چرا باید از چسب پلی اورتان استفاده کنیم


چرا باید از چسب پلی اورتان استفاده کنیم

چرا چسب پلی اورتان

 

چسب پلی اورتان امروزه واژه کاملا آشنایی برای کسانی است که در پروژه های ساختمانی و صنعتی مشغول هستند و فعالیت می کنند. چسب پلی اورتان در مقایسه با چسب سیلیکون و چسب اکرلیک (ماستیک) خواص متفاوتی دارد که سبب می شود از این چسب برای تقریبا همه امور استفاده کنند. در این مقاله سعی می کنیم در رابطه با خواص و ویژگی های چسب پلی اورتان اطلاعاتی کوتاه اما مفید در اختیار قرار دهیم. 

 

چسب سیلیکون درزبندی و آب بندی

 

چسب پلی اورتان یا همان چسب پلی یورتان تقریبا جزو آن دسته از چسب هاییست که چسبندگی بالایی بر روی انواع مصالح ساختمانی دارد. بطور مثال از یک چسب پلی اورتان میتوان برای استفاده به عنوان چسب، درزگیر یا استفاده به عنوان چسب/درزگیر استفاده کرد. یکی دیگر از موارد مورد استفاده از این نوع چسب صنعتی ساختمانی، درزگیری درز بتن یا همان درز انبساط و یا درز ژوئن می باشد. این چسب حلالی علاوه بر قدرت چسبندگی بالا، خاصیت جذب ارتعاشات را دارد و به همین دلیل برای درزگیری و موم کشی در صنایع خودروسازی، یخچال سازی و کاروان و کانتینر سازی بسیار کاربردی و مورد پسند است. پلی اورتان بطور عمومی تاثیر مخربی بر روی سطوح نمیگذارد مگر اینکه آن سطح در برابر حلال مورد استفاده شده در چسب ضعف داشته باشد و پس از اعمال کردن چسب، شروع به خوردگی کند. چسب پلی اورتان در مقایسه با سیلیکون چسبندگی بالاتری بر روی فلزات دارد و از نظر ماندگاری هم این چسب از سیلیکون ها (سیلیکون اسیدی یا استوکسی) ماندگار تر است. چسب های پلی اورتانی از نظر دوام در مقایسه بین چسب سیلیکون (اسیدی) و پلی اورتان از دوام بیشتری برخوردار است که میتوان این مورد را یکی دیگر از مزیت های این چسب ساختمانی قلمداد کرد. 

 

چسب سیلیکون آب بندی سقف شیروانی

 

یکی دیگر از مزیت های چسب پلی یورتانی خاصیت رنگ پذیری آن است. درست زمانی که چسب سیلیکون به هیچ عنوان رنگ پذیر نیست، چسب پلی یورتان را میتوان به راحتی با هر سیستم رنگ آمیزی (روغنی و اکرلیک) رنگ دلخواه زد. این خاصیت زمانی کاربرد دارد که بطور مثال در پروژه ای یا در یک کاربری خاص نیاز به این هست که چسب با سطح کاملا همخوانی داشته باشد و متمایز نباشد. چسب پلی اورتان بر خلاف چسب سیلیکونی رنگ را می پذیرد و مشکلی ندارد. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نحوه استفاده چسب پلی اورتان را مطالعه کنید.

 

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد