معرفی 5 چسب آکواریوم قوی


معرفی 5 چسب آکواریوم قوی

از میان انواع چسب‌هایی که این روزها در فروشگاه‌های مختلف برای فروش وجود دارند، چسب آکواریوم یکی از پرکاربردترین آن‌ها به حساب می‌آید؛ چرا که این چسب هم در فعالیت‌های منزل کاربرد دارد و هم در فعالیت‌های صنعتی! به طور کلی این چسب کاربردهای فراوانی دارد و برای تعمیر ابزار، درز بندی، چسباندن اجسام و... از آن استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل شامل مدل‌های مختلفی است. قیمت چسب آکواریوم نیز با توجه به حجم، برند و کیفیت آن می‌تواند متغیر باشد. اگر شما هم قصد خرید چسب آکواریوم را دارید یا می‌خواهید با بهترین چسب‌های آکواریم موجود آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. چرا که قصد داریم در این محتوا از سایت رایمند تجارت به معرفی چسب آکواریوم قوی بپردازیم.

 

 

چسب آکواریوم چیست؟

همانطور که در بخش مقدمه گفتیم، این چسب یکی از انواع چسب‌های مایع با جنس سیلیکون است که پایه اصلی آن از سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است. چسب فوق دارای انواع مدل‌های مختلف با رنگ و بسته بندی‌های متفاوت است که برای هر فعالیتی اختصاصی شده.

بافت چسب آکواریوم در مقابل رطوبت و همچنین نفوذ آب در دماهای مختلف مقاوم است. هرچه مقاومت این چسب بیشتر باشد، در طولانی مدت دوام خود را حفظ کرده و عملا از قدرت و کیفیت بهتری برخوردار است. به همین منظور در ادامه معرفی چسب آکواریوم قوی را داریم.

 

چسب آکواریوم چیست؟

 

ویژگی‌های چسب آکواریوم قوی

 از جمله ویژگی‌های یک چسب آکواریوم قوی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مقاومت بالا در مقابل تغییرات آب و هوایی. هرچه چسب آکواریوم در مقابل تغییرات دما، تغییری از خود نشان ندهد مقاومت آن بهتر است. امروزه شاهد انواع چسب‌های آکواریوم با تحمل دمایی منفی ۷۵ درجه تا 300 درجه سانتی‌گراد هستیم که هم در دماهای پایین و هم در دماهای بالا مقاوم و ثابت باقی می‌مانند.
  • حفظ حالت کشسانی؛ از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات یک چسب آکواریوم خوب حفظ حالت کشسانی آن است. به طور کلی این چسب دارای حالت ژله‌ای و شفاف است و هرچه این حالت ژله‌ای بیشتر باشد درزگیری و استفاده از آن راحت‌تر است.
  • استقامت بالا از دیگر مشخصات برای انتخاب یک چسب آکواریوم به عنوان چسب آکواریوم خوب و قوی که مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و همچنین قدرت چسبندگی بالا دارد، است.

 

 

انواع چسب آکواریوم

 چسب آکواریوم دارای انواع مدل و بسته بندی‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به چسب آکواریوم بی رنگ، مشکی، سفید، قرمز و... اشاره داشت.

مدل بی رنگ آن برای درزگیری انواع سینک یا ساخت آکواریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل مشکی بیشتر به چسب ماشین معروف است و از آن برای اتصال شیشه خودرو استفاده می‌کنند. مدل سفید رنگ آن نیز برای درزگیری سرامیک‌ها یا دیگر بخش‌ها در حمام، دستشویی و ... به کار می‌رود و مدل قرمز آن به دلیل قدرت و مقاومت بالایی که دارد برای چسباندن واشر اختصاصی شده است.

 

انواع چسب آکواریوم

 

استفاده از چسب آکواریوم چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای استفاده از این چسب‌ها می‌توان به مقاومت در مقابل تغییرات دمایی، شرایط آب و هوایی، مقاومت در مقابل فشار، رنگ‌بندی متنوع، انعطاف پذیری بالا، عایق حرارتی و رطوبتی و... اشاره داشت.

 

 

بهترین چسب های آکواریوم قوی

حال به معرفی چسب آکواریوم قوی می‌پردازیم. تنوع برندهای تولیدی این چسب بسیار بالا است و امروز شاهد انواع شرکت‌های داخلی و خارجی با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف در زمینه تولید چسب آکواریوم هستیم. به همین منظور مجموعه رایمند در این محتوای ۵ نمونه از بهترین چسب‌های آکواریوم قوی را به شما معرفی می‌کند. با استفاده از این چسب‌ها دیگر نگرانی بابت مقاومت چسب یا طول عمر و دوام آن نخواهید داشت.

بهترین چسب های آکواریوم قوی

 

1- چسب سیلیکون آکواریوم کاسپین

برند کاسپین جزو برندهای بسیار خوب و حرفه‌ای در زمینه تولید انواع چسب‌ها، بخصوص چسب آکواریوم است. از چسب آکواریوم این برند می‌توان برای فعالیت‌هایی نظیر درزگیری پنجره و شیشه، درزگیری آینه، درزگیری فلزاتی نظیر آلومینیوم، استفاده در سرویس‌های بهداشتی به منظور درزگیری کاشی و توالت، استفاده به عنوان نمای شیشه‌ای و ... استفاده کرد.

از این چسب بر روی کاغذ، چوب، پلاستیک، فلز، چرم، پارچه، سرامیک، شیشه، لوله و مصالح ساختمانی و ... نیز می‌توان استفاده کرد. پایه رنگی آن شفاف و بی‌رنگ است و به‌واسطه انعطاف پذیری بسیار خوبی که دارد در تمامی موقعیت‌ها و سطوح قابل استفاده است. مقاومت چسب فوق در مقابل انواع تغییرات دمایی، فشار، شرایط آب و هوایی و ... بسیار بالا و همچنین از چسبندگی بی‌نظیری برخوردار است. به همین منظور از آن به عنوان بهترین چسب آکواریوم یاد می‌کنند. تنوع چسب آکواریوم از این برند بسیار بالا و شامل مدل‌های سفید، شفاف، تفنگی، دوقلو است.

 

2- چسب آکواریوم تیتان

از دیگر برندهای بسیار خوب در زمینه‌ی تولید چسب آکواریوم، برند تیتان یا تایتان است. این برند دارای انواع چسب‌های آکواریوم تک عضوی بوده که از قدرت چسبندگی بسیار بالا و فوق‌العاده برخوردارند. چسب‌های فوق در مقابل تغییرات آب و هوایی و گرمایی از خود مقاومت نشان داده و در محیط‌های مرطوب قدرت چسبندگی خود را از دست نمی‌دهند. ماندگاری چسب فوق بسیار زیاد است و سالیان طولانی بدون هیچ‌گونه تغییر ثابت باقی می‌ماند.

از این چسب‌ها هم برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی و هم برای مصارف خانگی نظیر درزگیری سینک، در و پنجره، در سرویس بهداشتی، درزگیری کاشی‌ها و... می‌توان استفاده کرد. به کمک این چسب قابلیت پوشاندن تمامی منافذ امکان پذیر است.

 

3- چسب سیلیکون آکواریوم ANTIA

از دیگر برندهای با کیفیت در زمینه تولید چسب آکواریومی، برند ANTIA بوده که از چسبندگی و مقاومت بالایی برخوردار است. این چسب ساخت کشور ترکیه است اما دسترسی به آن در ایران راحت است. این محصول از کیفیت و فرمولاسیون قوی برخوردار و دارای خواصی نظیر مقاومت در مقابل فشار، ضد قارچ و کپک، ضد آب، چسبندگی بالا، عدم تغییر حجم، عدم تغییر رنگ و ... است.

از این چسب‌ها برای مصارفی نظیر درزگیری پنجره و شیشه، استفاده در سرویس بهداشتی و حمام، استفاده برای سینک و کاشی و ... استفاده می‌کنند.

 

4- چسب آکواریوم سیلیکونی ABC

از دیگر چسب‌های مقاوم برای درزگیری، چسب آکواریوم سیلیکونی ABC است. بدون شک چسب فوق در لیست معرفی چسب آکواریوم قوی قرار می‌گیرد و دارای خواص بسیار فوق‌العاده‌ای نظیر مقاومت در مقابل رطوبت و فشار، مقاومت در مقابل تغییرات شدید آب و هوایی، تغییرات دما، خاصیت ضد کپک و قارچ، عدم تغییر رنگ و ... است.

نحوه بسته‌بندی چسب به گونه‌ای است که استفاده از آن راحت بوده و در هر موقعیت و سطحی و می‌توان آن را به کار برد. از چسب فوق برای درزگیری کاشی و پنجره، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و ... می‌توان استفاده کرد.

 

5- چسب آکواریوم سیلیکونی SIKA

چسب آکواریوم سیلیکونی SIKA نیز یک نمونه دیگر از بهترین چسب‌های آکواریوم قوی است که همچون ۴ مورد دیگر دارای مقاومت و طول عمر و دوام بالا است. از این چسب نیز برای آب بندی انواع سطوح و درزگیری می‌توان استفاده کرد و دارای خاصیت‌های نظیر ضد قارچ و ضد باکتری، عدم تغییر در مقابل اشعه‌های مضر مانند UV و ... است.

 

 

جمع بندی‌

یکی از چسب‌های بسیار پرکاربرد در مصارف خانگی و حتی صنعتی و نیمه صنعتی، چسب آکواریوم است. این چسب دارای انواع مدل‌های مختلف در رنگ‌های متفاوت نظیر بی‌رنگ، شیشه‌ای، سفید، مشکی و قرمز است که هر کدام برای نوع خاصی از اجسام به کار می‌روند.

برندهای زیادی در زمینه تولید چسب آکواریوم فعالیت می‌کنند که در این متن به معرفی چسب آکواریوم قوی از این برندها پرداختیم. هر کدام از دسته‌های گفته شده دارای ویژگی‌های بی‌نظیری همچون مقاومت بالا، طول عمر و دوام بالا، عدم تغییر در مقابل فشار و اشعه‌های مضر و ... هستند. برای تهیه هر کدام از چسب‌های نام برده شده در این مطلب می‌توانید به صفحه خرید چسب آکواریوم در سایت رایمند تجارت مراجعه کنید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد