چسب مونتاژکیت چیست و چه کاربردی دارد؟


چسب مونتاژکیت چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب مونتاژکیت چیست و چه کاربردی دارد؟

 

چسب های مونتاژکیت در واقع چسب هایی همه کاره هستند که چسبندگی بسیار بالا به موادی مانند سرامیک، شیشه، فلز، تخته گچ، آلومینیوم، سنگ، بتن و فایبرگلاس را تضمین می کنند. چنین محصولاتی در بازار و فروش با نام هایی مانند چسب میخ مایع، چسب های liquid nails، چسب مونتاژ، کیت مونتاژ، سیلیکون مونتاژ، چسب همه کاره مونتاژکاری، چسب مونتاژ کابینت، چسب چوب مونتاژ، چسب پلی اورتان مونتاژ تعریف می شوند و عموم مردم و متخصصین با آن آشنا هستند. ممکن است در بازار چسب های مونتاژ زیادی با یا بدون حلال، پلی اورتان، رنگی یا بی رنگ، انعطاف پذیر یا سخت، با ترکیبات و تکنولوژی های مختلف بیابید. ولی چسب مونتاژکیتی که در این مقاله برای شما توضیح میدهیم، چسب مونتاژ پلی اورتان D4 می باشد. در واقع بین تمامی این عناوین، عنوان چسب مونتاژ آلومینیوم یا چسب مونتاژ چوب، مناسب ترین نام برای این محصول می باشد.

فروش چسب مونتاژ کیت

 

ویژگی های چسب مونتاژکیت D4:

این چسب‌های مونتاژ نسل جدید که عمدتاً برای چسباندن قطعات ساختمانی و چسباندن گوشه پنجره های فلزی، پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و چسباندن قطعات چوبی که نیاز به استحکام بالا دارد نظیر مبلمان استفاده می‌شوند، به لطف ترکیبات مبتنی بر پلی‌اورتان و فرمول ویژه‌شان دوام بسیار بالایی دارند. از دیگر ویژگی چسب مونتاژکیت، میتوان به  چسبندگی قوی و سرعت پخت سریع یا همان حشک شدن بالا و مدت پرس کوتاه تر نسبت به سایر چسب ها نام برد. این چسب در رنگی شبیه به شیری/عسلی/شفاف یا به اصطلاح translusent تولید می شود ولی این را هم در نظر بگیرید که این چسب پس از خشک شدن قابل رنگ آمیزی می باشد.

 

 

چسب مونتاژکیت ABC444

 

بسته بندی چسب مونتاژکیت:

از آنجایی که چسب های مونتاژ معمولاً در کارتریج هایی مانند چسب سیلیکون هستند، شاید در نگاه اول با این چسب ها اشتباه بگیرید و فکر کنید با یک چسب سیلیکونی ساده یا همان چسب آکواریوم طرف هستید، ولی چسب مونتاژکیت واقعا متفاوت از چسب سیلیکونی می باشد .  چسب های مونتاژ قوی تر از سیلیکون ها هستند و به همین منظور برای جاهایی که نیاز به قدرت چسبندگی بالا و اتصال دائمی هست، از چسب مونتاژ پلی اورتانی استفاده می شود.

 

چسب مونتاژ پانچ آلومینیوم

موارد استفاده از چسب مونتاژ کیت:

استفاده از چسب مونتاژکیت در صنعت: یکی از کاربرد های چسب مونتاژکیت در صنعت، استفاده در صنعت مبلمان برای چسباندن قطعات سنگین که نیاز به چسبندگی و قدرت اتصال بالا دارند، می باشد. این چسب به راحتی میتواند پایه های مبل های سنگین را بچسباند، بدنه ی تخت را روی هم سوار کند و برای همیشه خیالتان از چسبندگی اش راحت باشد. از دیگر موارد استفاده از چسب مونتاژکیت در صنعت، میتوان به استفاده در صنعت اتومبیل یا خودروسازی نام برد. از چسب مونتاژ برای چسباندن قطعات و پنل های داخلی خودرو استفاده می شود. این چسب در صنعت آسانسور هم برای چسباندن پنل های فلزی و شیشه ای داخل کابین آسانسور استفاده می شود.

 

 چسب مونتاژ d4 برند ABC 444

 

استفاده از چسب مونتاژکیت در ساختمان: چسب مونتاژ را می توان برای چسباندن بسیاری از مصالح ساختمانی مانند چوب، ام دی اف، بتن، فلز، پلی استایرن و فوم پلی اورتان، سنگ مرمر، گرانیت، سرامیک، در فرآیندهای ساخت و ساز و تعمیر که نیاز به چسبندگی دائمی و قوی است، استفاده کرد. بطور مثال: این چسب برای استفاده جهت چسباندن فیکسچر کرنر جوینت ها در پنجره های آلومینیومی ترمال یا همان پنجره های ترمال بریک استفاده می شود و به همین دلیل است که به این چسب، چسب مونتاژ آلومینیوم یا چسب پانچ یا چسب فیکسچر گفته می شود چراکه برای چسباندن گوشه های پنجره آلومینیومی از آن استفاده می شود. یکی دیگر از موارد استفاده از چسب مونتاژکیت، چسباندن قطعات دکوراتیو در دکوراسیون داخلی می باشد. از آنجایی که این چسب هیچگونه خوردگی روی سطوح باقی نمیگذارد و به همه ی متریال های ساختمانی چسبندگی دارد، انتخاب اول معماران و اشخاصی که در حوزه ی دکوراسیون داخلی، دکوراسیون مجلل و مدرن کار میکنند، چسب مونتاژکیت می باشد. در تولیدات سنگی و بتنی هم میتوان این چسب را استفاده کرد چراکه بعد از خشک شدن بسیار سخت می شود و همینطور چسبندگی بالایی بر روی متریال های ساختمانی و ماسون دارد.

چسب پانچ آلومینیوم مونتاژکیت


یکی از برند های مطرح تولید کننده ی چسب مونتاژکیت، شرکت Abc از زیر مجموعه های SIKA می باشد که با معرفی کد 444 ABC چسب مونتاژ با کیفیت و پر فروش توانست سهم خوبی از فروش چسب مونتاژکیت را از آن خود کند. این چسب علاوه بر خصوصیات فوق دارای سرعت خشک شدن سریع تر از حد معمول و استفاده از متریال و مواد اولیه ی سوئیسی در زمان تولید را نام برد. برند دیگری که این روزها در بازار ایران یکه تازی میکند و تمامی مصرف کنندگان از آن راضی هستند، چسب مونتاژکیت آنتیا ساخت کارخانه ی سوماکیمیا می باشد که چسبندگی و سرعت خشک شدن معرکه ای دارد.

برای اطلاع از قیمت چسب مونتاژکیت ABC 444 و چسب مونتاژکیت ANTIA میتوانید با کارشناسان شرکت رایمند تجارت در ارتباط باشید. شرایط فروش چسب مونتاژکیت را از طریق کارشناسان ما جویا شوید.

 

چسب مونتاژکیت

نوشته شده توسط: S.A در تاریخ 1401.10.28

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد