درزگیری با چسب ماستیک چگونه است؟


درزگیری با چسب ماستیک چگونه است؟

در مورد درزگیری با چسب ماستیک چه می‌دانید؟ چسب ماستیک در میان عامه مردم به نام چسب آکواریوم شناخته می‌شود. این چسب یکی از محصولاتی است که بر پایه مواد الاستیک یا به عبارتی مواد منبسط‌شونده تولید شده است. ماستیک آب بندی مقاومت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به‌خوبی درزها و شکاف‌ها را بپوشاند. کاربردهای این محصول بسیار متنوع است و شما می‌توانید آن را برای پر کردن درزهای کنار پنجره، درب، وان، دیوار و... استفاده کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، شما می‌توانید از چسب‌های ماستیک در سازه‌های آبی برای آب‌بندی نیز استفاده نمایید. معمولاً این محصولات دارای حالت مایع هستند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را در میان درزها ریخته و از ورود آب، هوا و... به درون فضای خود جلوگیری کنید. چسب‌های ماستیک دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر یک برای محیط به‌خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این چسب‌ها می‌توان به ماستیک پلی سولفاید، پلی یورتان، سیلیکونی، اپوکسی، قیری گرم و سرد اشاره کرد.

اگر قصد درزگیری با چسب ماستیک را دارید، بهتر است دقت داشته باشید که باید از چسب‌های پلی یورتان و اپوکسی استفاده کنید. این محصولات به‌خوبی تمامی درزهای موجود در قسمت‌های درب، پنجره و... را می‌پوشانند. این چسب‌ها به‌خوبی می‌توانند فشار را تحمل کنند و دچار مشکل نشوند. علاوه بر این، شما می‌توانید از چسب‌های ماستیک در محیط‌های بیرونی نیز استفاده کنید و از ورود باران، رطوبت و... به داخل محیط جلوگیری نمایید.

همچنین اگر قصد درزگیری با ضخامت بالا را داشته باشید، می‌توانید این چسب‌ها را مورد استفاده قرار دهید. نور خورشید و سایر عوامل محیطی هیچ تاثیری روی خواص این چسب‌ها نمی‌گذارند و شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را در محیط‌های بیرونی استفاده نمایید. اگر می‌خواهید بیشتر با این چسب‌ها آشنا شوید و نحوه استفاده از آن‌ها را بدانید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

 

بهترین روش‌های درزگیری با چسب ماستیک

 

 

 

درزگیری با چسب ماستیک چگونه انجام می‌شود؟

 

چسب‌های ماستیک دارای ترکیبات مواد الاستیک و مواد منبسط‌شونده هستند. این محصولات به‌خوبی می‌توانند شکاف‌ها و درزهای موجود در سطوح بتنی و آسفالتی را پر کنند. اگر مدت زمانی طولانی از کاشی‌ها و سرامیک‌های کف منزل یا حیاط استفاده کنید، به مرور میان آن شکاف‌هایی ایجاد می‌شود. وجود این شکاف‌ها باعث نفوذ آب و رطوبت به کف محیط خواهد شد و میزان مقاومت کاشی‌ها را کاهش می‌دهد.

در این زمان شما می‌توانید به درزگیری با چسب ماستیک بپردازید. اگر در اطراف پنجره، دیوار، سرامیک‌های کف، درب و... درز و شکافی را دیدید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن از چسب‌های ماستیک برای درزگیری محل استفاده کنید. این چسب‌ها در هر شرایط دمایی قابلیت جابه‌جا شدن را دارند و شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از محل جدا کرده و چسب تازه‌ای را جایگزین آن‌ها کنید.

 

 

 

روش‌های درزگیری با چسب ماستیک

 

 

نحوه استفاده از چسب ماستیک

 

پیش از اینکه چسب‌های ماستیک را در محل مورد نظرتان مورد استفاده قرار دهید، باید آن محل را به طور کامل تمیز کنید. سعی کنید از آب و ضدعفونی‌کننده‌های سبک برای این کار استفاده کنید تا خواص چسب را تغییر ندهند. پس از اینکه سطح را به طور کامل تمیز کردید، بهتر است مدتی به آن اجازه دهید تا محل خشک شود. دقت داشته باشید که هیچ نوع گرد و غباری نباید روی سطوح مورد نظرتان وجود داشته باشید.

پس از آن، شما باید چسب ماستیکی بر اساس نوع سطح خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ماستیک‌های پلی یورتان به عنوان یک درزگیر بسیار قوی عمل می‌کنند و اکثر افراد برای پوشاندن شکاف و درزهای موجود در محیط‌های مختلف از این مدل چسب استفاده می‌کنند. در مورد روش درزگیری با چسب ماستیک باید بدانید که شکل این چسب به صورت خمیری است و استفاده بسیار راحتی نیز دارد. پس از انتخاب چسب باید بر اساس عمق درز و شکاف موجود ماستیک را به درون آن بریزید.

پس از اینکه چسب را روی محیط مورد نظرتان ریختید، باید به وسیله دست یا کاردک چسب را صاف و یکدست کنید. پیش از اینکه کاردک را روی چسب بکشید، بهتر است آن را کمی خیس کنید تا در زمان استفاده به ماستیک نچسبد و شما را دچار دردسر نکند. دقت داشته باشید که هر چه ضخامت چسب ماستیک در شکاف و درز کمتر باشد، عملکرد آن بهتر خواهد بود.

 

مدت زمان خشک شدن چسب ماستیک

 

مسئله بسیار مهم بعدی که در زمان درزگیری با چسب ماستیک باید به آن دقت داشته باشید، مدت زمان خشک شدن آن‌ها است. چسب‌های ماستیک دارای مدل‌های مختلفی هستند و ممکن است هر یک از آن‌ها به زمان خاصی برای خشک شدن نیاز داشته باشند. اما به طور کلی اگر می‌خواهید درزها به طور کامل پوشانده شوند و هیچ نوع شکافی میان دیوارها، درب‌ها و پنجره‌های شما وجود نداشته باشد، باید به مدت 8 ساعت برای خشک شدن این چسب‌ها صبر کنید.

در این 8 ساعت نباید هیچ نوع فشاری به چسب‌ها وارد کنید. این مسئله به این معنا است که اگر چسب را در کف خانه و میان سرامیک‌ها و کاشی‌ها استفاده کرده‌اید، نباید روی آن‌ها راه بروید. همچنین در قسمت درب و پنجره نیز به هیچ عنوان نباید تا 8 ساعت آن‌ها را باز و بسته کنید.

دقت داشته باشید که نباید در هوای شرجی و مرطوب به درزگیری با چسب ماستیک بپردازید. این مسئله به این علت است که در این زمان کیفیت کار شما به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. قیمت ماستیک آب بندی بسیار مناسب است و در صورت خراب شدن کار می‌توانید دوباره چسب را در سطح مورد نظر استفاده کنید.

 

 

 

مهم‌ترین کاربردهای چسب ماستیک

 

 

 

بهترین روش استفاده از چسب ماستیک

 

در صورتیکه می‌خواهید درزگیری با استفاده از چسب‌های خمیری یا مایع به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید دقت داشته باشید که این چسب‌ها معمولاً یک ساعت پس از استفاده به طور تقریبی خشک می‌شوند و یک سطح خشک و سخت در محل مورد نظرتان ایجاد می‌شود. اما معمولاً به شما توصیه می‌شود برای کارایی بهتر این چسب‌ها حتماً یک تا دو هفته صبر کنید و سپس سطح را مورد آزمایش قرار دهید. پس از این مدت بهترین نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

این مسئله به این علت است که ماستیک‌ها معمولاً پس از گذشت 7 تا 14 روز به طور کامل واکنش‌های شیمیایی را انجام می‌دهند. به این یک تا دو هفته دوره کیورینگ گفته می‌شود که اهمیتی بسیار زیاد برای درزگیری با چسب ماستیک دارد. همچنین، اگر می‌خواهید سطح ماستیک‌کاری‌شده را رنگ کنید، بهتر است حتماً به ماستیک چند هفته زمان دهید تا خشک شود و بتواند رنگ را به طور کامل جذب کند و ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.

 

 

مشخصات چسب‌های ماستیک برای درزگیری

 

 

 

چسب ماستیک مخصوص ایزوگام

 

اگر قسمتی از ایزوگام دچار شکاف شده است و می‌خواهید آن را درزگیری کنید، باید از چسب‌های ماستیک قیری استفاده کنید. علاوه بر این، در مواقعی که آسفالت دچار ترک و شکاف می‌شود نیز می‌توان از چسب‌های ایزوگام  برای پر کردن این درزها استفاده کرد. این ماستیک‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و شما می‌توانید در طولانی مدت آن‌ها را استفاده کنید.

این چسب‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که از جمله آن می‌توان به چسب ماستیک قیری گرم و سرد و چسب ماستیک پلی یورتان اشاره کرد. هر یک از این چسب‌ها برای محیط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی این سه محصول می‌پردازیم:

 

چسب ماستیک قیری گرم

 

برای استفاده از این نوع چسب‌ها به تجهیزات به خصوصی نیاز خواهید داشت. درزگیری با چسب ماستیک گرم کمی دشوار است. این چسب‌ها در محیط‌هایی که دمای بالا دارند، هیچ آسیبی نمی‌بیند و ترک نمی‌خورند. علاوه بر این، چسب‌های قیری گرم در صورت وجود گرمای زیاد به صورت مایع در نمی‌آیند. همچنین در صورتیکه دمای هوا کم و پایین باشد نیز می‌توانید از این چسب‌ها استفاده کنید. این چسب در دماهای پایین نیز قابلیت حفظ انعطاف خود را دارد.

 

چسب ماستیک قیری سرد

 

این چسب‌ها از قیر و برخی مواد افزودنی دیگر تولید شده‌اند و حالتی شل دارند. برای استفاده از این محصولات باید به آن‌ها حرارت دهید تا حالتی نرم و انعطاف پذیر پیدا کنند. در صورتیکه در قسمت ایزوگام شما شکاف‌ها و درزهای انبساط پذیر وجود دارد، بهتر است از این نوع ماستیک برای پر کردن آن‌ها استفاده کنید. این چسب دارای مقاومت بسیار بالایی است و در طول زمان دچار شکستگی نمی‌شود.

 

چسب ماستیک پلی یورتان

 

نوع دیگری از چسب‌ها که برای درزگیری آسفالت یا ایزوگام استفاده می‌شوند، ماستیک‌های پلی یورتان هستند. برای درزگیری با چسب ماستیک پلی یورتان می‌توانید کمی آب به این چسب اضافه کنید. در واقع این محصولات با رطوبت واکنش نشان می‌دهند. این چسب‌ها پس از خشک شدن به یک ماده پلاستیک نرم تبدیل می‌شوند که به هیچ وجه قابل نفوذ نخواهد بود. برای استفاده از این محصول باید سر چسب را درون شکاف قرار دهید و دسته آن را بفشارید تا شکاف پر شود.

 

 

 

بهترین نوع چسب ماستیک برای ایزوگام

 

 

 

کاربرد چسب ماستیک مخصوص ایزوگام

 

چسب‌های ماستیک دارای مدل‌های مختلفی هستند. یکی از این مدل‌ها چسب مخصوص ایزوگام است. این نوع از چسب‌ها دارای کاربردهای متنوعی هستند و می‌توانند تمامی قسمت‌های آسفالت را به طور کامل پر کنند. علاوه بر این، چسب‌های ماستیک ایزوگام دارای استفاده‌های دیگری نیز هستند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت استفاده برای ساختمان‌های نیمه‌کاره و پروژه‌های در حال احداث
  • قابل استفاده در قسمت زیرین کاشی‌ها و سرامیک‌های سرویس‌های بهداشتی
  • افزایش طول عمر سازه با استفاده از درزگیری با چسب ماستیک
  • بهترین چسب برای پر کردن شکاف‌های موجود در قسمت پشت بام و پارکینگ پیش از انجام ایزوگام
  • قابلیت آب‌بندی کردن شکاف‌های موجود در تمامی سطح‌ها
  • قیرپاشی کردن کف مدل‌های مختلف خودروهای سواری، وانت، کامیون و تریلی
  • قابلیت استفاده در وسایل صنعتی برای پیشگیری از زنگ زدن و اکسیداسیون
  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به کف ساختمان
  • پیشگیری از کاهش و افزایش ناگهانی دما در فصول گرم و سرد سال

 

 

 

بهترین نوع چسب برای استفاده در پشت بام

 

 

 

عوامل مؤثر بر قیمت چسب‌های ماستیک

 

مسائل متعددی روی قیمت چسب‌های ماستیک تأثیرگذار هستند. شما با شناخت این عوامل می‌توانید هزینه‌های خود را به میزان زیادی کاهش دهید. از جمله فاکتورهای اثرگذار بر قیمت چسب ماستیک می‌توان به شرکت تولیدکننده، حجم چسب، داخلی یا وارداتی بودن، رنگ‌بندی چسب، مدل و... اشاره کرد. هر یک از این عوامل به‌شدت روی قیمت چسب‌های ماستیک تاثیرگذار خواهند بود.

معمولاً قیمت چسب‌های ماستیک پلی یورتان نسبت به سایر محصولات کمی بیشتر است. این مسئله به این علت است که این چسب‎‌ها دارای کاربردهای متنوعی هستند و شما می‌توانید از این محصولات در محیط‌های مختلف استفاده کنید. همچنین، برای درزگیری با چسب ماستیک دقت کنید که قیمت محصولات تولیدشده توسط برندهای شناخته‌شده‌تر کمی بیشتر از سایر برندها است. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای این محصولات بپردازید، بهتر است چسب‌های معمولی را که توسط شرکت‌های معمولی تولید شده‌اند، بخرید.

 

 

 

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین چسب ایزوگام

 

 

سخن پایانی

 

برای درزگیری با چسب ماستیک در ابتدا باید محل شکاف را تمیز کرده و اجازه دهید خشک شود. سپس، چسب را درون درز ریخته و یک الی دو هفته به آن اجازه خشک شدن دهید. این چسب‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که پر طرفدارترین آن‌ها چسب ایزوگام و چسب‌های پلی یورتان هستند.

در زمان درزگیری با چسب ماستیک دقت داشته باشید که هر یک از این چسب‌ها در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند و به هیچ عنوان در طول زمان دچار مشکل نمی‌شوند. برای خرید ماستیک آب بندی می‌توانید از طریق وب سایت ما اقدام کنید. رایمند تجارت بهترین مدل‌های چسب‌ها را با کمترین قیمت به شما عزیزان عرضه می‌کند. مهم‌ترین هدف ما جلب رضایت شما است.

 

سؤالات متداول

 

بهترین چسب برای پر کردن شکاف داخل آسفالت کدام است؟

 

اگر می‌خواهید شکاف‌های موجود در آسفالت یا ایزوگام‌ها را پر کنید، بهتر است از چسب‌های ماستیک قیر سرد یا گرم استفاده کنید. این چسب‌ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات دمایی هستند.

 

عوامل مؤثر بر قیمت چسب‌های ماستیک کدام‌اند؟

 

مسائل متعددی باعث کاهش یا افزایش قیمت این چسب‌ها می‌شوند. از جمله این مسائل می‌توان به برند سازنده، حجم و ابعاد چسب، رنگ‌بندی و... اشاره کرد.

 

چقدر طول می‌کشد تا چسب‌های ماستیک خشک شوند؟

 

این چسب‌ها معمولاً تا یک ساعت پس از استفاده سفت می‌شوند اما اگر می‌خواهید به بهترین شکل خشک شوند و خواص خود را حفظ کنند، باید یک تا 2 هفته به آن‌ها زمان بدهید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد