بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی


بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی

انتخاب بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی، امری مهم برای خریداران است. امروزه آینه‌ها اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های کاری دارند. از این جهت می‌توانید این متریال را بر روی سطوح مختلف نصب کنید و جذابیت بصری محیط را افزایش دهید. برای نصب آینه‌ها به سطوح مختلف، به چسب‌های قدرتمند نیاز دارید. ماستیک آب بندی، بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی است.

این چسب‌ها انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارند و احتمال بروز توده‌های خالی در محل اتصال آینه و سطح را کاهش می‌دهند. چسب‌های سیلیکونی و اپوکسی نیز از دیگر انواع چسب‌های مخصوص آینه هستند. از این چسب‌ها می‌توان علاوه بر دیوارهای گچی، برای سطوح چوبی و فلزی نیز استفاده کرد؛ زیرا که چسب‌های اپوکسی و سیلیکونی دارای ماهیت خنثی هستند و ساختار سطوح فلزی را تغییر نمی‌دهند.

از سوی دیگر، برای انتخاب این چسب‌ها باید به خواص آن‌ها نیز توجه کنید. حتما از چسب‌هایی برای اتصال آینه به دیوار گچی استفاده نمایید که قدرت چسبندگی بالایی داشته باشند. در این صورت می‌توانید با خیال راحت آینه‌های بسیار سنگین را نیز به دیوار و سقف متصل کنید. برخی از چسب‌های مخصوص آینه، دارای خاصیت ضد قارچی هستند. این چسب‌ها از رشد انواع قارچ و کپک در محل اتصال آینه و دیوار گچی جلوگیری می‌کنند و گزینه مناسبی برای محیط‌های مرطوب خواهند بود.

توصیه می‌شود که قبل از خرید این محصول حتماً با کارشناسان شرکت بازرگانی رایمند تجارت مشورت نمایید. بدین ترتیب می‌توانید بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی را بر اساس نیازهای خود خریداری کنید. شرکت بازرگانی رایمند تجارت، انواع چسب‌های صنعتی، درزگیرها، مصالح آب‌بندی و... را بدون واسطه و با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی

 

 

 

انواع چسب برای چسباندن آینه

 

یکی از مباحث مهم در دکوراسیون داخلی و افزایش زیبایی بصری محیط‌ها، استفاده از آینه‌ها با اشکال مختلف است. آینه‌ها علاوه بر افزایش جذابیت، عمق محیط را نیز بیشتر از حد واقعی نشان می‌دهند. برای این که بتوانید از آینه‌ها در سطوح مختلف استفاده کنید، به چسب‌های مخصوص نیاز دارید. جهت انتخاب بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی یا هر سطح دیگر، باید میزان مقاومت و استحکام چسب را در نظر بگیرید.

 

آینه‌ها وزن نسبتاً زیادی دارند و برای ثابت ماندن آن‌ها باید از چسب‌های بسیار مقاوم استفاده کنید. این چسب‌ها از شکستن آینه تا حد چشمگیری جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، چسب انتخابی شما نباید به جیوه آینه آسیب وارد کند. در واقع باید از چسب‌های غیر اسیدی برای چسباندن آینه به دیوار گچی استفاده کنید. در صورتی که جیوه آینه آسیب ببیند، زیبایی و کاربری آینه از دست خواهد رفت.

 

 

چسب آینه

 

 

 

ویژگی‌های چسب‌های مختلف برای چسباندن آینه

 

همان‌طور که می‌دانید، سطح پشت آینه با جیوه یا نقره پوشانده می‌شود. این مواد حساسیت بسیار زیادی دارند و به همین دلیل نمی‌توان از هر چسبی بر روی آن‌ها استفاده کرد. چسب‌های مخصوص برای چسباندن آینه به سطوح مختلف باید از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند باشند. بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی یا سطوح دیگر، دارای ویژگی‌های زیر است:

 

  • چسب‌های آینه باید انعطاف‌پذیر باشند تا میان آینه و سطح، هیچ فاصله‌ای ایجاد نشود.
  • چسب آینه باید قدرت چسبندگی و استحکام بالایی برای ثابت نگه داشتن آینه‌های سنگین داشته باشد.
  • مدت زمان خشک شدن چسب باید بسیار کوتاه باشد.
  • چسب‌های آینه نباید با فلزات، جیوه، استیل و... واکنش نشان دهند.
  • چسب‌ها باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تغییرات دمایی داشته باشند.
  • یک چسب مرغوب نباید بوی تند و زننده داشته باشد و باید در برابر گرانش زمین مقاومت کند.

 

 

انواع چسب های آینه

 

 

 

بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی

 

دیوارهای گچی، سخت‌ترین سطوح برای چسباندن آینه هستند. از این جهت انتخاب یک چسب مناسب که بتواند آینه را بر روی این سطح سخت نگه دارد، بسیار دشوار خواهد بود. دیوار‌های گچی نمی‌توانند هیچ جسمی را به مدت طولانی بر روی خود نگه دارند. به همین دلیل باید از چسب‌هایی برای چسباندن آینه استفاده کنید که استحکام و قدرت بسیار زیادی داشته باشند.

بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی را می‌توان چسب سیلیکونی معرفی کرد. این چسب، میزان چسبندگی بالایی دارد و غیر اسیدی است. از این جهت نه به سطح دیوار و نه به جیوه آینه، آسیبی وارد نمی‌کند. البته چسب‌های دیگری نیز به بازار عرضه شده‌اند که گزینه ایده‌آلی برای چسباندن آینه به دیوارهای گچی خواهند بود. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

 

چسب ماستیک

 

بسیاری از افراد، بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی را چسب ماستیک می‌دانند. این چسب در ابتدا حالتی مایع دارد و می‌تواند سطح جیوه آینه را به خوبی پوشش دهد؛ اما پس از خشک شدن، به الاستیکی شدن تغییر حالت می‌دهد. به موجب این ویژگی، انعطاف‌پذیری چسب افزایش می‌یابد و توده‌های خالی بین آینه و دیوار گچی از بین می‌روند. این چسب دارای خاصیت ضدآب است.

به همین دلیل، می‌توان از آن برای محیط‌های مرطوب نیز استفاده نمود. از دیگر ویژگی‌های این چسب می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر تغییرات دمایی اشاره کرد. این چسب در دماهای بالا و پایین دچار خوردگی نمی‌شود و برای چسباندن آینه‌های بسیار سنگین نیز مناسب است.

 

چسباندن آینه روی دیوار

 

 

 

 

 

چسب مخصوص آینه

 

بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی، چسب مخصوص این متریال است. چسب‌های مخصوص آینه، نوعی چسب سیلیکونی هستند که هیچ بویی ندارند. این چسب‌ها موجب سیاه شدن آینه و از بین رفتن جیوه آن نمی‌شوند و مقاومت بالایی در برابر گرانش زمین دارند. از این جهت می‌توانید از آن‌ها برای چسباندن آینه بر روی سقف نیز استفاده کنید.

خاصیت ارتجاعی در این چسب بسیار زیاد است و به همین دلیل می‌تواند آینه‌هایی با وزن بالا را نیز به سطوح مختلف بچسباند. چسب مخصوص آینه بر پایه الکل ساخته شده است، اما موجب تغییر ساختار فلزی نمی‌شود. به همین دلیل گزینه مناسبی برای چسباندن آینه به سطوح استیلی و مسی خواهد بود. از این چسب می‌توانید برای چسباندن آینه بر روی دیوارهای گچی، سطوح چوبی و پلاستیکی نیز استفاده کنید.

 

چسب اپوکسی

 

اگر به دنبال انتخاب بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی هستید، از چسب اپوکسی غافل نشوید. چسب‌های اپوکسی بیش از نیم قرن قدمت دارند و از آن‌ها در صنایع مختلف نیز استفاده می‌شود. فرمولاسیون انحصاری این چسب، آن را از سایر چسب‌های مخصوص آینه متمایز می‌سازد. این چسب بر پایه رزین‌های اپوکسی به همراه مواد پرکننده ساخته می‌شود و استحکام شگفت‌انگیزی دارد. برای چسباندن آینه به سطوح مختلف می‌توانید از چسب‌های اپوکسی تک جزئی یا دوجزئی استفاده کنید.

چسب‌های دوجزئی از رزین و هاردنر تشکیل می‌شوند و پس از خشک شدن، بسیار سخت خواهند شد. چسب‌های تک جزئی، سریع‌تر از مدل قبلی خشک می‌شوند، اما برای خشک شدن، نیاز به حرارت دارند. چسب‌های اپوکسی، بدون گاز و بو هستند و از خورده شدن جیوه آینه‌ها جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر باید بدانید که این چسب‌ها قیمت ارزان و حجم زیادی دارند و خرید آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

 

 

چسب های مخصوص آینه

 

 

 

مزایای چشمگیر چسب سیلیکونی

 

چسب سیلیکونی را می‌توان بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی معرفی کرد. دلیل این امر را می‌توان مزایای چشمگیر چسب‌های سیلیکونی دانست. قدرت چسبندگی و استحکام بالا، از بارزترین مزیت‌های این چسب هستند. از سوی دیگر، این چسب انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد. افزایش دما و فشار نیز هیچ تغییری در ساختار چسب سیلیکونی ایجاد نخواهند کرد.

به همین دلیل این چسب گزینه ایده‌آلی برای محیط‌های بسیار گرم  و با فشار بالا خواهد بود. چسب‌های سیلیکونی در برابر اشعه UV نیز مقاوم هستند. اشعه UV همان اشعه خطرناک ساطع شده از نور خورشید است که می‌تواند خاصیت چسبندگی چسب را از بین ببرد. با این حال، چسب‌های سیلیکونی مقاومت بالایی در برابر این اشعه دارند. این چسب‌ها از رشد قارچ و کپک نیز جلوگیری می‌کنند که این امر را می‌توان برجسته‌ترین مزیت آن‌ها دانست.

 

 

چسب های مخصوص چسباندن آینه روی گچ

 

 

 

روش استفاده از چسب مخصوص چسباندن آینه به دیوار

 

انتخاب بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از چسب‌های نامرغوب برای این امر استفاده کنید، طول عمر آینه شما کاهش می‌یابد. علاوه بر این، روش‌های استفاده از چسب و نحوه چسباندن آینه بر روی دیوار نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

حتی اگر از بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی استفاده کنید، ولی نحوه استفاده از آن را بلد نباشید، آینه به درستی چسبانده نخواهد شد. در وهله اول باید نسبت به آماده‌سازی سطوح برای چسباندن آینه اقدام کنید. این امر بدین معناست که سطوح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلایندگی باشند.

در صورت وجود کوچک‌ترین مقدار چربی و آلودگی، ساختار چسب تغییر پیدا می‌کند و قدرت چسبندگی آن از بین می‌رود. توجه داشته باشید که جابجا کردن آینه پس از چسباندن، امری سخت و دشوار است. به همین دلیل از قبل، محل مورد نظر خود را به درستی تعیین کنید.

در مرحله بعد، چسب را با زاویه ۴۵ درجه در دست بگیرید و پشت آینه را به صورت خطی چسب بزنید. کمی اجازه دهید که چسب غلیظ شود و سپس آینه را به محل مورد نظر بچسبانید. در نهایت با اعمال فشار ملایم به آینه، آن را به دیوار فیکس کنید. توصیه می‌شود که برای چند دقیقه آینه را به دیوار فشار دهید تا چسب کاملاً خشک شود.

 

 

خرید چسب آینه

 

 

 

بهترین برند چسب آینه به چوب و دیوار گچی چیست؟

 

از دیگر فاکتورهایی که جهت انتخاب بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی باید به آن توجه کنید، برند تولیدکننده است. امروزه برندهای متعددی نسبت به تولید چسب‌های مخصوص آینه اقدام کرده‌اند؛ به همین دلیل انتخاب یک محصول مرغوب از برند شناخته شده، امری دشوار برای خریداران خواهد بود.

در حال حاضر چسب ماستیک پلی یورتان سیکا مدل 3PRO، یکی از بهترین چسب‌های مخصوص آینه است. این چسب می‌تواند آینه را به سطوح مختلف گچی، چوبی، فلزی و... متصل کند. چسب اپوکسی بلزونا مدل 1212 نیز از دیگر چسب‌های مخصوص آینه است که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. این چسب دوجزئی، گزینه ایده‌آلی برای اتصال آینه‌های سنگین به دیوارهای گچی خواهد بود.

 

 

بهترین برند چسب آینه

 

 

 

سخن آخر

 

امروزه خرید بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی امری دشوار است؛ زیرا که این چسب‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. به طور کلی، چسب‌هایی برای اتصال آینه به سطوح مختلف مناسب هستند که فاقد ساختارهای اسیدی باشند. باید بدانید که کیفیت این چسب‌‌های آینه، تعیین کننده طول عمر و اثربخشی آن‌ها خواهد بود. از این جهت برای خریداری این چسب‌ها حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

شرکت بازرگانی رایمند تجارت، بزرگ‌ترین واردکننده چسب‌های صنعتی، فوم‌های درزگیر و انواع پوشش‌ها در ایران است که به صورت مستقیم این مواد را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید چسب سیلیکون مخصوص آینه، از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

 

بهترین چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی کدام است؟

چسب‌های سیلیکونی خنثی بهترین گزینه برای چسباندن آینه به سطوح مختلف هستند.

 

قیمت چسب‌های مخصوص آینه چقدر است؟

قیمت این محصولات بسته به نوع آن‌ها متفاوت است.

 

برای استفاده از چسب برای چسباندن آینه به دیوار گچی از چه ابزاری باید استفاده کرد؟

بهتر است که از گان برای استفاده از چسب کمک بگیرید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد