بهترین چسب سیلیکون آب بندی کدام است؟


بهترین چسب سیلیکون آب بندی کدام است؟

انواع چسب به‌خصوص چسب سیلیکون، چسب‌های قدرتمندی هستند که کاربردهای بی‌شماری دارند. آنها برای انعطاف‌پذیری و پایداری، حتی در گرما و سرمای طاقت‌فرسا ساخته شده‌اند. بهترین چسب سیلیکون آب بندی می‌تواند کمک ارزشمندی را در زمانی که نیاز دارید تعمیرات و پروژه های ساخت‌وساز را سریع و آسان به پایان برسانید، ارائه دهند. بااین‌حال، انواع مختلفی از مواد ضد نشت و چسب‌ها در بازار وجود دارند؛ بنابراین باید بهترین محصول سیلیکونی را متناسب برای کار خود بیابید.

 

چسب سیلیکونی چیست؟

بهترین چسب سیلیکون آب بندی یک درزگیر چسبی است که مقاومت خوبی در برابر آب‌وهوا دارد. تعدادی فرمول تخصصی مختلف وجود دارد که برای عایق‌سازی و آب‌بندی بخش‌های مختلف یک پروژه جوابگو خواهد بود. استفاده از سیلیکون هم در داخل و هم در خارج از خانه بی‌خطر است.

سیلیکون قوام ژل‌مانند غلیظی دارد و باید با تفنگ کارتریج اعمال شود. برخی از انواع چسب سیلیکون در یک کارتریج یکبار مصرف با اپلیکاتور ارائه می‌شوند که برای کارهای کوچک‌تر مناسب هستند. اگر فضای بزرگ‌تری برای آب‌بندی دارید، توصیه می‌شود از لوله بزرگ‌تر و تفنگ کارتریج بهره ببرید.

بهترین چسب سیلیکون آب بندی چسب‌های فوق‌العاده سریع‌الاثر نیستند، آنها به زمان نیاز دارند تا به‌درستی خشک شوند. برای بسیاری از درزگیرهای سیلیکونی، این زمان می‌تواند تا 24 ساعت طول بکشد، حتی زمانی‌که یک پوشش سنگین‌تر اعمال خواهد شد، چندین روز طول می‌کشد. همیشه دستورالعمل‌ها را برای زمان‌های خشک‌کردن توصیه‌شده مورد بررسی قرار دهید.

 

 

ویژگی بهترین چسب سیلیکون آب بندی

 

 

 

ویژگی بهترین چسب سیلیکون آب بندی

چسب سیلیکون یک ماده با کارایی بسیار بالاست و به‌دلیل اتصال قوی و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای که دارد، شناخته می‌شود. مقاومت بالا در برابر دماهای شدید، تابش اشعه ماورا بنفش، لرزش، شوک و رطوبت از ویژگی‌های برجسته این نوع چسب به‌شمار می‌آید. خاصیت عالی چسبندگی و عایق‌سازی این ماده، آن را به گزینه‌ای برتر برای بسیاری از کارها تبدیل کرده است.

علاوه‌بر این، بوی خاصی ندارد به همین دلیل در حین استفاده از آن، اذیت‌کننده نخواهد بود. در نهایت، مهم‌ترین نکته این است که بهترین چسب سیلیکون آب بندی در بازار هیچ‌گونه مواد شیمیایی یا حلال خطرناکی ندارد که بتواند تاثیر منفی بر روی سلامتی شما بگذارد.

علاوه‌بر این، قیمت مناسب این چسب‌ها نسبت به کیفیت و خصوصیات آنها، یکی از مزایای مهم است. بااین‌حال، این چسب‌ها همچنان از مواد باکیفیت و استانداردهای بالا تشکیل شده‌اند که در انجام وظایف مختلف در صنایع و کاربردهای مختلف مؤثر هستند.

 

 

بهترین چسب سیلیکون آب بندی

 

 

 

انواع چسب‌ های سیلیکونی آب بندی

انواع مختلفی از بهترین چسب سیلیکون آب بندی برای انتخاب وجود دارد. درزگیرهای سیلیکونی به یکی از دودسته اصلی تقسیم می‌شوند: چسب بی‌رنگ (neutral cure) و چسب اسیدی (acetoxy).

چسب سیلیکونی اسیدی برای سطوح غیرمتخلخل مانند کاشی‌های لعاب‌دار و شیشه عالی است. نوع چسب خنثی برای کار با چوب یا پلاستیک‌ها و فلزات قابل خراش بهترین گزینه به‌شمار می‌رود. زیرا انواع اسیدی آن می‌تواند باعث خوردگی یا آسیب در صورت استفاده مستقیم بر روی مواد کمتر مناسب شود.

انواع مختلف بهترین چسب سیلیکون آب بندی بر اساس کاربردهای مختلف قابل‌تقسیم هستند و یکی از پرکاربردترین آنها چسب پلی ‌اورتان است. این نوع چسب‌ها از ترکیبات آلی با میزان فرار کم تشکیل شده‌اند. چسب‌های پلی‌اورتان به‌سرعت بعد از قرارگرفتن در معرض هوا سفت می‌شود، اما برای خشک‌شدن کامل نیاز به ۴۸ ساعت زمان دارند.

این چسب‌ها از مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه برخوردار هستند که این ویژگی‌ها آنها را برای استفاده در صنایع گوناگون از جمله خودروسازی، تجهیزات پزشکی و لمینت مناسب می‌سازد.

 

 

انواع چسب‌ های سیلیکونی

 

 

 

چسب سیلیکونی بی رنگ

چسب سیلیکون بی‌رنگ (Neutral cure silicone) از سیستم خشک‌شدن اسیدی بهره می‌برد که قدرت چسبندگی عالی به مصالح متداول، شیشه و سطوح نامتخلخل دارد. این چسب سیلیکون در درازمدت ترک نمی‌خورد و تغییر رنگ نمی‌دهد و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی، موادشوینده و پاک‌کننده‌ها مقاوم است. ازآنجاکه این چسب در تمام فصول سال قابل‌استفاده خواهد بود، به‌عنوان یک راه‌حل مطمئن در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چسب سیلیکونی سفید رنگ

چسب‌های سیلیکون سفید، به‌عنوان بهترین چسب سیلیکون آب بندی برای استفاده بر روی سطوح سفید مانند وان حمام و روشویی کاربرد دارند. این نوع چسب سیلیکونی سفید، به‌دلیل هماهنگی رنگی با سطوح سفید، به‌طور ویژه در تزیین و بهبود ظاهر این فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان از چسب‌های سیلیکون سفید برای پرکردن درزهای سفید نیز بهره گرفت که این امکان را فراهم می‌سازد تا در نتیجه نهایی، سطوح با یکدیگر هماهنگ و ترتیب داشته باشند.

 

 

چسب سیلیکونی سفید رنگ

 

 

 

چسب سیلیکونی مشکی رنگ

از جمله بهترین انواع چسب‌ها برای عایق‌بندی و بستن درزها، چسب سیلیکون مشکی رنگ به‌عنوان یک گزینه ایده‌آل برای شیشه‌های دوجداره نیز محسوب می‌شود. این نوع چسب سیلیکون مشکی، علاوه‌بر اینکه برای سطوحی با رنگ تیره مناسب است، قابلیت پرکردن فضای خشک‌شدن سطوح شیشه و فلزی را نیز دارد.

مانند دیگر انواع بهترین چسب سیلیکون آب بندی، درزگیر سیلیکونی تک‌جزئی با سیستم خشک‌شدن اسیدی قدرت چسبندگی بسیار عالی به مصالح ساختمانی رایج، شیشه، و سطوح نامتخلخل دارد. این چسب در مدت طولانی ترک نمی‌خورد، تغییر رنگ نمی‌دهد و در برابر بسیاری از مواد مقاوم است.

 

چسب سیلیکون قرمز رنگ

چسب سیلیکون قرمز با ویژگی‌های ضدآب و نسوز، در مواقعی که نیاز به اعمال حرارت وجود دارد، به‌عنوان بهترین چسب سیلیکون آب بندی به‌کار می‌رود. این نوع چسب به دلیل مقاومت در برابر آب و مواد غیر قابل‌اشتعال، به‌عنوان یک راه‌حل مطمئن در شرایطی که احتمال دارد با حرارت و آب در تماس باشید، استفاده خواهد شد. با وجود خاصیت نسوزی که در برخی از فرایندها و محیط‌های با دماهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، چسب سیلیکون قرمز انتخاب مناسبی برای کاربردهای صنعتی و ساختمانی خواهد بود.

 

 

چسب سیلیکون قرمز رنگ

 

 

 

بهترین مارک چسب سیلیکون

در بازار بهترین چسب سیلیکون آب بندی انواع مختلفی از برندهای معروف را می‌توان مشاهده کرد. اولین برند شناخته‌شده در این بازار، مارک STERN است. چسب سیلیکون واشرساز حرارتی STERN یکی از بهترین و کاربردی‌ترین چسب‌های صنعتی به‌شمار می‌رود که در مقابل رطوبت و دماهای بالا همچنان کارایی دارد.

این چسب از جنس پلیمرهای سیلیکونی تولیدشده و به علت ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، در مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند Victor Reinz نیز در حوزه تولید چسب واشرساز حرارتی محصولات خوبی روانه بازار کرده است.

چسب سیلیکون مارک ABC یک محصول بسیار کارآمد است که در حوزه‌های مختلف به‌کار می‌رود. چسب سیلیکون خنثی 950 مارک ABC در واقع یک چسب تک جزئی و بر پایه سیلیکون اکسید یا بدون بو است. این محصول یکی از مناسب‌ترین چسب‌های سیلیکونی ویژه برای آب‌بندی و درزگیری سطوح ساختمانی و صنعتی درنظر گرفته می‌شود.

مارک ANTIA از چسب‌های سیلیکونی ساخت کشور ترکیه است. چسب آکواریوم آنیتا یک نوع چسب سیلیکون یا درزگیر سیلیکون خالص محسوب می‌شود که با تماس با رطوبت هوا خود را خشک می‌کند و بدون نیاز به استفاده از پرایمر چسب، دارای چسبندگی بالایی به شیشه و سطوح مختلف غیرمتخلخل به‌شمار می‌رود.

 

 

بهترین مارک چسب سیلیکون

 

 

 

سخن آخر

دلیل محبوبیت بهترین چسب سیلیکون آب بندی در بین افراد معمولی و متخصصان، تطبیق‌پذیری و سهولت استفاده از این چسب‌ها به‌شمار می‌رود. درحالی‌که درزگیرهای دیگری از جمله پلی‌یورتان و اکریلیک در بازار موجود است، سیلیکون به‌مراتب کاربردی ترین محصول محسوب می‌شود.

 

سوالات متداول

آیا می توانم روی چسب سیلیکونی رنگ کنم؟

نه شما نمی‌توانید روی چسب سیلیکونی را رنگ کنید. رنگ به چسب سیلیکونی نمی‌چسبد.

 

آیا می توان از سیلیکون به‌عنوان چسب استفاده کرد؟

چسب سیلیکونی به‌دلیل خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر تغییرات دما یک چسب عالی است.

 

آیا مواد سفیدکننده به چسب سیلیکون آسیب می رساند؟

شایع‌ترین مشکل سیلیکون لکه‌های سیاه یا کپک است. بسیاری از مردم به سفیدکننده به‌عنوان راهی برای تمیزکردن چسب سیلیکونی روی می‌آورند، بااین‌حال، این مورد باید بااحتیاط استفاده شود.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد