چگونگی درزگیری پنجره دوجداره از خارج


چگونگی درزگیری پنجره دوجداره از خارج

نحوه اصولی درزگیری پنجره دوجداره از بیرون

 

درزگیری پنجره های دوجداره آلومینیوم و یا در و پنجره های دوجداره UPVC چه از داخل و چه از خارج همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است چرا که علی رغم اینکه بر زیبایی کار نهایی تاثیر دارد، از لحاظ بحث هزینه ای هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند. ضمنا در بعد فنی نصب پنجره میتواند مشکل سازباشد چراکه اگر به هر دلیلی پنجره دوجداره مشکل آب بندی از خارج داشته باشد، ممکن است برای نصاب پنجره یا شرکت تولید کننده درب و پنجره یا شرکت مجری نما گران تمام شود و از نظر اعتبار و وجهه ی آن شرکت زیر سوال رود. در رابطه با بحث آب بندی نما شیشه ای یا آببندی پنجره های دوجداره نکات مهم و تاثیرگذاری وجود دارد که در مقاله در رابطه با آنها صحبت خواهد شد. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نحوه درزگیری پنجره دوجداره و در از داخل را مطالعه کنید.

 

راهنمای درزگیری پنجره دوجداره آلومینیومی از خارج

 

درزگیری درب و پنجره ها از خارج یعنی همان درزگیری درب و پنجره از بیرون ساختمان یا بخشی از ساختمان که در معرض شرایط آب و هوایی و نور خورشید است. این ناحیه در مقایسه با درزگیری درب و پنجره ها از داخل(که در مقاله بعدی راجب آن صحبت خواهد شد) از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل باید از جنس چسب یا درزگیر مرغوب تر استفاده کرد تا مقاومت و ماندگاری چسب استفاده شده برای آب بندی پنجره یا نما بیشتر باشد. نکته ی مهم دیگر آماده سازی سطح قبل از اعمال چسب یا درزگیر آب بندی می باشد. 

 

در اولین مرحله از عمل درزگیری یا همان آب بندی پنجره آلومینیومی یا پنجره UPVC بایستی مانده چسب های قبلی را از محل درز پاکسازی کرد. این مورد زمانی صورت میگیرد که قبلا از چسب سیلیکون جهانی بی کیفیت استفاده شده باشد و پس از مدتی به دلایلی از قبیل مقاومت کم در برابر اشعه uv یا کاهش حجم محسوس سیلیکون جهانی، درزگیری پنجره یا درزگیری نما شیشه ای دچار مشکل آب بندی شده باشد.

 

آب بندی نما با چسب سیلیکون

 

در مرحله دوم جهت درزگیری پنجره ها از خارج یا همان قسمت نما، بایستی سطح مورد نظر را کاملا از نزدیک بازدید کرد. این محل به دلیل اینکه برای اعمال چسب مورد استفاده قرار میگیرند، بایستی هرگونه گرد و خاک را از آن محل تمیز کرد. این مسئله این نظر مورد اهمیت است که وجود گرد و غبار در محل اعمال کردن چسب باعث کاهش چشمگیر قدرت چسبندگی و بالطبع کاهش ماندگاری درزگیر و چسب و بروز مشکل در آب بندی نما و آب بندی پنجره می شود.

پس از اینکه سطح کاملا تمیز شد، با استفاده از نوارچسب کاغذی اطراف درز درب و پنجره و درز های نما شیشه ای را می پوشانیم. این کار باعث می شود تا پس از اعمال کردن چسب و انجام عمل ابزاردهی به چسب ها، سطح درزگیر کاملا صاف و هموار شود و از آن مهم تر، اطراف درز پنجره و درز نما تمیز بماند و چسبی نشود.

 

نوارچسب کاغذی

 

در رابطه با انتخاب چسب برای آب بندی و درزگیری در و پنجره های آلومینیومی دوجداره یا درب و پنجره های UPVC دوجداره بایستی دقت شود تا این از چسب سیلیکون با کیفیت استفاده شود. این چسب سیلیکونی بهتر است از چسب سیلیکون نوترال یا خنثی باشد و حتی المقدور از سیلیکون اسیدی یا همان چسب آکواریوم استفاده نکنیم. دلیل استفاده از درزگیر سیلیکون نوترال یا درزگیر سیلیکون خنثی در واقع مشخصات و تفاوت های چسب سیلیکون نوترال با چسب سیلیکون اسیدی می باشد. در واقع چسب سیلیکون نوترال مقاومت بالاتری در برابر UV دارد و کاهش حجم خیلی ناچیزی در مقایسه با چسب آکواریوم معمولی دارد. پس بایستی دقت گردد تا از چسب سیلیکون جهانی به هیچ عنوان استفاده نشود. نکته مهم دیگر این است که قدرت چسبندگی چسب سیلیکون سنگین (سیلیکون خنثی یا سیلیکون نوترال) نسبت به درزگیر ها و چسب های سیلیکون اسیدی یا آکواریوم جهانی بیشتر است و همچنین این درزگیر ها به سطوح بیشتری هم می چسبند. درزگیر های سیلیکون خنثی یا نوترال در برابر عوامل جوی و آب باران و همچنین تغییرات دمایی در زمستان و تابستان بهتر از چسب های جهانی عمل می کنند.

درزگیری پنجره و نما از خارج ساختمان

 پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت چسب سیلیکون خنثی و چسب سیلیکون اسیدی را مطالعه کنید.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد