌و از تکان خوردن آن در هنگام استفاده، جلوگیری می‌‌شود. از مزایای استفاده از بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • جلوگیری از نشتی آب و ورود زباله به داخل درزهای دور سینک
  • کمک به زیباسازی و تمیزی سینک و محیط آشپزخانه
  • پیشگیری از رشد کپک‌ها و جرم در اطراف ظرفشویی

 

 

چرا به آب‌بندی سینک ظرفشویی نیاز داریم؟

 

 

بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی چه چسبی است؟

 

اکنون که با دلایل اهمیت استفاده از چسب درزگیر آشنا شده‎‌اید، بسیاری از افراد به دنبال بهترین چسب برای چسباندن سینک ظرفشویی یا بهترین چسب برای آب بندی سینک ظرفشویی هستند. در این قسمت قصد داریم از بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی بیشتر برایتان بگوییم. این چسب‌ها به دلیل تمیز نگه‌داشتن و جلوگیری از آسیب‌دیدگی و مقاومت در برابر باکتری و کپک باید دارای مقاومت بالایی باشند تا با انعطاف‌پذیری و بدون ترک خوردن، تمامی درزها را پوشش دهد. چسب‌های‌ درزگیر باید قدرت چسبندگی بالایی داشته باشند، چراکه از آن‌ها برای عایق‌بندی ‌و مهروموم کردن محیطی که در معرض رطوبت قرار دارد، استفاده می‌شود‌. در ادامه مطلب به معرفی برخی از انواع بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی می‌پردازیم:

 

 

  • چسب سیلیکون خالص مخصوص ساخت آکواریوم (سیلیکون ماهی) ANTIA: این چسب‌ها با مواد اولیه بسیار باکیفیت و فرمولاسیون عالی یک درزگیر سیلیکون خالص است که با قدرت چسبندگی بالا در شیشه و فلزات کاربرد دارد.
  • چسب سیلیکون خنثی ABC 950: که کاملا بدون بو است و در درزگیری و آب‌بندی لوازم مختلف ساختمان استفاده می‌شود. چسب سیلیکون خنثی ABC 950 با انعطاف‌پذیری بالا، هیچ‌گونه اثر مخربی روی سطوح ندارد.
  • درزگیر سیلیکون جهانی ANTIA: این چسب با قابلیت چسبندگی بالا، خاصیت آنتی باکتریال دارد و یک گزینه مناسب برای درزگیری سینک ظرفشویی و سرویس بهداشتی است.

 

 

بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی چه چسبی است؟

 

 

چسب ماستیک چه کارایی در آب‌بندی سینک ظرفشویی دارد؟

 

تا اینجا با اهمیت چسب درزگیر در‌ اطراف ظرفشویی آشنا شدید در این بخش از چسب ماستیک و کارایی آن در سینک ظرفشویی بیشتر برایتان بگوییم. ماستیک،‌ سالیان زیادی است که به‌عنوان چسب در تثبیت کردن مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. این چسب‌ها در ابتدا برای سطوح خشک و پر کردن شکاف‌ها مانند چسب‌ کاری کاشی و‌ روکش‌های کف مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه با وجود تغییر در فرمولاسیون و عرضه چسب ماستیک سیلیکونی به بازار، این چسب‌ها به یک گزینه‌ عالی برای استفاده در اطراف سینک ظرفشویی و سرویس‌های بهداشتی تبدیل شده‌اند.

اکنون چسب‌های ماستیکی به ‌عنوان درزگیر هم در داخل و هم خارج از محیط خانه مانند سقف یا شیروانی استفاده می‌شوند. چسب ماستیک که با خاصیت ضد کپک بودن در مکان‌هایی که دارای رطوبت هستند کاربرد دارد. این درزگیرهای بادوام از خسارات احتمالی پیشگیری می‌کنند و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات آب‌بندی و عایق کاری تبدیل شده‌اند. حال که از چسب ماستیک و کارایی آن‌ در سینک ظرفشویی گفتیم، در ادامه به برخی دیگر از کاربردهای آن اشاره می‌کنیم:

 

 

  • درزگیر اتصالات چوبی، فلزی ‌ پلاستیکی، شیشه، سرامیک و کاشی
  • آب‌بندی آکواریوم
  • استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • به دلیل مقاومت در برابر آب به‌عنوان درزگیر کف حمام و دستشویی استفاده می‌شود.

 

 

چسب ماستیک چه کارایی در آب‌بندی سینک ظرفشویی دارد؟

 

 

چگونه سینک ظرفشویی را آب‌بندی کنیم؟

 

یادگیری نحوه آب‌بندی سینک ظرفشویی، مهارتی کاربردی است، چراکه باوجود دستمزد بالای و پر بودن وقت بسیاری از تعمیرکاران، ممکن است نتوانید در‌ زمان مناسب، اطراف سینک را عایق کاری کنید و در نتیجه نفوذ آب، به کابینت‌ها و سایر وسایل آشپزخانه آسیب برساند. به همین دلیل یادگیری این مهارت موجب می‌شود که در صورت نیاز به عایق بندی، آن را سریعا انجام دهید‌. شما می توانید با استفاده از بهترین چسب آکواریوم برای سینک ظرفشویی، کیفیت کار خود را افزایش دهید. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه سینک ظرفشویی را آب‌بندی کنیم، پس با ما همراه باشید:

 

  • برای شروع آب‌بندی، اگر سینک ظرفشویی آشپزخانه دارای درزگیر است، آن را کاملا پاک کنید. برای برداشتن درزگیر قدیمی می‌توانید از چاقو یا ابزار مخصوص برش استفاده کنید.
  • در این مرحله بسیار مهم است که محل موردنظر کاملا تمیز باشد، چندین بار سطوح را با یک پارچه نم‌دار یا مایع سفید کننده، تمیز و در نهایت خشک کنید. یادتان باشد که محیط نباید مرطوب باشد، بنابراین محل موردنظرتان را با آب نشورید.
  • در زمان استفاده از درزگیر یا چسب سیلیکون بهتر است از تفنگ درزگیر استفاده کنید. بعد از قرار دادن چسب در داخل تفنگ، چسب‌ کاری را شروع کنید. توصیه می‌شود که قبل از چسب ‌کاری سینک،‌ عملکرد تفنگ درزگیر را در مکانی دیگر امتحان کنید.
  • بعد از آنکه چسب را در منطقه مورد نظر قرار دادید، آن را کاملا در اطراف سینک پخش کنید تا یک لایه از چسب ایجاد شود. این لایه از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.
  • بعد از پخش کردن چسب سینک، سطح آن را کاملا صاف کنید تا از لحاظ بصری نیز اطراف سینک تمیز شود.‌
  • بعد از پخش کردن و تمیزکاری، چسب‌های اضافی را از سطوح بردارید و تا زمان خشک شدن چسب سینک ظرفشویی، آن‌ را در معرض آب قرار ندهید. در آخر توصیه می‌شود که راهنما و دستورالعمل نوشته شده روی چسب خوانده و با دقت اعمال شود. همچنین می توانید با زدن چسب زیر سینک ظرفشویی، محکم کاری کرده و آب بندی مناسبی را ایجاد نمایید.

 

 

چگونه سینک ظرفشویی را آب‌بندی کنیم؟

 

جمع بندی

در‌ این مطلب از اهمیت آب‌بندی اطراف سینک گفتیم و بهترین چسب برای دور سینک ظرفشویی را به شما معرفی کردیم. استفاده از متریال گران‌قیمت در ساخت کابینت‌ و پیشخوان آشپزخانه موجب شده نگرانی‌ از آسیب دیدن و نفوذ آب از طریق سینک ظرفشویی افزایش یابد. از‌این‌رو اهمیت استفاده از چسب‌های درزگیر روزبه‌روز بیشتر شده است. آب‌بندی سینک ظرفشویی از آن جهت مهم است که از آسیب‌دیدگی‌ و نفوذ آب به اطراف سینک جلوگیری می‌کند. این چسب‌ها با ایجاد عایق، نه‌تنها از نفوذ آب به‌ فضاهای خالی دور سینک جلوگیری بلکه از ورود زباله و کپک زدن اطراف ظرفشویی نیز پیشگیری می‌کنند. نحوه استفاده و به‌کارگیری از این چسب‌ها بسیار ساده است‌، شما با استفاده از یک تفنگ درزگیر و تمیز کردن سطح موردنظر به‌راحتی می‌توانید آب‌بندی را انجام دهید.

 

سوالات متداول 

 

1- چرا سینک ظرفشویی را آب بندی کنیم؟

 

آب بندی سینک ظرفشویی به تمیزی سینک کمک کرده و از نشتی آب و نفوذ مواد زائد به درون درز دور سینک و از جرم گرفتگی و رشد کپک اطراف سینک ظفشویی جلوگیری می‌کند.

 

2- با چه موادی سینک را آب بندی کنیم؟

 

برای آب بندی سینک ظرفشویی می‌توانید از انواع چسب درزگیر، چسب سیلیکون و درزگیر سیلیکونی و چسب آکواریوم استفاده کنید.

 

 

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد