هر آن چیزی که باید درباره پلی یورتان و درزگیر پلی یورتانی بدانید


هر آن چیزی که باید درباره پلی یورتان و درزگیر پلی یورتانی بدانید

محصولات پلی یورتان یکی از بهترین مواد برای درزگیری و عایق کاری سطوح مختلف هستند. به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد و مزایا مختلفی که دارند، از این محصولات در صنایع مختلفی استفاده می شود. یکی از رایج ترین کاربرد های پلی یورتان در زمینه ساخت و ساز است. اگر اطلاعات کافی در مورد این محصول ندارید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که ما در این مقاله هر آن چیزی که باید درباره پلی اورتان و درزگیر پلی یورتانی بدانید را به طور کامل و مفصل برای شما شرح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

معرفی فوم پلی یورتان

 

فوم پلی یورتان یکی از معروف ترین و پر مصرف ترین نوع چسب های پلی اورتان است. از این محصول اغلب برای درزگیری استفاده می شود. احتمالا این سوال را نزد خود بپرسید که منظور از درز گیری چیست؟ در فصل زمستان هوای سرد، از درز های بین درب و پنجره ها وارد خانه می شود. حتی در بسیاری از مواقع به جز هوای سرد، ممکن است گرد و غبار نیز وارد خانه شما شوند. برای رفع کامل این مشکل فوم های پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع شما می توانید با استفاده از پلی اورتان و درزگیر پلی یورتانی درب و پنجره خود را در برابر نفوذ عوامل مختلف مقاوم کنید. همچنین این مواد به عنوان اسپری ضد حریق نیز قابل استفاده هستند. در واقع شما می توانید از این مواد هم به عنوان عایق برودتی و هم به عنوان عایق حرارتی استفاده کنید. شایان ذکر است که فوم های پلی یورتان در هنگام آتش سوزی نیز نقش بسیار موثری داشته و مانع از نفوذ و گسترش گاز های سمی می شوند.

 

 

معرفی فوم پلی یورتان

 

 

بررسی انواع درزگیر پلی اورتان و کاربرد های آن

 

امروزه انواع مختلفی از پلی اورتان ها برای انجام درزگیری مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از انواع درزگیر پلی اورتان روش های اجرای متفاوتی داشته و در زمینه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم، انواع درزگیری های مختلف پلی اورتان را به همراه کاربرد های آن ها برای شما شرح دهیم. شما می توانید با توجه به زمینه ای که به درزگیری نیاز دارید، یکی از انواع درزگیر پلی اورتان ها را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

 

 

درزگیر مایع پلی اورتان

 

 

در این نوع از درزگیری، پلی اورتان مایع، به صورت آماده از بازار تهیه می شود. این مواد در داخل ظرف مخصوص به خود قرار دارند. شما از دو روش مختلف می توانید، مایع پلی اورتان را برای درزگیری و عایق بندی به کار ببرید.

در روش اول که به روش تزریق نیز معروف است، مایع به داخل سرنگ های مخصوص ریخته می شود. پس از آن، فرد با استفاده از سرنگ و با اعمال نیرو، مایع پلی اورتان را به قسمت های مد نظر خود تزریق می کند. توجه داشته باشید که این روش بیشتر برای درزگیری ترک های ریز مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش دوم که به عنوان روش ریختن شناخته می شود، مایع پلی اورتان با ظرف مخصوص خود به داخل حفره ها و ترک های بزرگ ریخته می شود تا آن ها را به طور کامل پر کند. برای درزگیری ترک های بزرگ یا سوراخ ها متعدد، استفاده از این روش کاربردی تر است. چرا که اولا ساده تر بوده و زمان کمی برای اجرای آن لازم است، دوما استفاده از این روش باعث می شود تا از پر شدن کامل ترک ها و حفره ها اطمینان حاصل کنید.

 

درزگیر فوم پلی اورتان

 

فوم پلی اورتان یکی از محبوب ترین و در عین حال، کاربردی ترین نوع پلی اورتان ها است. روش کار با این ماده به این صورت است که شما آن را به صورت اسپری بر روی سطوح مورد نظر خود می پاشید. استفاده از فوم پلی اورتان باعث می شود که تمام سطوح مد نظر شما به طور کامل با این ماده پوشیده شوند. برای درزگیری سطوح گسترده بهترین راه، استفاده از درزگیر فوم پلی اورتان است. چرا که علاوه بر پوشش تمام سطوح، سرعت کار شما را نیز به طور چشم گیری افزایش می دهد.

علاوه بر درزگیری، از فوم پلی اورتان می توان، برای عایق بندی دیواره ها و سقف ساختمان نیز استفاده کرد. این مواد، عایق حرارتی بسیار خوبی هستند. از این رو استفاده از فوم پلی اورتان در پانل های ساختمان سازی بسیار رایج و کاربردی است.

درزگیر خمیر پلی اورتان

خمیر پلی اورتان یکی دیگر از انواع درزگیری پلی اورتان است. این ماده همان طور که از نامش هم پیداست، شکل خمیر مانندی دارد. به خاطر همین موضوع نیز در زمینه های مختلفی می توان از آن استفاده کرد. خمیر پلی اورتان به دلیل ساختار خمیری خود خاصیت انعطاف پذیری و الاستیسیته بسیار بالایی داشته و برای آب بندی سطوح مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای خمیر پلی اورتان بسیار راحت بوده و با رعایت چند نکته ساده می توانید، سطوح مد نظر خود را درزگیری کنید.

 

 

درزگیر خمیر پلی اورتان

 

 

فوم پلی اورتان چه مزایایی دارد؟

 

فوم های پلی اورتان دارای خواص و مزایای متعددی هستند. از این رو تصمیم گرفته ایم که در این بخش به طور کامل مزایای این مواد را برای شما نام ببرید. به طور کلی مزایای فوم پلی اورتان عبارت است از:

  • مقاومت در برابر عوامل خوردگی
  • قدرت چسبندگی بسیار بالا
  • قابل استفاده بر روی سطوح مختلف
  • حفظ انعطاف پذیری در دامنه وسیع دمایی
  • عاری از هر گونه مواد سمی
  • عایق بسیار خوب حرارتی
  • برخورداری از وزن سبک
  • نفوذ ناپذیری در برابر بخار آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر تغییرات ناگهانی دما

شما هم می توانید با خرید این محصول از مزایا بی نظیر آن بهره مند شوید و کار های خود را با کیفیت و سرعت بیشتری انجام دهید.

 

 

مزایا استفاده از فوم های پلی اورتان

 

 

کاربرد فوم های پلی اورتان

 

فوم های پلی اورتان به دلیل چسبندگی بسیار قوی که دارند، از کاربرد چند منظوره برخوردار هستند. یعنی شما می توانید در زمینه های مختلفی از این فوم ها استفاده کنید. در ادامه برخی از مهم ترین بخش هایی که فوم های پلی اورتان به کار گرفته می شوند را، برایتان ذکر کرده ایم.

  • نصب قاب های درب و پنجره ها
  • آب بندی شکاف ها و حفره ها
  • پر کردن ترک ها، شکاف ها و حفره ها
  • عایق حرارتی سقف ها
  • آب بندی کردن اطراف محل عبور کابل و لوله های از دیوار
  • ایزوله کردن دیوارهای پارتیشن

همان طور که مشاهده کردید، فوم های پلی اورتان کاربرد وسیع در زمینه های مختلف دارند. دلیل اصلی کاربرد این فوم ها، برخورداری از خواص منحصر به فردی است که ویژگی های بی نظیری را به آن ها بخشیده است. شما هم بسته به زمینه کاری که دارید، می توانید این فوم ها را تهیه کرده و از آن ها برای پیش برد کار های خود استفاده کنید.

 

 

کاربرد فوم پلی اورتان

 

 

ماستیک پلی اورتان (درزگیر پلی اورتان) چیست؟

 

ماستیک پلی اورتان که با نام درزگیر پلی اورتان نیز شناخته می شود در واقع یک درزگیر الاستومری تک جزئی است. این ماده در صورت قرار گیری در شرایط رطوبت هوا و در دمای اتاق خشک می شود. به طور کلی کاربرد این ماده در زمینه درزگیری و چسباندن مواد و سطوح مختلف به یکدیگر است. مهم ترین علتی که باعث پر کاربرد شدن این ماده شده است، برخورداری از خاصیت الاستیسیته مناسب و چسبندگی بالا بر روی سطوح مختلف است. همچنین این ماده در برابر ضربه، ارتعاشات و لرزش نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

در زمینه درزگیری، ماستیک پلی اورتان یکی از پر طرف دار ترین مواد است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای انجام کار های مد نظر خود، از این ماده استفاده کنند. یکی از اصلی ترین دلایل تفاوت این ماده با سایر درزگیر ها در ساختار آن است. ماستیک پلی اورتان طول عمر بین 5 الی 10 ساله دارد و شما با استفاده از این محصول، سالیان سال خیالتان از بابت درزگیری راحت خواهد بود.

 

 

درزگیری با استفاده پلی اورتان

 

 

بررسی مزایا و معایب ماستیک پلی اورتان

 

ماستیک پلی اورتان مانند هر محصول دیگری از مزایا و معایبی برخوردار است. قبل استفاده از ماستیک پلی اورتان، لازم است تا مزایا و معایب آن را به خوبی شناخته و بسته به نیازی که به این محصول دارید، در مورد خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری کنید. در ابتدا به بررسی مزایا ماستیک پلی اورتان پرداخته و سپس عیب های این محصول را برای شما بیان خواهیم کرد.

از مهم ترین مزایای ماستیک پلی اورتان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این محصول تک جزئی بوده و به ترکیب آن با هیچ محصول دیگری احتیاج نیست.
  • ماستیک پلی اورتان با رطوبت هوا خشک می شود.
  • این محصول مقاومت مکانیکی بسیار بالایی داشته و ارتعاش و ضربه ها را به خوبی جذب می کند. از طرفی مقاومت برشی آن نیز در حد قابل قبول است.
  • شما می توانید، این محصول را بر روی سطوح مختلف نظیر بتن، شیشه، سنگ، چوب و... استفاده کنید.
  • استفاده از این محصول برای درزگیری در اندازه های مختلف بسیار کاربردی است.
  • قابلیت رنگ پذیری بالایی داشته و شما می توانید با استفاده از انواع سیستم های رنگ آمیزی، آن را رنگ کنید.
  • مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد، همچنین در شرایط سخت جوی و محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

تنها نکته ای که می توان به عنوان عیب این محصول دانست آن است که در صورت همجواری طولانی مدت با موادی نظیر قارچ ها، آب و نمک، قارچ ها و سایر مواد میکروبی کیفیت آن به طور قابل توجهی افت می کند. حتی در برخی از مواقع ممکن است، چسبندگی آن به طور کامل از بین برود. همچنین در صورت برخورد با پوست ممکن است، موجب حساسیت پوستی شود.  

 

 

مزایا و معایب استفاده از ماستیک پلی اورتان

 

 

راهکار های پاک کردن فوم پلی اورتان از روی سطوح

 

در برخی از مواقع ممکن است، بنا به هر دلیل، بخواهید فوم اورتان را از روی سطوح پاک کنید. انجام این کار ساده بوده و شما می توانید با استفاده از فوم کلینر این کار را انجام دهید. البته توجه داشته باشید برای آن که فوم کلینر بتواند، سطوح شما را پاک کند، بایستی فوم پلی اورتان هنوز خشک نشده باشد. شایان ذکر است که با استفاده از فوم کلینر شما می توانید، گان و تفنگی تزریق فوم را نیز تمیز کنید.

استفاده از فوم کلینر بسیار کاربردی بوده و شما می توانید، علاوه بر پاک سازی سطوح، لباس ها، درب و پنجره ها و... که به فوم پلی اورتان آغشته شده اند را نیز تمیز کنید. پس به شما توصیه می کنیم، اگر با فوم پلی اورتان کار می کنید، حتما در کنار آن یک فوم کلینر نیز تهیه کنید.

 

 

پاک کردن فوم پلی اورتان

 

 

پلی اورتان و درزگیر پلی یورتانی

 

برای خرید انواع محصولات پلی اورتان ها می توانید به صفحه اصلی سایت رایمند تجارت، مراجعه کنید. در این فروشگاه شما می توانید، انواع محصولات را با بهترین کیفیت و قیمت های مقرون به صرفه ای تهیه کنید. شایان ذکر است که تمام محصولات این فروشگاه اورجینال بوده و شما می توانید، با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.

 

جمع بندی

 

پلی اورتان ها از جمله محصولاتی هستند که از آن ها می توان، برای درزگیری استفاده کرد. این محصولات کاربرد هایی بسیار زیادی در صنایع مختلف داشته و به علت برخورداری از ویژگی های متعدد به راحتی می توانند، انتظارات افراد را بر آورد سازند. شما می توانید، متناسب با زمینه کاری خود، از انواع پلی اورتان ها برای عایق بندی و درزگیری سطوح مختلف بهره ببرید.

 

 

سوالات متداول

 

استفاده از پلی اورتان ها برای چه کاری مناسب است؟

از این محصولات می توان در زمینه هایی مختلف همچون درزگیری درب و پنجره، آب بندی لوله ها و اتصالات، عایق حرارتی دیوار ها و سقف ها و... استفاده کرد.

 

قیمت درزگیر پلی اورتان چقدر است؟

فروشگاه های مختلف قیمت های متفاوتی را برای این محصول تعیین کرده اند. اگر به دنبال یک خرید  اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، می توانید پلی اورتان خود را از فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت سفارش دهید. این فروشگاه دارای قیمت های منصفانه تری، نسبت به سایر فروشگاه ها است.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد