چسب 123 چگونه پاک میشود؟


چسب 123 چگونه پاک میشود؟

چسب ۱۲۳ یکی از رایج‌ترین و محکم‌ترین چسب‌ها برای اتصال انواع اجسام به هم است؛ اما پاک کردن این چسب از روی سطوح کار دشواری است، به همین منظور در این محتوا قصد داریم تا روش‌های پاک کردن چسب ۱۲۳ را به شما آموزش دهیم. اینکه چسب 123 بر چه سطحی ریخته باشد، بر روی نحوه پاک کردن و مواد استفاده به عنوان حلال تأثیر می‌گذارد.

چسب 123 از سیانو اکریلات ساخته شده که یک ماده شیمیایی با خاصیت خشک شدن سریع و مقاومت بالا است. به همین منظور اتصالاتی که با این چسب شکل می‌گیرند بسیار مقاوم هستند. امروزه برای هر نوع چسب حلال شیمیایی مخصوص آن ساخته شده که پاک کردن به کمک آن حلال راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد؛ اما ممکن است در مواردی دسترسی به حلال چسب 123 سخت باشد که می‌توان از حلال‌های خانگی و روش‌های سنتی برای پاک کردن آن استفاده کرد. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف و اینکه چسب ۱۲۳ چگونه پاک می‌شود ‌می‌پردازیم.

 

 

پاک کردن چسب 123 از روی سطوح

برای اینکه چسب ۱۲۳ را از روی سطوح مختلف پاک کنید، ‌می‌توانید از حلال مخصوص این چسب و یا حلال‌های خانگی استفاده کنید.

 

پاک کردن چسب 123 از روی سطوح

 

پاک کردن چسب 123 از البسه و پارچه

برای پاك كردن چسب ۱۲۳ از روي لباس و پارچه به زحمت بیشتری نیاز است، چرا که چسب در بافت لباس نفوذ کرده و پاک کردن آن به مراحل خاص خود نیاز دارد. در یک روش ‌می‌توانید از سرکه استفاده کنید، به این صورت که پنبه را به سرکه آغشته کرده و آن را بر روی چسب قرار دهید. پس از گذشت زمان کوتاهی چسب از روی لباس پاک می‌شود.

از دیگر روش‌ها برای پاک کردن این چسب و یا لکه آن بر روی لباس، استفاده از بخار آب است. به این صورت که تکه‌ای پارچه بر روی لباس گذاشته و اتو را بر روی چسب قرار دهید، در این صورت چسب از روی لباس جدا می‌شود.

یکی از روش‌های دیگر برای پاك كردن چسب 123 از روي لباس، قرار دادن تکه‌ای یخ بر روی چسب برای خشک شدن زودتر آن است. در ادامه ‌می‌توان چسب را از روی لباس به راحتی جدا کرد. این که از کدام روش پاک کردن چسب 123 استفاده ‌‌کنید به سلیقه و دسترسی شما به مواد بستگی دارد.

 

 

پاک کردن چسب 123 از روی پوست

برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی دست و پوست ‌می‌توان از راه‌های زیر استفاده کرد.

ابتدا باید به چسب زمان داد تا بر روی پوست خشک شود، در ادامه به کمک حلال‌های چسب ۱۲۳ ‌می‌توان آن را از روی سطح پوست جدا کرد. در صورتی که به حلال دسترسی ندارید ‌می‌توانید از دیگر روش پاک کردن چسب ۱۲۳ به کمک سرکه استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا پوست را با آب گرم به طور کامل شستشو داده و سپس محلول سرکه را بر روی آن بریزید و در ادامه دوباره پوست را با آب گرم و صابون بشویید. در این صورت مشاهده ‌می‌کنید که چسب از روی پوست جدا می‌شود.

همچنین برای جدا کردن چسب ۱۲۳ از روی سطح پوست ‌می‌توان از استون یا دیگر حلال‌های در دسترس نیز استفاده کرد. یکی از راه‌ها برای جدا کردن چسب ۱۲۳ از سطح پوست، استفاده از پودر لباسشویی است. برای این امر ابتدا مقداری از پودر لباسشویی را با آب گرم ترکیب کرده و سپس دست یا قسمتی از پوست که چسب بر روی آن ریخته را در تماس با این محلول قرار دهید. در ادامه چسب به راحتی از پوست جدا می‌شود.

 

پاک کردن چسب 123 از روی پوست

 

پاک کردن چسب 123 از روی شیشه یا سطوح صاف

برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی سطوحی مانند شیشه، ابتدا با چاقو چسب را از روی سطح پاک کنید و سپس از حلال‌های گفته شده یا آب گرم و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کامل استفاده کنید.

 

 

حلال‌های رایج چسب ۱۲۳

حلال‌ها و روش‌های زیادی برای پاک کردن چسب ۱۲۳ وجود دارد که در ادامه چند نمونه از حلال‌های رایج را با هم بررسی می‌کنیم.

 

 

استون

استون یکی از حلا‌های بسیار خوب برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی سطوح البته و پوست است. به کمک این حلال ‌می‌توان در زمان کوتاهی ارتباط بین چسب و سطح مورد نظر را ضعیف کرد و در ادامه به راحتی چسب را جدا کرد.

 

استون

 

 

آب گرم و صابون

دیگر حلال و پاک کننده برای چسب ۱۲۳ آب گرم و صابون است که تمامی افراد به آن دسترسی دارند. سطح پوست و لباسی که آغشته به چسب شده را می‌توانید در ارتباط با آب گرم و صابون قرار داده تا چسب از روی آن جدا شود. برای این جداسازی به چند دقیقه زمان به منظور عملکرد بهتر صابون و آب گرم نیاز است.

 

آب گرم و صابون

 

 

نمک

یک پاک کننده بسیار خوب و فوری برای پاک کردن چسب ۱۲۳، محلول نمک و آب گرم است. برای این منظور کافی است محلی که چسب بر روی آن ریخته را به مدت ۱۵ دقیقه در تماس با این محلول قرار داده و سپس با آب گرم بشویید، در این صورت نمک باعث جدا شدن چسب از سطح می‌شود.

 

 

الکل

یک روش دیگر و حلال مناسب برای جدا کردن چسب ۱۲۳، الکل است. برای این منظور پنبه را به مقداری الکل آغشته کرده و بر سطح موردنظر قرار دهید، پس از گذشت چند دقیقه با آب گرم و حتی صابون بشویید تا چسب به طور کامل از آن جدا شوند.

 

 

مواد روغنی

چسب ۱۲۳ با کره یا دیگر مواد روغنی نیز قابلیت جدا سازی دارد. بدین صورت که از این روش برای جدا کردن چسب از پوست‌های حساس استفاده ‌می‌کنند. به طور کلی هر حلال و پاک کننده چربی، قابلیت جداسازی چسب ۱۲۳ را فراهم ‌می‌کند.

 

 

وازلین

وازلین نیز از دیگر پاک کننده‌ها و حلال‌های چسب ۱۲۳ به شمار ‌می‌آید که به دلیل خاصیت چربی خود امکان جداسازی چسب را از سطوح مختلف فراهم می‌سازد.

 

 

خمیر دندان

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما خمیر دندان نیز از دیگر حلال‌های چسب ۱۲۳ است که برای پاک کردن چسب به کمک آن به اسفنج، مسواک یا یک جسم زبر نیاز است. در ادامه و با کمک جسم زبر و سایش با خمیر دندان، چسب کنده می‌شود.

 

حلال صنعتی چسب ۱۲۳

 

حلال صنعتی چسب ۱۲۳

بیشتر موارد گفته شده در متن، نمونه‌های خانگی و در دسترس برای پاک کردن چسب 123 بودند، اما خوشبختانه حلال این چسب تولید و وارد بازار شده است. حلال چسب 123 از پلی اورتان و سیانو اکریلیک ساخته شده که هم به صورت اسپری و هم به صورت مایع در بازار موجود هستند.

این حلال قادر است چسب ۱۲۳ را به طور بسیار قوی در خود حل کند تا پاک کردن کامل و با کیفیت چسب از روی سطوح را داشته باشیم. برای استفاده از آن حتما از دستکش و عینک استفاده کرده و سعی کنید آن را در محیط‌های باز و دارای هواکش به کار بگیرید.

 

جمع بندی

در این محتوا به نحوه پاک شدن چسب 123 پرداختیم. این چسب قدرت چسبندگی بالا دارد و از آن برای اتصال اجسام مخالف استفاده می‌شود. روش‌های زیادی برای پاک کردن چسب 123 از روی سطوح وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از آب گرم و صابون، وازلین، روغن، استون و... اشاره داشت. البته امروزه حلال‌های این چسب به دو فرم اسپری و مایع وارد بازار شدند که استفاده از آن‌ها سرعت بالاتری داشته و چسب بهتر پاک می‌شود. برای خرید این حلال‌ها می‌توانید از طریق سایت رایمند اقدام نمایید.

 

سوالات متداول

 

1- بهترین حلال چسب ۱۲۳ چیست؟

حلال‌های صنعتی که به طور تخصصی برای پاک کردن چسب ۱۲۳ تولید ‌می‌شوند راحت‌ترین و بهترین راه برای پاک کردن این چسب هستند.

 

2- روش‌های خانگی برای پاک کردن چسب 123 کدام‌اند؟

از جمله مواد خانگی برای پاک کردن این چسب ‌می‌توان به استفاده از آب گرم و صابون، انواع مواد روغنی، وازلین و ... اشاره داشت.

 

3- چسب ۱۲۳ چه کاربردی دارد؟

این چسب به واسطه ترکیبات شیمیایی خاص خود قدرت چسبندگی بسیار بالایی داشته و از آن برای چسباندن انواع اجسام و سطوح مختلف استفاده ‌می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد