دلیل استفاده از اسپری فوم پلی اورتان ضدحریق B1


دلیل استفاده از اسپری فوم پلی اورتان ضدحریق B1

ضرورت استفاده از اسپری فوم ضدحریق B1

 

امروزه با توجه به اتفاقات پیش آمده در ساختمان و همچنین الزامات سختگیرانه، استفاده از محصولات ضد حریق من جمله اسپری فوم ضد حریق مورد توجه بازارهای داخلی و خارجی قرار گرفته است. درزگیر ضد حریق و اسپری فوم ضد حریق معمولا به دو کلاس A و B  دسته بندی میشوند. 

کلاس حرارتی B از جمله کلاس های حرارتی و استانداری است که برای درزگیرهای ضد حریق و اسپری فوم های ضد حریق استفاده میشود.

استفاده از محصولات ضد حریق همچون اسپری فوم ضد حریق محدود به یک جای خاص نبوده و در تمام مکان هایی که درز ایجاد گردیده قابلیت استفاده دارد. حال چه آتش بند نمودن و دودبند نمودن در ساختمان باشد، چه در تاسیات و چه در مجتمع های صنعتی. 

 

پوشش ضد حریق

 

 

از درزگیرهای ضد حریق و اسپری فوم ضد حریق جهت آتش بند نمودن و دودبند کردن درزهای داخل ساختمان و همچنین آتش بند نمودن و دودبند نمودن درزهای خارجی ساختمان و نمای بیرونی استفاده میشود. هدف از استفاده محصولات ضد حریق(پوشش ضد حریق،اسپری فوم ضد حریق،درزگیر ضد حریق) ایجاد یک لایه محافظ در برابر آتش جهت جلوگیری از انتشار و گسترش آتش به دیگر قسمت ها می باشد . 

اسپری فوم ضد حریق B1 به اسپری فوم ضد حریقی گفته میشود که توان مقاومت در برابر آتش تا 4 ساعت (240 دقیقه) در برابر شعله مستقیم آتش را داشته و در عین حال هنگام تماس مستقیم با آتش به هیچ وجه نه تنها خود اسپری فوم ضد حریق بسوزد بلکه اسپری فوم ضد حریق باعث ایجاد آتش بیشتر و گسترش آتش به دیگر قسمت ها نگردد. 

 

فوم ضد حریق b1 یا فوم ضد آتش دودبند

 

همین تحمل 4 ساعت اسپری فوم ضد آتش و کند سوز بودن آن باعث میشود که تا حدود بسیار زیادی از گسترش آتش جلوگیری نموده و تا لحظه ای که آتش قرار است توسط ماموران آتش نشانی و دیگر ابزارها مهار شود اسپری فوم کند سوز یا همان اسپری فوم ضد حریق عملا کمک بسیار شایانی در امر جلوگیری هرچه بیشتر آتش به بیرون و دیگر قسمت ها و همچنین تا حدود مهار آتش در قسمت خاصی گردد.

 

اسپری فوم ضدحریق b1

 

 

معمولا جهت تست اسپری فوم ضد حریق ابتدایی ترین کار استفاده از فندک به مدت 30-45 ثانیه بطور مستمر و مستقیم است که در این حالت نه از حجم اسپری فوم ضد حریق باید چندان کم شود و هم اینکه بایستی پس از کنار رفتن آتش سریعا خاموش شود. معمولا رنگ اسپری فوم ضد حریق در 3 رنگ طوسی،بنفش و نارنجی تولید و عرضه میشود. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله حلال اسپری فوم از روی دست و لباس را مطالعه کنید.

 

 

استفاده از درزگیر ضد حریق

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد