لزوم استفاده از چسب ام اس پلیمر


لزوم استفاده از چسب ام اس پلیمر

پلیمرهای سیلیکونی اصلاح‌شده، که بیشتر به عنوان ام اس پلیمر (MS Polymer) شناخته می‌شوند، چسب‌ها و درزگیرهای استثنایی برای بسیاری از صنایع از جمله مونتاژ وسایل نقلیه هستند. چسب‌ها و درزگیرهای ام اس پلیمر از سیستم‌های مبتنی بر سیلیکون و پلی‌اورتان الهام می‌گیرند و در عین حال بسیاری از معایب مرتبط با آن‌ها را از بین می‌برند. در این مقاله قصد داریم به دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر و مزایای آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

درزگیرها و چسب‌های ام اس پلیمر، مونتاژ وسیله نقلیه حمل و نقل را ایمن تر، کارآمدتر و قابل اطمینان‌تر می‌کنند. آن‌ها همچنین فاقد مواد مضر برای انسان و محیط زیست مانند حلال، سیلیکون و ایزوسیانات هستند.

 

مزایا و دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر

 

مونتاژ خودرو به طور مداوم با افزایش انتظارات و تقاضای خریدار، ارگان‌های دولتی و شرایط محیطی با چالش مواجه می‌شود. بنابراین، استفاده از چسب‌ها و درزگیر ام‌ اس پلیمر در سال‌های گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است، این چسب ها: قوی، قابل اعتماد، کارآمد و سازگار با محیط زیست هستند.

 

چسب‌ها و درزگیرهای ام اس پلیمر حاوی سیلیکون، حلال یا ایزوسیانات مضر نیستند، اما همچنان پیوندها و مهر و موم‌های قوی و انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کنند. کارایی فرآیند استفاده از این چسب‌ها نیز افزایش می‌یابد، زیرا به آماده‌سازی سطحی کمی نیاز دارند و به اکثر لایه‌های بدون پرایمر می‌چسبند و مواد متفاوتی را به هم می‌چسبانند. آن‌ها همچنین دارای خواص مفید بسیاری هستند که عملکرد محلول‌ها را بهبود می‌بخشند. مزایا و مهم‌ترین دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر عبارتند از:

 

  • مقاومت در برابر آب

 

 این نوع چسب‌ها مهروموم‌ها و باندهای ضد آب تشکیل می‌دهند و می‌توانند روی سطوح مرطوب یا خیس اعمال شوند.

 

  • مقاومت شیمیایی

 

 چسب‌های ام اس پلیمر در برابر اکثر مواد شیمیایی موجود در خطوط مونتاژ خودرو از جمله روغن و سوخت و همچنین مواد پاک‌کننده مقاوم هستند.

 

  • انعطاف‌پذیری

 

 حتی سخت‌ترین اتصالات الاستیک و آب‌بندی را می‌توان با محلول‌های ام اس پلیمر به لطف انعطاف‌پذیری فوق‌العاده آن‌ها که در طول چرخه عمرشان حفظ می‌شود، تحقق بخشید.

 

 

دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر

 

  • مقاومت در برابر آب و هوا

 

 از آنجایی که وسایل نقلیه اغلب در معرض اثرات آب و هوا هستند، ام اس پلیمر آب‌بندی عالی ایجاد می‌کند. چسب‌های ام اس پلیمر مقاوم در برابر آب و هوا هستند و به طور قابل توجهی بیشتر از چسب‌های مبتنی بر پلی اورتان دوام می‌آورند.

 

  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

 

 در مقایسه با چسب‌های سیلیکونی و پلی‌اورتان، چسب‌ها و درزگیرهای ام اس پلیمر در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم‌تر هستند و کمتر در خطر خراب شدن قرار می‌گیرند و در صورت استفاده از قطعات خودرو در معرض اشعه ماوراء بنفش، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

 

  • چسبندگی

 

 مهم‌ترین مزیت و کاربرد چسب ام اس پلیمر، چسبندگی عالی به مجموعه وسیعی از بسترها مانند آلومینیوم، فولاد، برنج، شیشه، ملات، گرانیت و غیره است.

 

  • عدم ایجاد لک

 

 چسب ام اس پلیمر می‌تواند بدون ایجاد لکه یا زرد شدن در طول سال‌ها، حتی بر روی مواد حساس مانند سنگ مرمر یا سنگ استفاده شود.

 

 

کاربرد چسب ام اس پلیمر در صنایع مختلف

 

  • حمل و نقل

 

 چسب ام اس پلیمر معمولا در تولید وسایل نقلیه، اتوبوس‌ها، تریلرها و غیره استفاده می‌شود.

 

  • ساخت و ساز

 

 یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر، استفاده آسان از آن است که این مزیت، آن را به بهترین گزینه برای صنعت ساخت و ساز تبدیل می‌کند. این چسب معمولاً برای اتصال پانل‌ها، صفحات سنگی و به عنوان عایق رطوبتی قاب پنجره استفاده می‌شود و امکان حرکت را فراهم می‌کند. درزگیر ام اس برای بسیاری از کاربردهای دیگر در ساختمان‌سازی عالی است.

 

  • صنعت

 

 درزگیر ام اس پلیمر برای تجهیزات تهویه مطبوع، سازه‌های پیش‌ساخته، تعمیر و نگهداری اولیه و موارد دیگر به خوبی کار می‌کند. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله همه چیز در رابطه با چسب و درزگیر Ms polymer را مطالعه کنید.

 

دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر در مونتاژ خودرو

 

 

چسباندن و آب‌بندی مراحل بسیار مهمی در مونتاژ خودرو هستند. این صنعت به دنبال سیستم‌های کارآمدتر، ایمن‌تر و مطمئن‌تر است که خودروها را سریع‌تر و با محیط زیست سازگارتر می‌کند. چسب‌ها و درزگیرهای ام اس پلیمر برای مونتاژ قطار، کامیون و اتوبوس بسیار مناسب هستند. رایج‌ترین کاربردهای این چسب عبارتند از:

 

  • مونتاژ بدنه

 

 یکی از دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر این است که این چسب‌ها یک سیستم قوی و آسان برای اتصال قاب اتوبوس، کابین کامیون و ساختار بدنه قطارها فراهم می‌کنند.

 

 

کاربرد چسب ام اس پلیمر در صنعت خودرو

 

  • آب‌بندی و چسباندن پنجره‌ها

 

 یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای ام اس پلیمر، آب‌بندی و چسباندن شیشه‌های خودرو و شیشه جلو است. انعطاف‌پذیری چسب‌ها و درزگیرهای ام اس پلیمر کارایی بالا را بر روی شیشه‌های خودرو تضمین می‌کند.

 

  • آب‌بندی کف، سقف و پانل‌های داخلی و خارجی

 

 چسب‌های ام اس پلیمر برای آب‌بندی کف، سقف و پانل‌های جانبی خودروها نیز استفاده می‌شوند. انعطاف‌پذیری آن‌ها کارایی بالا را ممکن می‌سازد، در حالی که حداقل آماده‌سازی سطح و توانایی اتصال مواد غیرمشابه، کارایی مونتاژ را تضمین می‌کند.

 

سازگاری چسب ام اس پلیمر با محیط زیست

 

یکی از بزرگ‌ترین مزایا و دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر این است که هیچ گونه سیلیکون، حلال یا ایزوسیانات در آن‌ها وجود ندارد. عدم وجود این مواد، مزایای منحصربه‌فرد متعددی را به همراه دارد:

 

درزگیر و چسب ام اس پلیمر بدون حلال

 

حلال‌ها از دیرباز در چسب‌ها و درزگیرها برای دستیابی به خواص مفید و پخت سریع استفاده می‌شدند. با این حال، حلال‌ها برای محیط زیست و انسان خطرناک هستند زیرا ممکن است باعث مشکلات تنفسی و آلودگی خاک شوند.

 

عدم وجود حلال‌ها نیاز به اقدامات ایمنی را در حین استفاده کاهش می‌دهد، اما حذف نمی‌کند. چسب‌های مبتنی بر حلال با تبخیر خشک می‌شوند که باعث انقباض می‌شود. از آنجایی که ام اس پلیمر ۱۰۰٪ جامد است، مشکل انقباض در آن وجود نخواهد داشت و این یکی دیگر از دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر در صنایع مختلف است.

 

 

چسب‌های ام اس پلیمر بدون ایزوسیانات

 

ایزوسیانات‌ها به عنوان مواد سرطان‌زا برای انسان طبقه‌بندی می‌شوند، به این معنی که عدم وجود این ماده به طور قابل‌توجهی ایمنی چسب یا درزگیر و همچنین ایمنی محصول نهایی را افزایش می‌دهد.

 

ایزوسیانات‌ها نیز مشکل‌زا هستند، زیرا در هنگام سخت شدن چسب یا درزگیر، حباب ایجاد می‌کنند. از آنجایی که چسب با رطوبت موجود در محیط یا روی بستر تماس پیدا می‌کند، ایزوسیانات‌ها با آن واکنش داده و CO2 تولید می‌کنند. از آنجایی که هیچ ایزوسیاناتی در محلول‌های ام اس پلیمر وجود ندارد، می‌توان آن‌ها را روی سطوح مرطوب یا خیس نیز اعمال کرد.

 

مزایای ناشی از عدم وجود سیلیکون

 

مزایای حذف سیلیکون در فرمول‌های چسب و دلایل استفاده از چسب ام اس پلیمر بسیار زیاد هستند. از آنجایی که چسب‌های ام اس پلیمر حاوی سیلیکون نیستند، در صورت لمس آن‌ها قبل از خشک شدن، پوست شما تحریک نخواهد شد.

 

علاوه بر این، ام اس پلیمر نسبت به چسب‌هایی که حاوی روغن سیلیکون هستند کمتر باعث ایجاد لکه می‌شوند. ماهیت بدون سیلیکون چسب‌ها و درزگیرهای ام‌اس پلیمر امکان رنگ‌آمیزی روی آن‌ها با هر رنگ مبتنی بر آب را فراهم می‌کند.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم دلایل استفاده چسب ام اس پلیمر را بیان کنیم. همانطور که گفتیم، چسب ام اس پلیمر بسیار الاستیک و دارای استحکام بالا بوده و نسبت به سطوح مختلف (حتی سطوح مرطوب) چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر به فکر خرید چسب ام اس پلیمر هستید، می‌توانید همین حالا این چسب را از سایت‌های معتبری مانند رایمند تجارت تهیه کنید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد