تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم


تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم

آیا با ویژگی‌ها و کاربردهای چسب‌های سیلیکونی و آکواریومی آشنا هستید؟ آیا از تفاوت‌ها، مزایا و معایب هر یک از این دو محصول آگاهی دارید؟ آیا می‌دانستید که این دو چسب ویژگی‌های مشابه زیادی دارند؟ بهتر است بدانید که در کنار این شباهت‌ها، تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم نیز مهم و قابل توجه است و باید در زمان خرید چسب سیلیکون به این تفاوت‌ها توجه داشته باشید.

در حقیقت با وجود همه این شباهت‌ها، چسب‌های سیلیکون و آکواریوم دو نوع چسب متفاوت هستند که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. چسب سیلیکون یک نوع چسب پلیمری است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن سیلیکون می‌باشد. این چسب دارای خواص ضد آب و مقاومت شیمیایی بالایی است. به همین دلیل از آن در صنایع مختلف از جمله صنایع الکترونیک، خودروسازی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.  

در مقابل، چسب آکواریوم یک نوع ویژه از چسب سیلیکون است. ترکیبات شیمیایی چسب آکواریوم به سلامت حیوانات آبزی آسیبی نمی‌رسانند. از چسب سیلیکون به عنوان یک چسب عمومی در صنایع و کاربردهای مختلف استفاده می‌شود، در حالیکه بیشترین کاربرد چسب آکواریوم، درزبندی و اتصال سطوح آکواریوم‌ها است. توصیه می‌شود قبل از استفاده از چسب به نکاتی نظیر تمیز بودن سطوح، استفاده از چسب مناسب، استفاده صحیح از چسب و عدم ایجاد حباب هوا درون اتصالات توجه کنید.

 

بهتر است قبل از خرید و استفاده از این چسب‌ها، علاوه بر توجه به تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم، نیازهای خود را بررسی کرده و چسبی را انتخاب کنید که بهترین ویژگی‌های متناسب با نیازهایتان را داشته باشد. در این زمینه، خرید از فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان اهمیت زیادی دارد. در ادامه این مطلب از رایمند قصد داریم به مقایسه چسب سیلیکون و چسب آکواریوم و بررسی ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای استفاده از هر یک از این دو چسب بپردازیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.  

 

 

اهمیت آگاهی از تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم

 

 

چسب سیلیکون چیست؟

 

چسب سیلیکون، نوعی چسب بر پایه سیلیکون است. سیلیکون یک عنصر شیمیایی با خواصی مانند مقاومت شیمیایی، مقاومت در برابر حرارت، خاصیت عایق‌بندی الکتریکی و قابلیت ارتجاع بالا می‌باشد. این خواص موجب کاربرد گسترده چسب سیلیکون در صنایع و کاربردهای گوناگون می‌شود. این چسب در دماهای نسبتاً بالا و بسیار پایین قابل استفاده است. یک تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم این است که مقاومت چسب سیلیکونی در چنین شرایطی بیشتر است.

از این چسب برای درزگیری شیشه‌های ساختمان، کناره‌های کاشی‌ها، نصب سینک و روشویی، شکاف‌های سرویس بهداشتی، سطوح سنگی، شیشه‌ای، پلاستیکی و فلزی و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود. باید توجه کرد که بدلیل فرق چسب سیلیکون و چسب آکواریوم از نظر خواص و عملکرد، کاربردها و خواص این دو محصول متفاوت است.

از چسب سیلیکون به عنوان یک ماده چسبنده ضد آب، در صنایع مختلف از جمله ساختمانی، خودروسازی، الکترونیک، پزشکی، آرایشی و بهداشتی، کاربردهای خانگی و صنایع دیگر استفاده می‌شود. این چسب به دلیل ویژگی‌هایی مانند الاستیسیته، مقاومت در برابر فرابنفش و پوسیدگی، قابلیت چسبندگی و دوام بالا، برای اتصال و ضدآب کردن اجسام و سطوح مختلف مناسب است. مهم‌ترین تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم با ترکیب شیمیایی و مواد پایه آنها مرتبط است.

 

 

مقاومت چسب سیلیکون در برابر آب و تغییرات دما

 

 

ویژگی‌ های چسب سیلیکون چیست؟

 

چسب سیلیکون یک نوع چسب متشکل از پلیمر سیلیکون، با کاربردها و ویژگی‌های منحصر ‌به فرد است. ویژگی‌های چسب سیلیکون عبارتند از:

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت: چسب سیلیکون به علت وجود گروه‌های سیلانول (-OH) در ساختار پلیمری خود از مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت برخوردار است.
  • انعطاف‌پذیری: چسب سیلیکون انعطاف‌پذیری بالایی دارد. این ویژگی سبب سهولت استفاده از این محصول برای درزگیری در سطوح منحنی و با دسترسی دشوار شده است. به عنوان یک تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم می‌توان به انعطاف‌پذیری بیشتر این چسب نسبت به چسب آکواریوم اشاره کرد.
  • مقاومت در برابر دما: معمولاً چسب سیلیکون مقاومت خوبی در برابر تغییرات دمایی دارد.
  • عایق حرارتی: چسب سیلیکون می‌تواند به دلیل ویژگی‌های عایق حرارتی خود موجب حفاظت از سطوح در برابر انتقال حرارت و ایجاد عایق حرارتی در سیستم‌ها شود.
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی: چسب سیلیکون مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی مختلف دارد.

به دلیل ویژگی‌های فوق‌الذکر و همچنین با توجه به تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم، استفاده از این محصول برای درزگیری، نصب و تعمیرات در بسیاری از صنایع از جمله ساختمانی، خودروسازی، الکترونیک، آب و فاضلاب، آشپزخانه و غیره بسیار متداول است.

 

 

ترکیبات شیمیایی متفاوت چسب سیلیکون و آکواریوم

 

 

مزایای استفاده از چسب‌ سیلیکون

 

چسب سیلیکون دارای مزایایی نظیر قدرت چسبندگی بالا، مقاومت در برابر پوسیدگی، مقاومت قابل توجه در برابر فشار و دما و تغییرات دمایی، عدم تغییر خواص فیزیکی، جلوگیری از رشد کپک و قارچ می‌باشد. از مزایای دیگر این چسب می‌توان به مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر پرتوی فرابنفش، استحکام مکانیکی و دوام و ماندگاری بالا اشاره کرد.

این مزایا، چسب سیلیکون را به یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط‌های در تماس با رطوبت، درزگیری سطوح شیشه‌ای و پلاستیکی و کاربردهای ساختمانی تبدیل کرده است. به عنوان یکی دیگر از نقاط تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم می‌توان به قابلیت چسبندگی به سطوح مختلف اشاره کرد.  

 

کاربرد‌های چسب سیلیکون

 

همانطور که اشاره شد، چسب سیلیکون دارای کاربردهای متنوعی است. این چسب دارای قابلیت چسبیدن به سطوح مختلف از جمله شیشه، فلز، سرامیک و حتی چوب می‌باشد. برخی از کاربردهای رایج چسب سیلیکون عبارتند از:  

  • صنعت الکترونیک: در این صنایع، از چسب سیلیکون در ترمینال‌های الکترونیکی، مدارهای چاپی، اتصالات و عایق‌بندی درزها استفاده می‌شود. خواص عایق‌بندی الکتریکی و مقاومت در شرایط محیطی مختلف، این محصول را به یک چسب مناسب در این صنعت تبدیل می‌کند.
  • صنعت خودروسازی: در صنعت خودروسازی، از چسب سیلیکون برای اتصال و ضدآب کردن شیشه‌ها، درب‌ها، قطعات داخلی و خارجی خودرو استفاده می‌شود. یک تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم به استفاده از چسب سیلیکونی به عنوان عایق حرارتی بازمی‌گردد.
  • صنعت ساختمان‌سازی: از چسب سیلیکون در صنعت ساختمان برای اتصال و ضدآب کردن سطوح مختلف، درزبندی، نصب و ضدآب کردن درب و پنجره‌ها، نصب پانل‌های سقفی و دیواری، نصب و ضدآب کردن سیستم‌های حفاظتی و عایق‌های صوتی استفاده می‌شود.

 

 

کاربرد گسترده چسب‌های سیلیکونی

 

 

 

  • صنعت پزشکی: یکی از کاربردهای چسب سیلیکون در صنعت پزشکی، تولید چسب‌ها و پانسمان‌های ضدآب و غیره است. یک نقطه تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم قابلیت استفاده از چسب‌های سیلیکونی در این صنعت است.
  • صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی: از چسب سیلیکون برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مانند چسب مژه، چسب دندان و برخی محصولات پوستی استفاده می‌شود.
  • کاربردهای خانگی: می‌توان از چسب سیلیکون در کاربردهای خانگی مختلفی مانند تعمیر و نصب لوازم خانگی، اتصال و ضدآب کردن لوله‌ها و درزگیری لوله‌های آب و گاز، ساخت محصولات هنری و دکوراتیو و غیره استفاده کرد.

 

معایب چسب سیلیکون

 

علیرغم همه مزایا و کاربردهای فوق‌الذکر، چسب سیلیکون دارای معایبی نیز می‌باشد. مقایسه چسب سیلیکون و چسب آکواریوم و آشنایی با ویژ‌گی‌های منحصر به فرد هر یک از این دو نوع چسب به انتخاب محصول متناسب با کاربرد مد نظر کمک می‌کند. به عنوان برخی از معایب چسب سیلیکونی می‌توان به زمان خشک شدن بیشتر این محصول نسبت به چسب‌های دیگر، قابلیت نفوذپذیری در برابر برخی از گازها، عملکرد نامناسب در دماهای بالا به دلیل نرم شدن و کاهش عملکرد اشاره کرد.

همچنین باید در زمان استفاده از این چسب، سطوح کاملاً تمیز و عاری از  هر گونه چربی باشند. یکی دیگر از محدودیت‌های این چسب، قابلیت رنگ‌پذیری آن است. یک فرق چسب سیلیکون و چسب آکواریوم به مزایا و معایب هر یک از این دو محصول برمی‌گردد.

 

 

اهمیت آشنایی با معایب و محدودیت‌های چسب سیلیکونی

 

 

نحوه به کارگیری چسب سیلیکون

 

برای استفاده از چسب سیلیکون، ابتدا سطح مورد نظر را تمیز و خشک کنید. سپس نازل چسب را روی تیوپ قرار داده و چسب را به آرامی روی سطح مورد نظر قرار دهید. در صورت نیاز، می‌توانید از ابزار مرطوب یا انگشتان خود برای صاف کردن چسب استفاده کنید. حتماً صبر کنید تا چسب به طور کامل خشک شود.

تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم با توجه به کاربردهای خاص آنها تعیین می‌شود. توجه کنید که خرید چسب آکواریوم و سیلیکون از فروشگاه‌های معتبر اهمیت زیادی دارد و موجب اطمینان خاطر شما از کیفیت و قیمت نهایی محصول می‌شود. در صورت نیاز به خرید چسب‌ می‌توانید کالای مد نظر خود را با خیال راحت از فروشگاه اینترنتی رایمند تهیه کنید.

 

چسب آکواریوم چیست؟

 

چسب آکواریوم نوعی چسب است که به طور خاص برای ساخت و تعمیر آکواریوم‌ها و تجهیزات مربوط به آنها استفاده می‌شود. معمولاً این چسب دارای خصوصیاتی است که آن را برای استفاده در محیط‌های آبی مناسب می‌کند. باید چسب آکواریوم ضد آب بوده و توانایی ایجاد اتصالات محکم و ماندگار در زمان قرارگیری در معرض آب را داشته باشد.  

علاوه بر این، باید این چسب بی‌بو و بدون سمیت برای موجودات آبزیان باشد. همین ویژگی، مهم‌ترین تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم محسوب می‌شود. استفاده از چسب آکواریوم برای انجام عملیاتی نظیر اتصال قطعات شیشه‌ای، ثابت کردن تجهیزات داخل آکواریوم و جلوگیری از نشتی ضروری است.

 

چسب آکواریوم به عنوان یک چسب با کاربردهای اختصاصی

 

 

 

مزایای استفاده از چسب‌ آکواریوم

 

چسب آکواریوم یک ماده چسبنده خاص و مورد استفاده برای ساخت و تعمیر آکواریوم‌ها و تجهیزات مرتبط با آنها است. این چسب قادر به ایجاد اتصالات قوی و محکم بین قطعات شیشه‌ای و پلاستیکی آکواریوم است و موجب به حداقل رسیدن امکان نشتی آب و خرابی‌های احتمالی می‌شود. برخی از مزایای استفاده از این چسب عبارتند از:

  • ضدآب بودن: چسب آکواریوم دارای خصوصیات ضد آب است. همچنین این چسب خواص فیزیکی خود را در محیط‌های مرطوب از دست نمی‌دهد. این ویژگی باعث مقاومت اتصالات چسبانده شده با چسب آکواریوم در برابر نشتی آب می‌شود.
  • ایمن بودن برای موجودات آبزی: معمولاً چسب آکواریوم بی‌بو و بدون سمیت برای موجودات آبزی است. این به معنای عدم ایجاد خطری برای سلامت و زندگی موجودات آبزیان است. لحاظ شدن این نکته در تولید چسب آکواریوم و توجه به این تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم اهمیت دارد.  
  • مقاومت در برابر رطوبت: چسب آکواریوم از دوام خوبی در برابر رطوبت برخوردار است. به دلیل همین ویژگی می‌توان از این چسب با اطمینان برای اتصال و آب‌بندی آکواریوم و سطوح در معرض رطوبت استفاده کرد. ویژگی ضدآب بودن این چسب، امکان ایجاد اتصالات محکم در تماس با آب را فراهم کرده و از نشتی آب جلوگیری می‌کند.
  • قابلیت استفاده در تمام قسمت‌های آکواریوم: می‌توان از چسب آکواریوم در اتصالات شیشه‌ای، پلاستیکی و دیگر قطعات آکواریوم استفاده کرد. این چسب برای اتصال قطعات شیشه‌ای آکواریوم مانند دیواره‌ها، بالشتک‌ها و غیره مناسب است.
  • استفاده آسان: فرایند استفاده از چسب آکواریوم نیاز به مهارت و تجربه خاصی ندارد و حتی کاربران مبتدی نیز قادر به استفاده از آن هستند.  

به عنوان تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم می‌توان به چند منظوره بودن چسب سیلیکون در مقابل چسب آکواریوم که به‌طور خاص برای استفاده در آکواریوم‌ها طراحی شده اشاره کرد.

 

 

اهمیت استفاده صحیح از چسب آکواریوم

 

 

 

کاربرد‌های چسب آکواریوم

 

همانطور که اشاره شد، چسب آکواریوم یک نوع چسب روغنی است که به طور اختصاصی برای استفاده در آکواریوم‌ها و تجهیزات مربوط به آنها طراحی شده است. معمولاً این نوع چسب شفاف بوده و دارای ویژگی‌های ضدآب و مقاومت در برابر رطوبت است. کاربردهای اصلی چسب آکواریوم شامل تعمیر ترک و نشتی آکواریوم، نصب تجهیزاتی نظیر فیلترها، پمپ‌ها، سیستم‌های گرمایشی می‌باشد.

همچنین می‌توان از این محصول کاربردی برای نصب تزییناتی مانند سنگ‌، گیاهان مصنوعی، اتصال بخش‌های مختلف آکواریوم، نصب لوازم جانبی و تجهیزات آکواریوم استفاده کرد. یک تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم این است که چسب آکواریوم یکی از انواع چسب سیلیکونی است که در فرمولاسیون آن از ترکیبات اسیدی استفاده می‌شود.

 

معایب چسب آکواریوم

 

از چسب آکواریوم در کارهای تعمیراتی و نصب و همچنین برای پر کردن درزها و فواصل بین سطوح و ترک‌ها در محیط‌های مرطوب استفاده می‌شود. با اینکه از این چسب به طور اختصاصی برای ساخت و تعمیر آکواریوم‌ها و تجهیزات آبزیان استفاده می شود، باید توجه داشت که این نوع چسب نیز دارای معایبی است:

  • دیر خشک شدن: خشک شدن چسب آکواریوم به زمان زیادی نیاز دارد و ممکن است چند روز طول بکشد.
  • عدم مقاومت به تنش‌های مکانیکی: مقاومت چسب آکواریوم در مقابل تنش‌های مکانیکی مانند فشار کم است. بنابراین، مراقب باشید که آکواریوم در تماس با اشیای سنگینی که فشار بیش از حد به آن وارد کند، قرار نگیرد.
  • نیاز به حذف کامل چسب‌های قدیمی: باید قبل از استفاده از چسب برای تعمیر یا ساخت آکواریوم، چسب‌های قدیمی یا سایر مواد چسبیده به سطوح مورد نظر را به طور کامل حذف کنید. ممکن است اینکار زمان‌بر و دشوار باشد.
  • قیمت بالا: معمولاً چسب‌های آکواریوم قیمت‌های بالاتری نسبت به چسب‌های دیگر دارند.  
  • بوی نامطبوع: چسب آکواریوم بوی نامطبوعی دارد که می‌تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد. این بو پس از خشک شدن چسب کاهش می‌یابد، اما ممکن است در ابتدای استفاده مزاحم باشد.
  • ضد قارچ و باکتری نبودن: عدم وجود خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری در چسب آکواریوم، باعث سیاه شدن آن به مرور زمان می‌شود.

 

 

مقایسه چسب سیلیکون و چسب آکواریوم

 

 

 

تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم در چیست؟

 

پس از آشنایی با مشخصات، مزایا و کاربردهای چسب‌ سیلیکون و آکواریوم در ادامه بیشتر به بررسی تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم می‌پردازیم. هر چند این دو چسب بسیار شبیه یکدیگر هستند، ولی آشنایی با این تفاوت‌ها سبب می‌شود که بتوانیم از هر یک از این محصولات در جای صحیح و با بازدهی بیشتر استفاده کنیم. تفاوت‌های چسب سیلیکون و چسب آکواریوم عبارتند از:

  • ترکیب شیمیایی: چسب سیلیکون از ترکیب سیلیکون با دیگر مواد تولید می‌شود؛ در حالیکه چسب آکواریوم به طور اختصاصی برای استفاده در آکواریوم‌ها و تجهیزات مربوط به آنها تولید شده و در فرمولاسیون آن از موادی مانند پلی‌سیلوکسان در ترکیب با پلیمر سیلیکون استفاده می‌شود.
  • ویژگی‌های ضدآب: چسب آکواریوم دارای ویژگی ضد آب بالایی است و به همین دلیل، از آن به طور اختصاصی برای چسباندن اجزای آکواریوم و جلوگیری از نشتی استفاده می‌شود. در حالیکه چسب سیلیکون ویژگی‌های ضد آب کمتری دارد و کاربردهای دیگر آن برجسته‌تر است.
  • شفافیت: معمولاً چسب آکواریوم شفاف‌تر از چسب سیلیکون است.
  • استحکام مکانیکی: به دلیل فرمولاسیون خاص چسب آکواریوم، مقاومت مکانیکی این چسب بالاتر از چسب سیلیکون است. این امر به اطمینان از استحکام بالای ساختار آکواریوم و اتصالات آن کمک می‌کند.
  • قیمت: قیمت چسب آکواریوم بالاتر از چسب سیلیکون است. این مورد به دلیل ویژگی‌های خاص و کاربرد خاص این چسب در آکواریوم و صنعت آبزی‌پروری است. از چسب سیلیکون در صنایع و کاربردهای گسترده‌تری استفاده می‌شود و قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد.

در این بخش، به چند تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم اشاره شد. انتخاب چسب مناسب برای هر کاربرد اهمیت زیادی دارد. در صورت نیاز به خرید چسب، حتماً محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید. خرید از چنین فروشگاه‌هایی موجب اطمینان شما از کیفیت و قیمت محصول می‌شود.

 

 

کاربرد این چسب سیلیکون برای درزگیری

 

 

 

جمع بندی

 

چسب سیلیکون و چسب آکواریوم دو محصول نسبتا مشابه ولی دارای کاربردهای اختصاصی متفاوت هستند. اگر بخواهیم به صورت تخصصی به مشخصات و ویژگی‌های این دو نوع چسب بپردازیم، باید بگوییم که این دو چسب تفاوت‌های مهمی دارند. عمده‌ترین ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید چسب سیلیکون، پلیمرهای سیلیکونی است. از این چسب بیشتر به عنوان یک چسب چندکاره در کاربردهای صنعتی و عمومی استفاده می‌شود.

چسب سیلیکون مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت دارد، اما استحکام مکانیکی آن کمتر از چسب آکواریوم است. همچنین قیمت این چسب نسبتاً ارزان‌تر است. از سوی دیگر، چسب آکواریوم برای استفاده در آکواریوم‌ها و محیط‌های آبزی‌پروری طراحی شده است و در فرمولاسیون آن از ترکیبات خاصی از سیلیکون و مواد دیگر استفاده می‌شود.

یک تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم این است که چسب آکواریوم دارای ویژگی‌های ضدآب بالایی است و از نشت آب جلوگیری می‌کند. همچنین شفافیت این چسب بیشتر از چسب سیلیکونی است. خرید این محصولات از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه اهمیت زیادی دارد. اینگونه فروشگاه‌ها، محصولات با کیفیت بالا و مناسبی را عرضه می‌کنند که جنبه‌های فنی و ایمنی آنها تأیید شده است.

در این زمینه، فروشگاه رایمند  با سال‌ها تجربه و تخصص در عرضه بهترین محصولات معتبر در خدمت شماست. شما می‌توانید برای مشاهده مشخصات محصول و خرید به صفحه محصول مد نظر مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانید با همکاران و مشاوران مجرب ما تماس بگیرید. مشاوره با متخصصان فروشگاه رایمند تجارت می‌تواند به شما در انتخاب بهترین نوع چسب متناسب با نیازهای خاص شما کمک کند.

 

 

سوالات متداول

 

تفاوت رنگ‌های مختلف چسب سیلیکونی در چیست؟

چسب سیلیکونی با رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. رنگ‌های رایج آن شامل سفید، شفاف، مشکی و قرمز است. هر رنگ برای کاربردهای خاصی مناسب است. به عنوان مثال، از چسب سیلیکون سفید برای سطوح سفید نظیر چینی و سرامیک یا وان و روشویی و از چسب بی‌رنگ برای سطوح شفاف مثل پنجره و شیشه استفاده می‌شود. کاربرد اصلی چسب مشکی، نصب شیشه خودرو است. از چسب قرمز در مواردی استفاده می‌شود که نیاز به مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی وجود دارد.

 

چسب سیلیکون چه تفاوتی با خمیر سیلیکون دارد؟

این دو محصول بسیار مشابه هستند و مهم‌ترین تفاوت آنها در قدرت چسبندگی و شکل ظاهری آنها است. چسب سیلیکون حالت چسبندگی دارد، ولی خمیر سیلیکون اینگونه نیست.

 

چسب سیلیکونی سیلانت چه کاربردهایی دارد؟

از چسب سیلانت برای درزگیری و چسباندن سطوح مختلف نظیر کاشی، شیشه، فلز و چوب استفاده می‌شود.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد