بهترین درزگیر کاشی و سرامیک


بهترین درزگیر کاشی و سرامیک

این روزها در همه خانه‌ها از درزگیر کاشی و سرامیک استفاده می‌شود، در خیلی از مواقع بخصوص زمانی که برای نصب کاشی و سرامیک پودرهای سیمان‌سفید یا سیاه در اختیار نباشد از انواع درزگیر کاشی و سرامیک می‌توان استفاده کرد. به‌کارگیری این مواد علاوه‌بر اینکه زیبایی کار شما را دو چندان می‌کند، در سرعت و نظافت کارتان هم بسیار موثر است.

به‌ طور کلی، درزگیر کاشی و سرامیک در مواردی چون آب‌بندی و بندکشی سرویس بهداشتی، سنگ‌های زینتی ساختمانی، موزاییک، سرامیک، حمام، سینک ظرف‌شویی، کاشی استخر و جکوزی، آشپزخانه، تراس و حتی ورودی و خروجی لوله‌های آب و فاضلاب و ... کاربرد دارد. این مواد، علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به زیرساخت‌ها، نقاط ضعف و ترک‌های ممکن را کاهش می‌دهند. همچنین، درزگیرها می‌توانند به عنوان یک لایه محافظ برای کاشی و سرامیک‌ها عمل کنند. این مواد، باعث جلوگیری از ایجاد لکه در کاشی‌ها می شوند.

درزگیرها، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. نوع درزگیر و کارایی آن، به میزان درز مورد نظر و نوع کاشی و سرامیک، بستگی دارد.  ما در این مقاله سعی داریم تا علاوه‌ بر معرفی بهترین درزگیر کاشی و سرامیک، انواع آن را نیز شرح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

 

درزگیر چیست

 

درواقع درزگیرها، ابزاری کاربردی به‌منظور پوشش فضای خالی میان اتصالات و فاصله مابین دو یا چند ماده به‌منظور جلوگیری از نشتی آب یا رطوبت است. به‌ طور کلی، وقتی مدت‌زمانی از ساخت محلی که با کاشی، سرامیک و موزاییک پوشیده بگذرد در اثر مرور زمان و مصرف مواد شوینده خاصیت دوغاب میان آن‌ها از بین رفته و به‌مرورزمان آب و رطوبت به بخش‌های مختلف ساختمان نفوذ می‌کند.

 

 

درزگیر به منظور جلوگیری از رطوبت استفاده می شود

 

به همین دلیل چه در ابتدا ساخت و چه در زمان تخریب بافت دوغاب؛ بهترین گزینه استفاده از درزگیر کاشی و سرامیک است. با این کار علاوه‌بر حفظ زیبایی محیط باعث افزایش عمر کاشی، سرامیک، سنگ و یا موزاییک به‌کار رفته می‌شوید. به‌ طور کلی، انواع درزگیر کاشی و سرامیک برای پر کردن درز بین انواع مصالح داخلی ساختمان است که برای استفاده آسان از آن‌ها کافی ست با توجه به مطالب ارائه‌شده در مقاله، مناسب‌ترین و بهترین درزگیر کاشی و سرامیک را انتخاب کنید.

 

بهترین درزگیر برای کاشی و سرامیک

 

بهترین درزگیر کاشی و سرامیک، می تواند به اهداف و نیازهای شما بستگی داشته باشد. درزگیرهای پلی ‌اورتان، درزگیر اکرلیک و انواع درزگیرهای سیلیکونی، همگی به عنوان گزینه‌های متداول برای درزگیری سرامیک استفاده می‌شوند؛ زیرا با توجه به نیازی که هر شخص دارد ممکن است نوع خاصی از درزگیر بهترین باشد؛ اما به ‌طور کلی در انتخاب بهترین درزگیر کاشی و سرامیک باید به مواردی را مد نظر داشته باشید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

 

  • توانایی پوشش دهی تمام فضای خالی موجود در کاشی و سرامیک‌ها را داشته باشد
  • بعد از استفاده ترک نخورد
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و قابلیت نصب آسان داشته باشد
  • در برابر مواد شوینده مقاومت داشته باشد
  • ضد قارچ، باکتری و میکروب باشد
  • زمان استفاده بهینه بلندمدتی داشته باشد

اگر به دنبال خرید درزگیر هستید می‌توانید با مراجعه به سایت رایمند تجارت بهترین درزگیر کاشی و سرامیک و بهترین درزگیر موزاییک را برای خود انتخاب و ثبت سفارش کنید. کارشناسان ما در این حوزه اطلاعات کافی از انواع درزگیرها و نحوه خرید آسان را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین درزگیر کاشی و سرامیک آشنا شوید:

 

درزگیر اکرلیک

 

 

 

درزگیر اکرلیک برای درزهای عمیق مناسب است.

 

 

درزگیر اکرلیک، به عنوان چسب‌ و درزگیرهای چند منظوره، بسیار محبوب و پرکاربرد است. این مواد، دارای خواص ضدآب و مقاومت در برابر رطوبت بوده و می‌توانند به خوبی در محیط‌های مرطوب استفاده شوند. درزگیر اکرلیک، در مصارف داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای درزگیری سرامیک، پنجره‌ها، چوب و سایر سطوح، به کار می‌رود. این نوع درزگیر، به عنوان بهترین درزگیر کاشی و سرامیک به حساب می‌آید.

خاصیت چسبندگی درزگیر اکرلیک باعث شده تا از این خمیر برای اتصال سیمان با چارچوب پنجره‌های آهنی، چوبی و حتی آلومینیومی نیز استفاده شود؛ و شاید همین خاصیت چسبندگی بالا آن را به بهترین درزگیر موزاییک تبدیل کرده است. با ورود به صفحه  درزگیر اکرلیک می‌توانید انواع چسب درزگیر اکریلیک موجود در فروشگاه رایمند تجارت را مشاهده کرده و برای خرید اینترنتی اقدام کنید.

 

درزگیر سیلیکون

 

 

 

درزگیر پلی اورتان

 

نوعی دیگر از درزگیر کاشی و سرامیک، چسب درزگیر سیلیکونی است که در امور عمومی، خانگی و یا تأسیساتی استفاده می‌شود. سیلیکون‌ها بهترین عایق رطوبت و بهترین انتخاب برای عدم ایجاد قارچ و کپک در درزها و شکاف‌ها هستند. چسب سیلیکونی ظاهری ژل‌ مانند دارد و در قوطی‌های استوانه‌ای و با سری مخروطی بلند به فروش می‌رسند.

این مواد، علاوه بر خواص ضد آب و ضد رطوبتی، از مقاومت بالایی هم برخوردار هستند. درزگیرهای سیلیکونی معمولا در کاربردهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای درزگیری سرامیک، پنجره‌ها، درب‌ها و نصب کابینت‌ها به کار می روند.

درزگیر کاشی و سرامیک سیلیکونی با توجه به خاصیت ارتجاعی که دارد اغلب در حمام، اطراف سینک ظرف‌شویی و هر جایی که بیشتر با آب و رطوبت سروکار دارد استفاده می‌شود. برای انتخاب بهترین درزگیر کاشی و سرامیک، نیازمند در نظر گرفتن عوامل مهمی مانند محیط کار، شرایط آب و هوا، نوع سرامیک و اهداف خاص پروژه خود هستید. همچنین، بررسی نظرات و توصیه‌های تولیدکنندگان چسب درزگیر نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین چسب درزگیر کاشی و سرامیک را برای خود انتخاب کنید.

اگر شما هم قصد خرید درزگیر سیلیکون را دارید، می‌توانید از طریق لینک درج شده وارد صفحه مربوط به این محصول در فروشگاه رایمند تجارت شده و برای خرید درزگیر سیلیکون اقدام کنید.

 

درزگیر پلی اورتان

 

درزگیر پلی اورتان

 

درزگیر پلی اورتان، جزو بهترین درزگیر کاشی و سرامیک تک جزی با خاصیت الاستومری است. وقتی پای صحبت درزگیر کاشی و سرامیک به میان می‌آید، قطعا یکی از گزینه‌های انتخابی درزگیر پلی اورتان است. این نوع درزگیرها داراي پیوندهای يورتاني هستند که از طريق واکنش افزايشي بين يک گروه ايزوسيانات و يک ترکيب داراي هيدروژن فعال می‌شوند. درزگیرهای پلی ‌اورتان، انعطاف‌پذیری بالایی دارند و می‌توانند با ساختار سرامیک، سازگاری پیدا کنند.  در واقع همین خاصیت درزگیر کاشی و سرامیک پلی یورتان سبب شده تا برای عکس‌العمل سریع خشک شدن اقدام کند. به‌ طور کلی، از این درزگیرها در مواردی چون اتصال لوازم و صنایع چوبی، چسباندن کف‌پوش‌ها، تعمیرات منزل، ساخت مبلمان، صنایع خودرو و... استفاده شود. با ورود به صفحه خرید درزگیر پلی اورتان به راحتی می‌توانید از میان انواع درزگیر پلی اورتان موجود در فروشگاه رایمند تجارت، نمونه مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

درزگیر ام‌ اس پلیمر

 

 

درزگیر ام‌ اس پلیمر

 

اگر پای صحبت بهترین درزگیر کاشی و سرامیک به میان بیاید، بی‌شک ام‌اس پلیمر جزو محبوب‌ترین درزگیرهاست. این محصول قدرتمند با الهام از چسبندگی هشت‌پاها طراحی‌شده است. ام‌اس پلیمر محصولی سیلیکونی و به‌شدت الاستیکی، بادوام و قدرتمند که به‌راحتی به سطوح مرطوب نیز می‌چسبد.

این محصول در مقایسه با دو درزگیر پلی اورتان و سیلیکونی قدرت چسبندگی بسیار بیشتری دارد و دقیقاً به همین دلیل در فضاهای مرطوب و یا حتی زیرآب هم می‌توان از آن استفاده کرد. بیشترین کاربرد درزگیر کاشی و سرامیک ام‌اس پلیمر برای آب‌بندی سازه‌ها و یا سطوح مرتبط با آب استفاده می‌شود و خاصیت 100% آنتی ‌باکتریال، ضد قارچ و ضد کپک از خصوصیات بارز این محصول است. با ورود به صفحه خرید درزگیر ام اس پلیمر می‌توانید انواع درزگیر ام اس پلیمر موجود در فروشگاه رایمند تجارت را مشاهده کرده و برای خرید اینترنتی اقدام کنید.

 

 

بهترین درزگیر کاشی وسرامیک چه ویژگی هایی دارد؟

 

بهترین درزگیر کاشی و سرامیک، باید دارای برخی ویژگی‌های کلیدی باشد. مهمترین ویژگی‌های این نوع محصولات، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت
  • انعطاف‌پذیری
  • مقاومت شیمیایی
  • ظاهر زیبا و تطابق با رنگ کاشی
  • استفاده راحت و عدم کثیف‌کاری

 

بهترین درزگیر کاشی و سرامیک برای چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

 

چسب درزگیر سرامیک و کاشی، می‌تواند در مکان‌های مختلف استفاده شود. برخی از مکان‌هایی که می‌توان از درزگیر استفاده کرد، شامل موارد زیر هستند:

 

 حمام و دستشویی

درزگیرهای کاشی و سرامیک،به عنوان چسب درزگیر سرویس بهداشتی و حمام کاربرد فراوانی دارند؛ زیرا ضد آب بوده و می‌توانند در مقابل رطوبت و نفوذ آب، مقاومت کنند.

 

 آشپزخانه

درزگیرهای کاشی و سرامیک در آشپزخانه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات، می‌توانند درزگیری بین کاشی‌ها را انجام دهند و کف آشپزخانه را به حالت صاف و یکنواخت درآورند.

 

کف سرامیک

استفاده از چسب درزگیر سرامیک کف برای درزگیری کف سرامیک و همچنین درزگیری کف کاشی، باعث جلوگیری از ورود رطوبت و آب به زیر کاشی‌ها می شود.

 

 

 

 

 

 

سخن آخر

 

در این مقاله سعی شد تا با معرفی انواع بهترین چسب درزگیر سرامیک و کاشی و همچنین درزگیر موزاییک برای شما عزیزان، اطلاعات مفیدی گردآوری شود که در ختم کلام اشاره‌ای کلی به موضوع می‌کنیم. در واقع به کلیه ابزاری که کاربرد آن به‌منظور پوشش فضای خالی میان اتصالات و پر کردن فاصله میان بین دو یا چند ماده به‌منظور جلوگیری از نشتی است را درزگیر می گویند که از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به درزگیرهای آکرلیکی، سیلیکونی، پلی پورتان و درزگیر ام اس پلیمر اشاره کرد.

 

 

سوالات متداول

 

آیا درزگیرهای ام اس پلیمرها سمی هستند؟

در این مورد باید گفت، ترکیبات موجود در فرمولاسیون این محصول دوستدار طبیعت بوده و حتی در محیط‌هایی بهداشتی مانند کلین روم یا فضاهای مخصوص نگهداری مواد غذایی هم استفاده می‌شود.

 

 

درزگیرهای ام اس پلیمرها

 

 

تفاوت درزگیر سیلیکون و پلی یورتان در چیست؟

 هر دو درزگیر کاشی و سرامیک مناسب برای انواع سطوح با خاصیتی نزدیک به هم هستند، با این تفاوت که پلی یورتان کمی از درزگیر سیلیکونی گران‌قیمت‌تر است.

 

بهترین درزگیر کاشی و سرامیک کدام است؟

درزگیرها بر اساس کاربرهای خاصی که دارند، ویژگی‌های مختلفی را شامل می‌شوند؛ بنابراین، برای انتخاب بهترین درزگیر کاشی و سرامیک، باید به اهداف و نیازهای خود توجه داشته باشید.

 

درزگیرهای کاشی و سرامیک مناسب برای پروژه‌های ساختمانی، چه ویژگی‌هایی دارند؟

درزگیرهای مورد استفاده برای پروژه‌های ساختمانی، باید همان ویژگی‌های مورد نیاز در سایر درزگیرها را داشته باشند. البته، در این نوع درزگیرها، سرعت خشک شدن، قابلیت رنگ‌ آمیزی، قابلیت آنتی باکتریالی و مقاومت شیمیایی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد