مزایا و معایب نشت گیر رادیاتور


مزایا و معایب نشت گیر رادیاتور

رادیاتور یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم خنک‌کننده خودرو به حساب می‌آید و مسئولیت‌های مختلفی مانند حفظ دمای مناسب و کمک به اصلاح عملکرد موتور و سایر قطعات ماشین را به عهده دارد. نشت آب مهم‌ترین مشکل این قطعه است که خسارت جدی و هزینه زیادی به بار می‌آورد. آشنایی با مزایای نشت گیر رادیاتور بهترین راه برای درک نقش Radiator در بهبود عملکرد کلی خودرو است.

 

واندرسیل چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین محصولات در دنیای خودروسازی با نام واندرسیل شناخته می‌شود. از این محصول برای رفع یا مهار نشتی و سوراخ‌های موجود در سیلندر و رادیاتور بهره می‌برند. این مایع از انسداد سوراخ‌های بسیار زیر، غیرقابل رؤیت یا غیرقابل دسترس مانع افت فشار و نشتی سیستم‌های خودرو خواهد شد.

نکته قابل ملاحظه این است که رفع نشتی و انسداد سوراخ‌ها توسط این مایع نشت گیر موقتی خواهد بود. برای بهره‌مندی از مزایای نشت گیر رادیاتور و استفاده از این مایع رعایت چند مورد اهمیت دارد. این موارد عبارتند از:

  • شناسایی محل نشتی
  • تمیز کردن محل نشتی و اطراف سوراخ ها
  • استفاده از واندرسیل

بعد از بررسی مزایا و معایب نشت گیر رادیاتور و قبل از استفاده حتما دستورالعمل نوشته‌شده روی این مایع نشت گیر را مطالعه کنید. زیرا زمان تاثیرگذاری هر ماده نشت گیر تفاوت دارد. پس از اتمام زمان تاثیرگذاری محدودیتی برای روشن‌کردن ماشین نخواهید داشت.

 

 

واندرسیل چیست

 

 

 

نشت گیر رادیاتور

 

نشتی آب از رادیاتور به‌دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اما خوردگی قطعات سیلندر یا Radiator اصلی‌ترین دلیل این مشکل به‌حساب می‌آیند. نشتی آب خسارت‌های مالی زیادی به دنبال دارد. استفاده از نشت گیر مناسب بهترین روش برای پیشگیری از هزینه‌های گزاف تعمیرات است.

اصلی‌ترین مزایای نشت گیر رادیاتور این خواهد بود که از طریق انسداد سوراخ‌های موجود در سیلندر از نشتی‌های بعدی جلوگیری می‌کند. البته می‌توانید از چسب اپوکسی نیز برای رفع سوراخ‌های موجود در سیستم خنک‌کننده استفاده کنید.

از نشت گیر باید برای برطرف‌کردن ترک‌های موجود در سیلندر، گسکت واتر پمپ، واشر سرسیلندر، نشتی رادیات یا هر نشتی دیگر استفاده کرد. خاصیت ضد زنگ و ضدرسوب در سیستم خنک‌کننده یکی دیگر از مزایای مواد نشت گیر است. مهم‌تر از همه، هیچ محدودیتی برای استفاده همزمان این مواد با انواع کولانت‌ها و مایعات خنک‌کننده وجود ندارد.

 

 

بهترین نشت گیر رادیاتور

 

 

 

بهترین نشت گیر رادیاتور

 

کاهش آب Radiator یکی از مشکلات بسیار رایج این قطعه است. اغلب کارشناسان توصیه می‌کنند که سالانه یک بار آب این قطعه کاربردی را تعویض کنید. در مواردی که آب رادیاتور به صورت ناگهانی کاهش می‌یابد، لازم است تا علت آن به درستی تشخیص داده و رفع شود.

 

نحوه استفاده از نشت گیر رادیاتور

با درنظر گرفتن مزایا و معایب نشت گیر رادیاتور دستورالعمل یکسانی برای استفاده از انواع نشت گیر وجود دارد. توصیه ما این است که قبل از استفاده از هر محصول نشت گیر یا خنک‌کننده، راهنمای نوشته‌شده روی جعبه را مطالعه کنید. با این‌حال، مراحلی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم برای استفاده از این محصول الزامی است.

  • حتما موتور خودرو را خاموش کنید.
  • برای کاهش عوارض و معایب نشت گیر رادیاتور، قوطی محصول را به خوبی تکان دهید. این روش به اختلاط مواد ته‌نشین‌شده کمک می‌کند.
  • تمام محتویات موجود در قوطی را داخل رادیاتور بریزید.
  • درب رادیات را محکم ببندید و خودروی خود را روشن کنید.
  • علی‌رغم مزایای نشت گیر رادیاتور، اگر با گذشت نیم ساعت هنوز شاهد نشتی مایع از رادیات هستید، باید این قطعه کاربردی را تعویض کنید.

 

 

نحوه استفاده از نشت گیر رادیاتور

 

 

 

مزایای نشت گیر رادیاتور

 

  • انسداد درز‌ها، سوراخ‌ها و ترک‌ها
  • ترمیم و نشت‌گیری انواع سیلندر و رادیاتور
  • پیشگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی برای تعمیر قطعه موردنظر
  • محافظت طولانی‌مدت از سیستم خنک‌کننده ماشین
  • پیشگیری از خوردگی یا سوراخ شدن دستگاه از طریق رفع سوراخ‌های زیر و ترک‌های کوچک
  • جلوگیری از نشتی‌های احتمالی
  • معلق نگه داشتن ذرات رسوبی و ممانعت از تجمع آن‌ها در کنار یکدیگر
  • انحلال رسوبات و عدم ایجاد رسوب انواع مواد در سیستم خنک‌کننده
  • عملکرد بسیار مطلوب برای ترمیم دائمی مشکلات واشر سر سیلندر و پیشگیری از خوردگی آن

 

معایب نشت گیر رادیاتور

 

شناخت معایب واندرسیل به شما در تصمیم‌گیری عاقلانه کمک می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین محدودیت‌هایی که هنگام استفاده از این مایع با آن روبرو خواهید شد اشاره می‌کنیم:

  • مهم‌ترین مورد در معایب نشت گیر رادیاتور این است که واندرسیل یک راهکار موقتی محسوب می‌شود که اثربخشی محدود و کوتاهی دارد. برای افزایش تأثیر آن می‌توانید از چسب پلی اورتان برای انسداد سوراخ‌ها و ترک‌ها کمک بگیرید.
  • کارایی این مایع به نوع و میزان نشتی خودرو وابسته است.
  • استفاده از این مایع شما را از تعمیرات دائمی و سایر روش‌ها بی‌نیاز نمی‌کند.

 

معایب استفاده از نشت گیر رادیاتور

 

عوارض استفاده از نشت گیر رادیاتور به معنی آسیب به سیستم خنک‌کننده ماشین نیست. استفاده نادرست از این ماده می‌تواند سلامتی شما را تهدید کند. پس، رعایت نکات زیر برای محافظت از سلامتی شما ضرورت دارد.

  • این محصول باید دور از دسترس کودکان قرار بگیرد. از تماس مستقیم آن با دهان و چشم خودداری کنید.
  • در صورت تماس اتفاقی این محصول با بدن یا چشم باید به کمک الیاف پارچه‌ای و آب فراوان، ماده نشت‌گیر را پاک کنید.
  • استفاده از آب و صابون بهترین گزینه برای پاک کردن ماده نشت گیر از دست‌ها به‌حساب می‌آید.

 

 

معایب استفاده از نشت گیر رادیاتور

 

 

 

مضرات واندرسیل

 

سعی کردیم به‌صورت منصفانه در کنار بررسی مزایای نشت گیر رادیاتور، عوارض و مضرات احتمالی ناشی از مصرف این مایع نشت را بررسی کنیم. مهم‌ترین مضرات واندرسیل عبارتند از:

  • در برخی موارد استفاده از این مایع نشت گیر سبب بروز مشکل و اختلالات دیگر در سیستم خنک‌کننده می‌شود. انسداد لوله‌ها و گرفتگی ترموستات دو مشکل بسیار رایج ناشی از مصرف واندرسیل هستند.
  • بخشی از مواد نشت گیر با قطعات موجود در سیستم خنک‌کننده خودرو سازگار نیستند. قبل از استفاده مطمئن شوید که این مایع با اجزای سیستم خنک‌کننده خودرو شما سازگار باشد.
  • این مایع نباید با چشم و پوست شما تماس مستقیم داشته باشد. در صورت تماس اتفاقی باید با استفاده از آب به مدت طولانی خشک و پوست خود را بشویید سپس به پزشک مراجعه کنید.

 

 

مضرات واندرسیل

 

 

 

سخن آخر

 

استفاده از نشت گیر رادیاتور یک راه حل بسیار ساده، ارزان اما موقتی برای رفع نشتی‌های سیستم خنک‌کننده خودرو است. این نوع مایع نیز مانند هر ماده شیمیایی دیگر مجموعه‌ای از مزایا و معایب را دارد. زمانی استفاده از یک محصول عاقلانه به‌نظر می رسد که شناخت کافی درباره تمام خصوصیات آن داشته باشید. پس، بررسی معایب و مزایای نشت گیر رادیاتور اولین گام برای انتخاب این محصول کاری و محافظت از سیستم خنک‌کننده ماشین است.

 

سوالات متداول

استفاده از واندرسیل برای هر نشتی در سیستم خنک‌کننده خودرو مناسب است؟

هیچ محدودیتی برای استفاده از این مایع به‌منظور رفع ترک و نشتی رادیات، سرسیلندر و سیستم خنک‌کننده وجود ندارد. اما قبل از استفاده باید دستورالعمل روی جعبه را با دقت مطالعه کنید.

 

برای تاثیرگذاری ماده نشت گیر به چقدر زمان نیاز داریم؟

بلافاصله بعد از مصرف این ماده می‌توانید تأثیر آن را مشاهده کنید. اما برای ارزیابی عملکرد و کارایی آن به زمانی حدود چند ساعت نیاز خواهید داشت.

 

عملکرد ماده نشت گیر رادیاتور چگونه است؟

این مایع به‌دلیل خاصیت ویسکوزیته خود به نقاط نشتی نفوذ می‌کند. تراکم مایع نشت گیر باعث انسداد سوراخ‌ها و رفع ترک‌ها می‌شود. پیامد آن نیز پیشگیری از نشت مایعات یا روغن از سیستم خنک‌کننده است.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد