کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان چیست؟


کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان چیست؟

درزگیری و خرید درزگیر مناسب یکی از اقداماتی است که افراد با اهداف گوناگونی، آن را انجام می دهند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین دلایل اجرای کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل خانه از طریق درز های درب و پنجره است. همچنین از این روش برای نفوذ ناپذیر کردن درز های خانه در برابر ورود گرد و خاک نیز استفاده می شود.

توجه داشته باشید که کاربرد های استفاده از کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان تنها به این موارد ختم نمی شود و در زمینه صنعت نیز از این روش استفاده گسترده ای می شود. به عنوان مثال آب بندی و عایق کاری تجهیزات مختلف در برابر نفوذ آب و رطوبت هوا از دیگر کاربرد درزگیری با پلی یورتان است.

با آن که روش های مختلفی برای درزگیری وجود دارد، اما با این همه حال استفاده از پلی یورتان به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فرد آن، بسیار رایج است. از این رو در این مقاله تمام نکاتی را که لازم است در مورد اجرای کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان بدانید را برای شما شرح داده ایم.

 

 

کیت عایق بندی

 

 

نکاتی که هنگام اجرای کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان باید بدانید

 

شما می توانید با استفاده از روش های مختلف به اجرای کیت عایق بندی و درزگیر پلی اورتان اقدام کنید. اجرای هر یک از این روش ها نکات خاص خود را دارند. از این رو در بخش های جداگانه ای به بررسی نکات اجرای کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان به روش های مختلف پرداخته ایم.

 

روش پاشش (اسپری)

 

روش پاشش به دلیل پایین بودن مدت زمان انجام کار، محبوبیت بالایی در بین افراد دارد و به عنوان یکی از پر کاربرد ترین روش ها شناخته می شود. در این روش فوم ها به وسیله یک دستگاه به محل های تعیین شده پاشیده می شوند. از جمله نکاتی که در هنگام استفاده از این روش باید مورد توجه قرار دهید، عبارت اند از:

  • از فوم پاشی به تمام قسمت ها اطمینان حاصل کنید.
  • در مقابل پاشش فوم قرار نگیرید.
  • قدرت پاشش دستگاه را با توجه به شرایط محیطی تنظیم کنید.

 

روش تزریق

 

از روش تزریق بیشتر برای پر کردن ترک ها استفاده می شود. این کار با کمک یک سرنگ مخصوص انجام می شود. نکاتی که در هنگام تزریق فوم پلی یورتان باید در نظر داشته باشید، عبارت اند از:

  • از تماس مایع پلی یورتان به دست و لباس های خود مراقبت کنید و در صورت وقوع آن، سریعا محل تماس را شست و شو دهید.
  • سرنگ تزریق را با نیروی بیش از حد فشار ندهید.
  • برای پر کردن ترک هایی که بیش از حد بزرگ هستند، از روش های دیگری استفاده کنید.

 

روش ریختن

 

برای پر کردن حفره ها و سوراخ های بزرگ بهترین روش عایق بندی استفاده از روش ریختن است. در این روش مایع پلی یورتان با ظروف مخصوص به داخل حفره ها ریخته می شود تا آن ها را پر کند. اگر از این روش برای عایق کاری استفاده می کنید، بایستی به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • در هنگام ریختن مایع پلی یورتان دقت و حساسیت کافی را به خرج دهید تا مایع دقیقا بر داخل حفره ها ریخته شود.
  • از تماس مایع با دست و لباس های خود جلوگیری کنید. می توانید از لباس ها مخصوص کار و دستکش در هنگام ریختن مایع استفاده کنید.

 

 

کاتی که هنگام اجرای کیت عایق بندی

 

 

چگونگی بهره گیری از عایق پلی یورتان در درزگیری درب ‌های داخلی

 

اگر قصد دارید، برای درزگیری درب های داخلی ساختمان خود از این محصول استفاده کنید، ما تمام مراحل انجام این کار را به صورت گام به گام برای شما توضیح داده ایم. انجام این کار بسیار ساده بوده و تنها کافی است که مطالب این بخش را به خوبی مطالعه کنید.

برای درزگیری درب های داخلی با استفاده از عایق پلی یورتان ابتدا لازم است تا دور تا دور درب را به طور کامل تمیز کنید تا سطح آن از هرگونه آلودگی پاک سازی شود. برای عملکرد بهتر اسپری، قبل از استفاده آن را برعکس کنید و اجازه دهید مدتی (چند دقیقه) در این حالت بماند. حال کافی است تا با کمک شیلنگ مخصوص که همراه محصول وجود دارد، فوم را به دور تا دور درب خود تزریق کنید. توجه داشته باشید که این محصول برای درب های معمولی و درب های ضد سرقت قابل استفاده است.

شایان ذکر است که درزگیری درب ها یا پر کردن ترک های ریز و درشت اطراف درب های داخلی، کار سختی نبوده و به دانش و تخصص خاصی نیاز ندارد و با صرف کمی دقت و حوصله خود شما نیز می توانید، به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

 

 

بهره گیری از عایق پلی یورتان در درزگیری

 

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان چه مزایا و ویژگی هایی دارند؟

 

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان دارای مزایا و ویژگی های متعددی است که باعث تمایز آن با سایر محصولات مشابه شده است. اگر اطلاعات خاصی در مورد ویژگی های این محصول شگفت انگیز ندارید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که ما در این بخش مهم ترین مزایا و ویژگی های کیت عایق بندی و درزگیر پلی اورتان را به طور کامل برای شما شرح داده ایم.

  • این محصولات مقاومت بسیار بالایی را در برابر آسیب های مختلف مانند رطوبت، قارچ و کپک ها دارند. از این رو نیازی نیست که در مواجه با این شرایط نگرانی داشته باشید.
  • به دلیل استفاده راحت و ساده، باعث صرفه جویی قابل توجهی در وقت و انرژی شخص استفاده کننده می شود.
  • ترکیبات فوم بر روی لایه اوزون هیچ گونه تاثیر منفی ندارند. از این رو، این محصول را به عنوان یکی از محصولات دوست دار محیط زیست می دانند.
  • کیت عایق بندی و درزگیر پلی اورتان دارای افزایش حجم فوم بسیار بالایی بوده و بین ۲۲۰ تا ۲۵0 درصد گسترش ثانویه دارد.
  • هر لیتر اسپری 750 میلی متری کیت عایق بندی و درزگیر پلی اورتان از گستره حجم 39 الی 43 لیتر برخوردار است. از این رو این محصول بهره وری بسیار بالایی دارد.
  • این محصول چسبندگی بسیار خوبی با انواع مصالح ساختمانی رایج مانند آجر، بتن، چوب، فلز، شیشه، پی وی سخت، گچ، پلی استایرن و... دارد.
  • این کیت ها عایق بسیار مناسبی برای حرارت و صوت هستند. از این رو با خیال راحت می توان، در زمینه های ساختمان سازی از آن ها استفاده کرد.
  • این محصولات ماندگاری بسیار بالایی داشته و قابلیت درزگیری آن ها بسیار عالی است.

 

 

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان چه مزایا و ویژگی هایی دارند؟

 

بررسی کاربرد های کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان

 

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان بسیار کاربردی بوده و با تهیه این محصول می توانید در زمینه های مختلفی از آن استفاده کنید. در ادامه مهم ترین و رایج ترین کاربرد های کیت عایق بندی را برایتان ذکر کرده ایم.

  • درز بندی انواع پنل های چوبی
  • درز گیری و پر کردن حفره و ترک ها در اطراف سیستم های آب و برق
  • عایق بندی پنل های سقفی و پنل های دیواری
  • عایق کردن دیوار های پیش ساخته
  • عایق حرارتی برای لوله های فاضلاب، لوله های آب و تاسیسات مرکزی حرارتی
  • دودبند کردن رایزر های ساختمان
  • هوابند کردن رایزر های ساختمان
  • نصب درب و پنجره های مختلف (چوبی، یو پی وی سی و…)

همان طور که مشاهده کردید کاربرد های این محصول بسیار گسترده بوده و در زمینه های مختلفی می توان از آن استفاده کرد. اگر بسته به زمینه کاری که دارید به درزگیری یا چسباندن سطوح مختلف بر یکدیگر نیاز داشته باشید، بی شک استفاده از کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان می تواند، گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

 

 

بررسی کاربرد های کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان

 

 

جمع بندی

 

عایق بندی و درزگیری با استفاده از مواد پلی یورتان یکی از بهترین و محبوب ترین روش های درزگیری است. شما می توانید بسته به نیاز خود، با استفاده از مواد پلی یورتان به عایق کردن محیط های مختلف بپردازید. پلی یورتان با روش های مختلفی قابل اجرا است. هر یک از این روش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و در شرایط مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

خرید محصولات کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان

 

 

اگر قصد انجام درزگیری یا عایق کاری را داشته باشید، می توانید تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت تهیه کنید. شایان ذکر است که تمام محصولات این فروشگاه اورجینال بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین فروشگاه رایمند تجارت محصولات خود را با قیمت های بسیار منصفانه و مقرون به صرفه برای مشتریان خود ارائه می دهد.

 

 

سوالات متداول

 

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان چه کاربرد هایی دارد؟

شما می توانید با استفاده این محصول به درزگیری درب و پنجره؛ آب بندی لوله های فاضلاب، عایق کاری ساختمان و... بپردازید.

 

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان می توانید به فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت مراجعه کرده و محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه ای خریداری کنید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد